Путешествие в загадочную и великую страну "Англия"

Разделы: Иностранные языки, Начальная школа


Первый звонок! Он может быть завораживающим и необычным!
Он звучит, как музыка Баха, Моцарта, Шуберта или Глинки?
Сейчас,…вот-вот. Уже скоро новые дети войдут в мой класс!

Как много лет назад в анкете на вопрос: “Какой он, Ваш учитель английского языка?”
Одна девочка написала: “Когда я увидела её,– мое сердце забилось от радости!”

Первое восприятие учителя. Такое великолепное и восторженное! Ради такой оценки стоит гордиться своей профессией, вновь и вновь стараться быть на высоте, чтобы оправдать их доверие, доверие второклашек, пришедших ко мне на урок впервые!

Да, пора! Дверь уже открыта, и они идут – милые мальчишки и девчонки!

Двадцать пар восторженных глаз смотрят на меня. Сейчас для них начнется волшебство первого урока. Новый учитель, новый предмет! Первые звуки нового для них языка

Good morning children! I am glad to see you! <Рисунок 1>

Надеюсь, что они будут рады видеть меня каждый раз, когда вновь и вновь будут приходить ко мне на уроки английского языка!
Увлечь, поманить в другую далекую страну, приблизить к ней, очаровать ее языком, культурой, традициями, обычаями! Ведь это так интересно! Сначала алфавит от “ A до Z”.

Такие непонятные буквы и звуки, а потом и первые слова:

“My name is Ira. I am 7 years old. ”
А вот уже и первый диалог:
– Where are you from?
– I am from Russia.

Это будет чуть позже. Они научатся читать и писать, говорить и рассказывать…
А сейчас двадцать пар восторженных глаз смотрят на меня!
Сегодня мы начинаем путешествие в загадочную и великую страну “Англия!”
Спустя несколько месяцев.

Цель: Обучение чтению буквы “ Ii ” в открытом и закрытом слоге

Задачи:

  1. Обучить чтению буквы “Ii” в открытом и закрытом слоге, закрепить его в словах: like, nine, five, pig, his, swim, six, sing, run, jump, fly.
  2. Развивать монологические и диалогические способности учащихся.
  3. Закрепить ЛЕ по теме “Цвета”.
  4. Повторить правило образования мн. числа существительных.
  5. Продолжить автоматизацию РО и ЛЕ по теме “Театр зверей”:

– Is it big, fat, strong, brave, cunning, and slim?
– Yes, It is big, fat, strong…/No. It isn't big, fat, strong…
– Is it a dog, a cat, a bear..?
– Yes, it is a dog, a cat, a bear… No, it isn't a dog, a cat, a bear…
– What colour do you like?
– I like blue. (Red, white, orange…)
– Do you like red?
– Yes. I do. /No. I don't.
– Can it jump, run, swim…?
– Yes it can. / No it can not.

  1. Развивать познавательные способности учащихся.
  2. Расширять кругозор, память и логическое мышление учеников, умение быстро ориентироваться в мире высоких технологий.

Учебно-наглядный материал:

  1. Учебник – М.З. Биболетова, Н.В.Добрынина “Enjoy English”-1
  2. Рабочая тетрадь – М.З. Биболетова, Н.В.Добрынина “Enjoy English”-1
  3. “Поурочные разработки по английскому языку” к УМК Биболетовой и других – Е.В. Дзюина
  4. Аудиокассета с песней “You take you little hands and go clap, clap, clap”, дикторская запись слов для фонетической зарядки
  5. Картинки с изображением животных разного размера, цвета, характера
  6. Интерактивная доска.
  7. Интерактивный учебник “Правильный английский без скучных правил”– коммуникативная методика с системой распознавания речи (Диск №1)
  8. Картина с изображением одного и нескольких животных
  9. Набор кубиков разного цвета
  10. Геометрические фигуры для обозначения существительного, глагола, глаголов, обозначающих отношение к действию

Ход урока

1. Организационный момент. Приветствие

Teacher: Good morning pupils!
Children: Good morning!
Teacher: I am glad to see you. The subject of our lesson is “The theatre of animals”. Today we'll read and write. We'll learn the new rules. We'll describe our favorite animals. We'll play and sing.

2. Фонетическая зарядка

Teacher: Let's train our pronunciation Listen and repeat after the announcer:

[ ei ]: name, they, play. They like to play. We like to play. She likes to play. He likes to play.
[ : ]: are, father, grandfather, aunt, they are, we are, We are from Great Britain.
[ i: ]: please, teacher, a teacher – teachers, I like my teacher.
[ au ]: how, How is your mother? She is fine thanks. How is your grandfather? He is fine thanks.

3. Речевая зарядка

Вопросно-ответная работа с классом направленная на автоматизацию изученных РО и ЛЕ

Teacher: Children, answer my questions please:
What is your name?
Ruim: My name is Ruim.
Teacher: What is your surname?
Vlad: My surname is Fedinsky.
Teacher: Have you got a mother?
Natasha: Yes, I have got a mother.
Teacher: Have you got a sister?
David: No, I haven't got a sister.
Teacher: Where are you from?
Lera: I am from Russia.
Teacher: How are you?
Helen: I am fine thanks…
Teacher: Children, who wants to make a dialogue? <Рисунок 2>
Kostya: I want!
Dima: I want!

Ученики берут понравившиеся им карточки с изображением девочек и разыгрывают диалог.

