Открытый урок "Земля в опасности. Earth in Danger"

Разделы: Иностранные языки


Форма урока: урок-проект.

Программно-методическое обеспечение:

  • программа - базовый уровень,
  • учебник для 5 класса школ с углубленным изучением англ.языка, лицеев и гимназий. Верещагина Л.Н., Афанасьева О.В., М. Просвещение.

Цель: активизация речевой и мыслительной деятельности учащихся.

Задачи:

  • Ознакомить учащихся с проблемами экологии во всем мире.
  • Совершенствовать у учащихся навыки устной речи, аудирования, чтения, развивать умение  владения английским языком в обсуждении экологических проблем.
  • Воспитать чувство ответственности за чистоту окружающей среды, любовь к природе.
  • Привить интерес к изучению иностранного языка.

Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, видеофильм, раздаточный материал.

Ход урока

The topic of our lesson is "The Earth is in Danger ''

Today we'll  discuss why these problems exist, how we  can help our planet, our country and our city.

Now  let’s watch the film about our planet – the Earth , and the problems it is facing.

Показ  рекламного  ролика фильма   "Home" Яна Бертрана и Люка Бессона.

Now  let's talk about this film. What does  it  tell you about?

Учащиеся повторяют пройденную ранее лексику по теме.

Let's try to resume, what we need to do for our planet.

Use these cards, and say what we can do.

Групповая работа : учащиеся в совместной деятельности заполняют карточку №1.

Now   please tell me what must we  protect ?

What and whom must people save ?

What must we keep green ? clean ? alive ?

So let's see now some more  words on out topic. Look at this list of words. Which of them do you know ?

Учитель прочитывает вслух список слов (карточка №2 )

Учащиеся называют слова, пройденные ранее (clean, litter, water )

And what are the words new for you ? (environment, energy, fuel, habitat, recycle, reuse)

Let's read them all together.

Фронтальная работа : хоровая отработка лексики.

Let's  use them in our speech. How will you say ?

чистая окружающая среда

чистый  воздух

береги  энергию

не мусори

чистое топливо

пресная вода

защищай среду обитания

перерабатывайте  бумагу

повторно  используйте  древесину

Well done. I want you to take these cards as your homework .  Make  the  sentences  at home for our next  lesson, please  . And  here is one more home task for you. Take this word puzzle and do it at home. You will get them at the end of the lesson.

Учащиеся получают задание на дом : карточка №2 – составить свои предложения дома, карточка №3 – решить кроссворд. Карточки с заданиями раздаются в конце урока.

The Earth is our home. We must take care of it. How can we keep our environment clean?

Let's  tell our guests   and other people what to do and what not to do to our environment.

These green cards are saying what is good for our planet. Finish the sentences please and say them aloud.

Парная работа учащихся : карточка №4, зеленая. После заполнения учащиеся озвучивают её вслух.

Now look at the red cards. They say what is bad to do . Fill them up and read to your friends.

Групповая работа учащихся : карточка №5, красная. После заполнения учащиеся озвучивают её вслух.

Thank you. I see you love Nature, and you know a lot about it.

And do you know what date it is today ?

Pupils: March, 27.

Fine. And do you know what is going to happen today in the World, on our Planet ?

Look. Today, on March, 27, people who care about our Planet will join Earth Hour.

At 8.30 pm today many people on our planet will switch off the lights, electricity, to save energy, and help our Earth.

Учитель показывает постер «Сбрось напряжение!»

I want you to see a film about children from Australia.

Look, listen and try to understand what they are saying.

Показ видео ролика “Kids Voting Earth for Earth Hour».

Did you like it ? Australia is beautiful , and the children are like you. What do they say ?

I am voting.

I am voting Earth because Global Warming makes the planet too hot.

I am voting for the sand coasts.

I am voting for the surf.

I am voting for the future.

I am voting for the sky to stay blue.

I am voting because  I live on Earth.

I am voting to make our planet better.

Because I am not scared of the dark.

I am voting for all the animals.

For the emu, elephants, fishes, kangaroo, ducks, lions, butterflies.

I want to save coalas, because polar bears like it the way it is.

Not only the adults can do it.

My switch is my vote.

Switch off  your light.

Turn your lights off.

Vote Earth .

We can all do it.

I am voting Earth because it's our planet.

Do  you  agree ?
Let's join the other people on our planet, switch off the lights in the evening today,  lit the candles  and say to everybody :

Vote Earth !

What will you say ?

Учащиеся  заявляют о своем участии в акции час Земли, и зачитывают свои призывы, которые они подготовили при работе над проектом.

Let's say  all  together :

Vote Earth ! Switch off your Lights !

Учащиеся вручают гостям свои открытки с призывом принять участие в акции Час Земли, и дарят им свечи в виде звездочек.

Thank you ! You did very well. I have a present for you too, this is a poem which says that this World is yours. Switch off the lights tonight and lit the candle to be together with the world.  

And Vote Earth.

Приложения к уроку

Приложение 1
Приложение 2
Приложение 3
Приложение 4
Приложение 5

Список использованной литературы

1. Учебник для 5 класса школ с углубленным изучением англ.языка, лицеев и гимназий.  Авторы : Верещагина Л.Н., Афанасьева О.В., М. Просвещение.

Использованные материалы и Интернет-ресурсы

1.  http://www.youtube.com/watch?v=G8IozVfph7I

2.  http://www.youtube.com/watch?v=-X18tQ9O7Co

3.  http://wwf.ru/eh2010/about

4. http://wwf.ru/data/earth_hour/2010/anons_qaszemli_2010.pdf