"Как ты проводишь свободное время. Любишь ли ты кино?". 11-й класс

Разделы: Иностранные языки, Презентация к уроку

Класс: 11


Тип урока: применение знаний, умений и навыков.

Цели урока.

Образовательные и практические:

  • применение обучающимися знаний по теме “Кино” в новых условиях;
  • обогащение словарного запаса;
  • совершенствование грамматических навыков.

Развивающие:

  • развитие навыков монологической и диалогической речи;
  • развитие навыков аудирования;
  • развитие мышления, внимания, памяти.

Воспитательные:

  • воспитание толерантного отношения к изучению английского языка, интереса к нему;
  • воспитание сотрудничества и взаимопомощи.

Ход урока

Вступление (слайд 1)

Warming up

Установление контакта

Актуализация ранее полученных знаний (слайд 2)

Целеполагание (слайд 3)

 

 

Актуализация ранее полученных знаний

 

(слайд 4)

- Good morning, dear students& guests!

- Tell me please what you like doing to enjoy yourself.

- Don’t forget to use the Gerund after the verbs to love, like, adore.

- As for me, I like reading an interesting book or just having a cup of tea & chatting with my friends.

- What about you? (What about films?)

(Уч-ся отвечают на вопрос учителя до ответа о кино)

- Well, thank you. I see some of us like watching films, so today the topic of our lesson is Cinema.

- And today

We will sum up the knowledge on the topic.

You’ll get new knowledge.

And will practice it in new conditions using the given schemes.

- Well, most of us like watching films to enjoy ourselves.But what genres of films do you know?

(Уч-ся отвечают на вопрос учителя)

- I see you know the genres rather well, let’s discuss some of them.

- Look at the whiteboard. These are some different genres. I want you to speak about their positive and negative sides from your point of view.

- Open your books, page 185. These words and word combinations can help you, and use these useful words.(показать рукой слайд)

- To my mind, soap operas are boring because they are too long & full of tears. They make me yawn.

(Уч-ся высказывают свое мнение о данных жанрах, используя опору)(What about…?)

- Thank you very much, I see you can express your opinion about different genres and use many different adjectives.

Совершенствование грамматических навыков (лингвистической компетенции)

(слайд 5)

 

 

(слайд 6)

 

- But what suffixes do we you use to form adjectives? Look at the words in the tables & name the suffixes.

(Уч-ся называют суффиксы, образующие прилагательные)

- Well done! So the main suffixes that form adjectives are: -ous, -ful, -al, -ive, -ic, -ing, -able, -y.

- Now will you fulfill one exercise which helps you practice word-formation.

- Take CARD 1. Look through the sentences & fill in the correct adjectives. (You can use the pens.)(One minute is for you.) (Приложение 1)

- Well. The time is up. Let’s check. Will you read (the sentence) only adjectives.

(Уч-ся читают свои варианты и проверяют по слайду)

- You can check, using the whiteboard.

- Thank you, well done. You can use these skills in your future exams & in your descriptions during the lesson.

Совершенствование навыков аудирования

(Слайды 7-9. Приложение 2, 3, 4, находятся у автора в связи с ограничением объема)

Совершенствование навыков аргументированного ответа на вопрос

(Слайд 10)

- And now let’s watch the advertisements of a fantastic story, a cartoon & a mystic story. Will you watch and choose which film you’d like to watch and why.

(Уч-ся смотрят рекламные видео ролики фильмов “Гарри Поттер”, “Волт” и “Дориан Грей”)

- Well, you have watched three adverts, will you explain which you’d like to watch & why.

- Use the following useful words.

- As for me, I’d like to watch “Dorian Grey” because first of all, I like mystic stories and moreover, it’s a screen version of my favourite book by Oscar Wilde.

(Уч-ся выражают свои предпочтения)

- Thank you very much for your answers.

Динамичная пауза I see you are rather tired now, let’s do some breathing exercises.

Now will you relax, make a deep breath in through your nose, I count 1,2, make a breath out through your mouth, I count 3, 4, 5, 6.

Thank you. I hope you feel much better now.

