Приглашение в Лондон

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  1. Развитие умения и навыков диалогической речи.
  2. Активизация изученной лексики.
  3. Актуализация навыков чтения.

Оборудование:

  • карточки с транскрипционными знаками;
  • мяч для игры.

Ход урока

I. Организационный момент.

- Good morning, boys and girls.

- I am glad to see you.

- How are you?

- Fm fine thank you. Vova, how is your mother?

- Masha, is your OK?

- Who is absent today?

- And who is on duty today?

- OK. Let's start our work. Today we shall continue to talk about the invitation to London and read the dialogue about it. (Ученики отвечают на вопросы учителя.)

II. Фонетическая зарядка.

Учитель предлагает детям выполнить гимнастику для губ и языка.

  1. Губы слегка растянуть, затем вернуть их в нейтральное положение.
  2. Губы округлить, показывая зубы; губы при этом не должны выпячиваться; затем губы вернуть в нейтральное положение.
  3. Кончик язычка поместить между зубами и быстро убрать, вернув язык в нейтральное положение.
  4. Кончик язычка поместить между зубами и продуть воздух через щель.
  5. Now sound the symbols!

Учитель показывает: [е], [г], [w], [b], etc. Дети произносят звуки, учитель следит за артикуляцией и корректирует произношение.

III. Речевая разминка.

- Now you will agree or disagree with me. Listen to me carefully. If I'm right repeat my sentence. If I am not right disagree with me.

Ученики встают в круг. Учитель кидает мяч по очереди каждому из учеников и произносит предложения, с которыми учащиеся соглашаются или не соглашаются.

The USA is larger than Russia. (The USA is smaller than Russia.)

- A cat has a long nose. (A cat has a small nose.)

- You lake to eat chocolate. (I like to eat chocolate.)

- Moscow is the capital of Russia. (Moscow is the capital of Russia.)

- You can play the piano. (I can't play the piano) etc.

IV. Актуализация навыков чтения.

Now, children, let's remember the words. Let's read them and translate:

  • [i] – misses, English, Great Britain, visit.
  • [i:] – teacher, Steven, read, speaking, meeting.
  • [o] – costs, responsible, got.
  • [ou] – local, social, going, programme, know, propose.
  • [аuЭ] – hour, flower, our, tower.
  • [е] – bread, spend, forget, memory, friend.
  • [u:] – school, group.
  • [ai] – invite, idea, time, Friday.
  • [ei] – invitation, great, arrange, state, accomodation, stay, educational, situation.

Учитель просит учеников читать и переводить по строчке.

V. Контроль грамматических навыков

- Now it's time to check up your grammar task. Example: Let's arrange a picnic at the weekend.

  1. Let's arrange... together.
  2. I would like to be responsible for ...
  3. I propose that you...

VI. Физкультурная минутка.

Hands up,
Hands down,
Hands on hips, Sit down,
Bend to left,
Bend to right.
Jump, jump, jump.

VII. Развитие умения и навыков диалогической речи.

- Well, now you are not so tired. Let's make a circle. I will divide you into two groups in order to act oui the dialogues. One pupil will play the role of Anna. Kovaleva, who is a secretary, and his/ her partner will be Peter Golovin, who is a director.

Учитель делит учащихся на два варианта и предлагает по ролям прочитать диалог. Учащиеся читают диалог и меняются ролями для второго прочтения. В конце урока учащиеся по парам читают данный диалог перед классом.

Anna Kovaleva, Secretary: Good morning, Mr. Golovin, this Is Anna speaking.

Peter Golovin, Director: Morning, Anna!

Anna Kovaleva, Secretary: I have some news for you.

Peter Golovin, Director: Do you? What kind of news?

Anna Kovaleva, Secretary: Mr. Stephen Wooding wants to invite our students and teachers to London.

Peter Golovin, Director: Does he? Oh, how nice of him. When can we visit them?

Anna Kovaleva, Secretary: In April.

Peter Golovin, Director: How many people is he inviting?

Anna Kovaleva, Secretary: Up to 20 students and 2 teachers.

Peter Golovin, Director: Fantastic! We'll think it over.

VIII. Итог урока

- Our lesson is over. You will learn your dialogues at home. It was pleasant to meet you. Good-bye, boys and girls.