Аnimals are our friends

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (10 МБ)


Тип урока: обобщение пройденного, ознакомление с новым лексическим материалом.

Вид урока: комбинированный урок.

Цель урока: Коммуникативное развитие учащихся по теме “Animals are our friends”

Задачи:

Образовательные:

  • Обобщить лексико-грамматический материал по теме ‘Animals”.
  • Практиковать учащихся в аудировании и устной речи.
  • Ознакомить с новыми словами, стихотворением.

Воспитательные:

  • Воспитывать любовь и уважение у учащихся к животным.
  • Прививать любовь и интерес к иностранному языку.
  • Воспитывать внимание на уроке.

Развивающие:

  • Развивать кругозор учащихся.
  • Формировать положительную мотивацию учения.

Учебная группа: 2 класс.

Оснащение урока: компьютер, компьютерный проектор, презентация к уроку, тематические картинки, магнитофон, аудиозапись.

Lesson plan:

1) Introduction:

Good morning, children! I am very glad to see you!

- Good morning!

Teacher`s words: Let`s listen to the song:
Good morning, what`s your name?
Good morning, what`s your name?
Amagit, Amagit, Amagit`s my name.

(прослушав песенку, учащиеся исполняют ее хором).

2) Teacher`s question: What is your name? My name is_______ .

(учащиеся повторяют слова стихотворения за учителем)

What is your name? What is your name?
Now tell me please, what is your name?
My name is Janet, my name is Janet,
My name is Janet, that`s my name.

(учащиеся декламируют это стихотворение по ролям, изменив имя на свое собственное)

Teacher`s question: How old are you? I am_________ .

(учащиеся повторяют стихотворение за учителем)

How old are you? How old are you?
Now tell me please, how old are you?
I am ten, I am ten, I am ten
That`s my age.

(учащиеся декламируют стихотворение по ролям, изменив возраст на свой)

Teacher`s question: Where do you live? I live in_____________,

(учащиеся повторяют стихотворение за учителем)

Where do you live, where do you live?
Now tell me please, where do you live?
I live in London, I live in London,
I live in London, that`s where I live.

(учащиеся декламируют стихотворение , изменив слово “Лондон” на свое место жительства)

Сообщение темы и цели урока:

Teacher`s greetings: Dear boys and girls!

Today we are going to talk about animals. They live in the forest, mountains, at the Zoo and at home. So we have wild and domestic animals.

(there are some pictures with wild and domestic animals on the blackboard)

Conversation practice: (ведется диалог, работа с картинками)

What animals do you know? Is this a tiger?

-Yes, it is.

Is the tiger a domestic animal?

- No, it isn`t. It is a wild animal.

Is this a dog?

- Yes, it is.

Is the dog a domestic animal?

-Yes, it is a domestic animal.

4) Work with the new words (ознакомление с новыми словами, работа с картинками)

a crocodile, a wolf, a cow, a hen, a fish, a parrot, a bull, a frog, a rat.

5) A presentation (slide№4,5,6) (показ презентации и выполнение заданий)

6) Teacher`s words: We all like animals. We have our pets at home. As for me I have five cats and one dog at home. And what pets do you have?

(slide №7,8) (показ презентации и выполнение заданий)

(the children show pictures they drew of their pets and describe their pets).

7) Exercises: (физкультминутка)

Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Touch, touch, touch your ears,
Touch your ears together.
Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends,
Let us smile together.

8) Learning a new poem “We go to the Zoo”. (slide №9)

Teacher`s questions: Do you like to go to the Zoo?

- Yes, I do.

Are there many animals in Moscow Zoo?

- Yes, there are.

We go to the Zoo.

Tomorrow, on Sunday,
We go to the Zoo.
Tomorrow, tomorrow
We go to the Zoo.
There is a zebu there,
And a zebra, too.
A bear and a monkey,
And a kangaroo.

9) Tongue twister: “Pat`s black cat is in Pat`s black hat”. (slide №10)

(повторение за учителем скороговорки и ее разучивание)

10) Riddles. (slide№11, 12) (отгадывание загадок)

11) Concluding remarks: Animals are our friends. We must take care of them. And you mustn`t kill and beat them.

12) Conclusion: The teacher`s marks and praise.