Предмет: практикум по английскому языку
Тип урока: комбинированный
Цели и задачи:
- практическая - создать условия для развития монологической и диалогической речи и применения лексического материала по теме "Seasons and Weather", для формирования грамматических навыков по теме "Indirect Speech", развивать аудитивные навыки
- воспитательная - формировать умения участвовать в совместной деятельности, культуру слушателя - умения слушать и слышать
- общеобразовательная - формировать способы деятельности, умение применять знания в альтернативных ситуациях
- развивающая - совершенствовать умения анализа и самоанализа, развивать логическое мышление, воображение.
№ п/п | Этапы урока | Установки учителя | Учебные материалы | Режим | Время |
1. | Мотивационный этап. | The theme of the lesson, the aims and the tasks. Brain storm: Look at this umbrellas. I offer you to refresh your memories and write down as many words connecting with weather as you can. Let's check your work. Read your words. - Now let's improve our skills to make up word-combinations according to the model. |
Приложение 1
Cards (Приложение 2) |
T-Cl T-Cl T-P1 T-Cl T-P1 P1-P2 |
1-2 5
5-7 |
2. | Реализационный этап. | Tell me what is the weather like in different seasons? (working with the
model). Look at the following sentences. Change them using the models. The next task: put one extra word away & guess the season. Let's make up some sentences with the following words. Grammar task: Read the following sentences about weather and respond the into Indirect Speech. Let's check your sentences. Listening comprehension. Do you believe in Weather Forecast? Let's listen to the text "Patridge's almanac": New words Listening (2 times) Filling in the words to complete the text Checking yourself Retelling in chain Task: reading the description guess about the season. What season do you prefer? Why? Your hometask was to prepare the work in pairs - mini-project "Every weather has its charm" (1 student should speak for any season, 2 student - against it). |
Приложение 1
The copy of the text
|
T-Cl T-P1 T-P1,..P12 T-P1:P12
T-Cl T-P1
T-P1 T-P1 T-Cl T-Cl T-P1 P1-P2 T-P1,:P12 T-Cl T-P1 T-P1P2 P1-P2 |
5
5
5-7
5-7
5
15
7-8
10 |
3. | Рефлексивный этап. | To finish our lesson I want you to create your own Haiku (Japanese
version). It should be connected with Autumn. Let's listen to your Haiku. |
Приложение 1 | T-P1 | 10 |
4. | Итог урока, д/з. | So our lesson is over. I can give you marks, they consist of some marks:
1- the mark for the grammar task, 2 - for the listening comprehension, 3 - for the
mini-project, 4 - for the Haiku. So your marks: Your hometask - ex. 23, p. 228 -229 (wr) |
Приложение 1
Arakin's book |
T-Cl
|
5 |
Литература.
- В.Д.Аракин "Практический курс английского языка" 1 курс.
- Г.Выборова "Easy English".