Активизация ЛЕ в речи (создание проекта)

(Слайд 11)

 

 

 

Совершенствование навыков монологической речи с использованием опоры

 

(Слайд 12)

(Слайд 13)

(Слайд 14)

- So, you’ve watched a professional ad. And now, let’s try to create an advertisement leaflet for our foreign friends ourselves. Let’s advise them to watch three most popular Russian films: a melodrama, a detective story and a comedy. (Показываю рукой на слайд- заготовку с фильмами и называю их названия)

- I’m sure you saw them, didn’t you?

- Well, take CARD 2. Look at it attentively; these are the sentences that you can use.

- You will work in groups (учитель показывает группы).

- Choose the film and prepare your advert & write it down into the given scheme of the leaflet. (Уточняем выбранный группой фильм)(What film have you chosen? This film is for you.)

- You have just a couple of minutes. OK, start working.

(Уч-ся работают в группах и готовят рекламу, используя опору)

- Well, the time is up. Let’s listen to your adverts. Who answers

(Прослушиваем ответ, после учитель представляет свой вариант)

- Thank you very much for the answer. Now, will you look at my variant and read it. (Will you read my suggestion…)

- I see you’ll be able to use your knowledge in future in real life.

So and now I want to present you these leaflets to remember about our lesson.

Введение НЛЕ

Совершенствование навыков аудирования

(Слайд 15. Приложение 5)

 

 

Актуализация НЛЕ

 

(Слайды 16-17)

(Слайды 18-19)

 

 

 

- Let’s continue.

- So earlier you’ve made up your mind to watch a new film at the cinema & want to book a ticket on the phone. Can you do it? (- No)

- OK, let’s watch a video & see how to do it.

(Уч-ся смотрят видео и отвечают на вопрос)

- Have you understood the dialogue? (-Yes)

- OK, now let’s learn how to book a ticket on the phone.

- Take CARD 3.There are new words. Will you read them after me all together just to pronounce them correctly.

(Уч-ся читают новые слова за учителем , затем читают их самостоятельно с дефинициями и переводят)

- Now will you read the word, its definition and try to give its Russian equivalent.

(Если не могут перевести слова - учитель помогает)

- Now let’s work all together in a group and match the exchanges of the dialogue to make up a correct one. Put the letters into the table.

- Look through the dialogue. Who is ready, raise your hand and answer.

(Уч-ся отвечают и проверяют себя, используя слайд)

- You can check, using the whiteboard.

- Well done, now let’s read the whole dialogue in order to use it in future.

(Двое уч-ся читают диалог, другие слушают)

Развитие навыков диалогической речи

(слайд 20)

- So, we have revised the words on the topic & have practiced new words. Now we shall use your knowledge in real life situations.

Imagine that you are in great Britain & want to watch a film.

- Take CARD 4. Here you see three different dialogue situations. (Учитель называет ситуации)

- You should either discuss what film to watch (situation 1&2) or to book tickets for a film.

- Choose one situation, the other one is for your home task.

- Work in pairs & make up a dialogue, using the given scheme.

(Уч-ся выбирают одну из ситуаций и готовятся в парах)

- Just a couple of minutes for you to prepare.

- Well the time is up.

Домашнее задание

 

Итоги урока

 

Рефлексия

(Слайд 21)

 

(Слайд 22)

- Let’s listen to one pair with each situation. All the rest should listen & compare with their own dialogue.

- Moreover, at home you’ll prepare two other situations.

Have you understood the task?

(По одной паре из каждой группы - отвечает, все остальные - слушают и сравнивают со своим диалогом, после- отвечают на один вопрос учителя на общее понимание услышанного)

- Well, thank you for the answers. Don’t forget, the second situation is for your home task.

- I can see that you’ve learnt all the material rather well, & I’m sure you’ll be able to use it in your real life and you are ready for your future final tests on this topic.

- So, your marks for the lesson are….

- So, our lesson is coming to the end.

- Let’s see how you feel after the lesson. Look at the whiteboard, and express your opinion by finishing the following sentences.

As for me, this lesson gave me much new experience necessary for my future work.

(Уч-ся выражают свое мнение об уроке)

- Well thank you once again to all of you for your work today!

Thanks a lot to all the guests for the attention.