Урок "Welcome to Green School". 3-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 3


1. Орг. момент.

Good morning, children. Today we’re speaking about Green School.

Now, please, days of the week. Let’s sing a song. N. and K. come here and sing with us.

2. Фон. зарядка.

Good, children. So, what day is it today? – 3 times. All together – Today is Tuesday .

3. Реч. разминка.

Now I say in Russian, you say in English.

  • в понедельник
  • в четверг
  • в субботу
  • во вторник
  • в воскресенье
  • в среду
  • в пятницу

Good.

a. Answer my questions, please.

What do you do on Monday? (Thursday, Saturday, Tuesday, Sunday, Wednesday, Friday.)

b. And, you, ask each other. 3, 4 pairs.

4. Now open your textbooks at page 26 and let’s help Dino. Read the task of ex. 5, P1.

So, please, begin.

5. Ребята, Pussy хочет нам что-то сказать. Давайте ее послушаем.

Pussy: Grand news! Mr. Greenwood has got a new pet!

Ребята, у Mr. Greenwood появился новый питомец. Pussy принесла звуковое письмо. Давайте узнаем, кто это.

Listen to the story and guess what it is.

What is he/it? – It’s a parrot.

a. Look at your texts now, listen to the story for the second time and put in the missing words.

Do the task, please. Who’s ready? N. gets 5. Collect the texts, please, N.

Let’s check it. P2, please, read.

6. Children, we know about Mr. Greenwood’s pet.

Now speak about your pet. Look at the model.

Is it a cat ( dog, hamster, fish)? Yes, it is.- No, it isn’t.

Sports pause.

7. Reading.

Ребята, чтобы научиться правильно произносить англ. слова, давайте вспомним англ. звуки- English sounds. What sound is it?-5 sounds.

Now look and read: speak, please, meat, jeans, tea, read, teacher, clean, eat.

Какое буквосочетание передает звук- i:? Буквосочетание выделяется, Сколько букв? Сколько звуков? Now read after me. Good. А Mr. Rule объясняет это правило на стр. 26. Let’s read the table. Good.

8. Теперь давайте посмотрим, как наши новые слова используются в речи.

– We’re working with ex. 4. Read the task.

Ребята, что изменилось в предложении? А что изменилось по смыслу( форме)? Для того, чтобы сказать, что животные что-то не делают, мы используем слово – don’t.

  • don’t eat – что получилось?
  • don’t drink – ?
  • don’t like – ?

Let’s read ex.4.

9. Open your record-books and put down your h/w. Your h/w is W/b, L. 14.

10. Children, we had such a good lesson today. P1 – gets 5 – very good. P2 – gets 4 – try to get 5 next lesson.

Приложение.