Цели:
- знать: грамматические правила употребления Future Simple и Future Continuous.
- уметь: читать текст с полным пониманием
- содержания, находить в нем эквиваленты; уметь работать со словарем (при необходимости); составлять предложения в Future Simple и Future Continuous; уметь работать самостоятельно (тест) и проводить взаимопроверку; продолжить работу над развитием монологической речи.
- осознавать, что качественное полиязычное образование – залог достойного будущего и стране необходимы высокообразованные специалисты, что они являются – будущим нации.
Тип урока: комбинированный
Оборудование: компьютер, видеопроектор, слайды, раздаточный материал
Planning lesson
I. Мотивационно-целевой этап
1. Приветствие
2. Настрой учащихся (видеоролик)
3. Постановка целей урока
II. Познавательно-обобщающий этап
1. Грамматика (Future Simple и Future Continuous)
а) правила
б) упражнения
2. Работа с текстом (чтение, перевод)
3. Лексика (найти эквиваленты в тексте)
4. Говорение (монолог) (about future profession)
5. Проверь себя (Test yourself)
III. Рефлексия
1. Подведение итогов
2. Выставление оценок
IV. Домашнее задание
Написать небольшое сочинение “My plans for Future”, используя Future Simple и Future Continuous.
Приложение 1, Приложение 2 (видеоролик)
Planning lesson
I. Мотивационно-целевой этап
1. Приветствие
– Good morning children! I’m glad to see you at the lesson! Sit down, please!
– How are you feeling?
– Today we have a new theme. Its’ name is “My plans for future”.
2. Настрой учащихся (видеоролик)
– At first, I want to show you a video film about history of Kazakhstan. Let’s see!
Be attentive!
– Answer my question, please! What about this video? What do you say about it?
3. Постановка целей урока
– Look at the blackboard, please! Let’s read the words from Message of the
President of the country to the people of Kazakhstan.
– What about does the President say in the Message?
– What should you do for Future of Kazakhstan?
– Open your exercise – books! What is the date today? What is the day today?
II. Познавательно-обобщающий этап
1. Грамматика (Future Simple и Future Continuous)
а) правила
– Let’s revise two English tenses: Future Simple and Future Continuous.
– At first, you should remember the rules.
б) упражнения
– Translate these sentences into English using Future Simple and Future Continuous.
2. Работа с текстом (чтение, перевод)
– Read the text, please!
– Let’s translate it!
3. Лексика (найти эквиваленты в тексте)
– Now, open your books at page 179. Your must say in English.
Exercise 2: Трудно ответить; самая необычная профессия; стать космонавтом; открывать новые земли; стать кинозвездой; стать поп– звездой; быть знаменитыми; точно знать; лучший способ; подготовиться к будующей работе; получить хорошее образование; через несколько лет; намного больше новых профессий; решить проблему; иметь крепкое здоровье; встретить трудности и перемены.
– You should read word combinations and go to the blackboard and find and underline them.
4. Говорение (монолог) (about future profession)
– Let’s talk about your plans for Future. What kind of profession do you like? What do you want to be in Future?
5. Проверь себя (Test yourself)
– I’ll give you cards with tests. You should choose the right answers. You have 7 minutes. You may start!
– Exchange your tests with your classmates. Look at the blackboard and check the answers:
9 – 10 = “5”
7 – 8 = “4”
6 – 7 = “3”
0 – 5 = “2”
– Give me your test cards! Your marks for the tests:
III. Рефлексия
1. Подведение итогов
– Let’s remember the President’s Message. What should you do for prosperity of Kazakhstan?
2. Выставление оценок
– I’ll give you marks for today’s lesson:
– … are excellent!
– … are good.
– … are satisfactory.
IV. Домашнее задание
– Open your diaries, please and write down your home task. At home you will write a
composition “My plans for Future”, using Future Simple and Future Continuous.
– Our lesson is over. Good– bye! Thank you for the lesson!