Урок английского языка в 5-м классе. Тема: "Спортивные игры"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • Развитие навыков устной речи, монологической и диалогической речи.
  • Актуализация модального глагола "can".
  • Активизация лексических единиц.
  • Развтие навков аудирования, чтения и письма.

Оборудование: пальчиковые куклы, рисунки детей , рисунок учителя, вырезанные слова, загадка, тест.

Ход урока

1. Орг.момент.

Teacher:Good afternoon!

Children:Good afternoon our teacher.

T: How are you?

P1: I'm fine, thank you.

T: How is your mother?

P2: She is fine.

T: You look well today.

P3: Thank you.

T: Let's say compliments.

P1, 2, 3: You look posh, (like gentleman).

T: Tell me , please, what season is it now?

P: It's winter now.

T: What month is it now?

P: It's January.

T: What about the weather?What's the weather like today?

P: It's snowy, windy, cloudy and cold today.

2. Фонет.зарядка.

T: Repeat after me , please.

[i]-skip, swim, ski.

[ei]-game, skate, play, stadium, table tennis.

[o]-hockey, volleyball, sport, sport game, sportsman.

3. Повторение.

T: Children, what sport games do you know?

P: football, tennis, badminton, etc.

T: What sport games do you like to play?

P: I like to play hockey.

T: What sport games don't you like to play?

P: I don't like to play hockey.

T: What about your friends?

P: He likes to play tennis.

T: What sport games do you want to play?

P: I want to play football.

T: What sport games can you play very well?

P: I can play badminton very well.

T: What sport games can't you play very well?

P: I can't play basketball very well.

4. Работа по учебнику.

T: Girls and boys, open your books, please.Find the exercise 3 on the page 120.Look at the pictures and tell me, what they can and can't do.

P1, 2, 3: The boy can play hockey very well, but he can't ski well.

5. Работа по своим рисункам.

T: Take your own pictures, please.Ask each other, what they can and can't do well.

P1:-Can he run? P1:-Can she play hockey?

P2:-Yes, he P2:-No , she can't.

6. Игра: "спортсмен и ведущий".

Спортсмен подсказывает на ухо ведущему , что он хорошо умеет делать, что нет.Дети отгадывают.

P: Can he swim?

Leader: No , he can't.

P2: Can he play hockey?

L: No, he can't.

7. Групповая работа.

Дети садятся по группам.На доске рисунок.Каждой группе дается разбросанные предложения по рисунку.Дети должны правильно собрать текст по рисунку.Какая группа соберет первым, побеждает.

1) My name isPete.I'm 10. 2) I have got a mother, a father, a sister, a grandmother. 3) I have many toys. 4) I like to play with my ball.5) I have got a friend .His name is Phil.6) He likes to play tag.7) I go to the swimming pool with my friend.8) I like to play hockey too.9) I like sport games.I want to be a sportsman.10) Now, it's time to say goodbye!

8. Монологическая работа.

Кто хочет рассказать о себе про спорт?

T:Would you like to tell about sport?

P1, 2, 3.::

9. Физ.минутка.

10. Диалогическая работа.

Диалоги с пальчиковыми куклами(5-6 диалогов)

11. Игра-собрать предложения.

Детям раздаются отдельные слова.Учитель читает предложения на русском языке;дети должны становится рядом, правильно по порядку выстроив предложения.

T:Я хочу играть волейбол.

P1, 2, 3:I like to play volleyball

T:Я хочу стать спортсменом.

Я не умею хорошо ходить на лыжах.

Я играю хоккей на стадионе.

Давай играть футбол.

Ты хочешь играть бадминтон?

12. Тест.

Тест по рисункам.На доске рисунки, учитель читает 3 прндложения на каждый рисунок.Дети выбирают правильный вариант(a, b, c).

1)

a.I  can play hockey well.

b. I can't play hockey very well.

c. I can play basketball very well.

2)

a. I go to the stadium with my father.

b. I go to the stadium with my grandmother.

c. I go to the stadium with my friends.

3)

a. I swim at the stadium.

b. I swim at school.

c. I swim at the swimming pool.

13. Письменная работа.

Open your exercise books, write down the date. Find the ex.5p.192.Let's do this ex. In written form.

14. Чтение.

Please, find the exercise 7 on the page 192.Let's read and translate the text"I like sport"

15. Puzzle time.

Spo-t , ho-key, foo-ball, sw-m, tenn-s, stadi-m.

16. Заключение.

О чем говорили?

Поставление оценок.

Д.з.-Your homework is Ex.9p.193.