Kostya: Good morning!
Dima: Good morning!
Kostya: What is your name?
Dima: My name is Jessica and what is your name?
Kostya:My name is Margaret.
Dima: What is your surname?
Kostya: My surname is Brown and what is your surname?
Dima: My surname is White.
Kostya: Where are you from?
Dima: I am from Great Britain and where are you from?
Kostya: I am from America.
Dima: Good bye.
Kostya: Goodbye.
Teacher: Very good. Your marks are “5”

4. Физкультминутка

Ученики выполняют ряд упражнений, направленных на улучшение осанки

Teacher: Let's do morning exercises!

5. Проверка домашней работы

Teacher: Children, let’s check your home work. Open your books page 72. ex 5. Who wants to describe your favorite animal? Ira, take your animal and go to the blackboard please.

Ira:

My name is Ira. I have got a cat.
Its name is Murzik. My cat is big and black.
My cat is cunning and fat. I love my cat.

Teacher:

Thank you. Your mark is “5”.
Sit down. Natalie, go to the blackboard!

Natalie: My name is Natalie. <Рисунок 3>

I have got a dog.
My dog is big and strong. It is slim
It can run and jump. It can not fly.
I love my dog.

Teacher:

Very good, your mark is “5”.
Philip, describe please your animal.

Philip: My name is Philip…
Teacher: Children look at the blackboard. We'll repeat all colours. Say after me: Black, yellow, white, blue, red, pink, green, violet, orange, grey.
Pupils: black, yellow, white, blue, red, pink, green, violet, orange grey.
Teacher: Answer my questions, please. What colour do you like?
Alina: I like red.
Teacher: Do you like violet?
Alina: No, I don’t.
Teacher: What colour do you like?
Nastya: I like black.
Teacher: Do you like blue?
Nastya: No, I don’t.
Teacher: What colour do you like?
Kostya: I like orange.
Teacher: Do you like pink?
Kostya: Yes, I do.
Teacher: Do you like yellow?
Deny: Yes, I do. I like yellow.
Teacher: Do you like black?
Aurika: No, I don’t.
Teacher: Do you like white?
Nver: Yes, I do. I like white.
Teacher: What colour do you like?
Diana: I like green.

6. Аудирование учащимися рассказа учителя о животных

Teacher: Listen to me and look at the picture:

a) It is a Lion. It is a big Lion. It is a big strong Lion. It can run, swim and jump. It can not fly.
    It is a Fox. It is a slim Fox. It is a slim, red Fox. It is a slim, red, cunning Fox. It can run, jump and swim. It can not sing.

7. Вопросно-ответная работа с классом, направленная на развитие диалогических способностей учащихся

Teacher: Answer my questions please. Is it a Lion?
Ira: Yes, it is.
Teacher: Is it a small Lion?
Zhenya: No, it is not.
Teacher: Can it run?
Nick: Yes, it can.
Teacher: Is it a brave Lion?
Diana: Yes, it is.
Teacher: Is it a cunning Lion?
Cyril: Yes, it is.
Teacher: Can it fly?
Olga: No it can not.

8. Игра: “Угадай животное”

Ученик выходит к доске и описывает загаданное им животное.
Учащиеся класса пытаются угадать:

Teacher:

Let’s play a game “Guess an animal”
David, go and describe your animal!

David: It is big and strong. It is cunning and brave.
Cyril: Is it a bear?
David: No, it isn't.
Ghana: Is it a dog?
David: No, it isn't.
Lisa: Is it a lion?
David: Yes, it is a lion.
Teacher: Kate, go and describe your animal!
Kate: It is…

9. Чтение буквы “Ii” в открытом и закрытом слоге

Teacher: Children, look at the blackboard, we’ll read the words with a letter “Ii”.

Listen to me (Аудирование слов, находящихся на интерактивной доске).

Ii

[ аi ]

I
Like
Nine
Five
Nice
Crocodile

Ii

[ i ]

Pig
His
Swim
Big
Six
Nick

<Рисунок 4>

Teacher:

And now repeat after me.
Pupils repeat all words.

Teacher:

Who wants to read?
Ghana: I want.

Teacher:

Go to the blackboard and read
Ghana: I, Like, Nine…

Teacher:

Now children look at the blackboard
And repeat the words after the announcer.

Использование интерактивного учебника:
“Правильный английский без скучных правил” – Диск № 1
<Рисунок 5>

Teacher: Now, We'll find the words on the blackboard. Danny, go and read!

Ученик выходит к интерактивной доске, находит слово и читает его

10. Песня “You take your little hands”

Teacher:

Children stand up please
Let’s sing a song “ You take your little hands”

You take your little hands
And go clap, clap, clap
Clap, clap, clap your hands.

You take your little toes
And go tap, tap, tap
Tap, tap, tap your little toes. <Рисунок 6>

You take your little eyes
And go blink, blink, blink
Blink, blink, blink your eyes.

You take your little lips
And go kiss, kiss, kiss
Kiss your dear Mum and Dad.

11. Минутка тишины

(Дети расслабляются, отдыхают, смотрят в окно, любуются природой в полной тишине/)

12. Повторение правила образования множественного числа существительных

а) Работа с картинками, изображающими одного и нескольких животных:
б) Работа по учебнику, чтение слов во мн. числе.

Teacher: Children now we'll repeat the plural of nouns Look at the picture and say after me:

a lion img6.gif (54 bytes) lions
a pig img6.gif (54 bytes) pigs
a dog img6.gif (54 bytes) dogs
a fox img6.gif (54 bytes) foxes
a duck img6.gif (54 bytes) ducks
a hen img6.gif (54 bytes) hens
a cat img6.gif (54 bytes) cats
a rabbit img6.gif (54 bytes) rabbits

13. Письменная работа

По закреплению изученных слов с условными обозначениями: существительных, глаголов и глаголов, обозначающих отношение к действию.

Teacher: Children, open your exercise-books. We'll write the words in three columns.

a rabbit
five ducks
a fox
like
run
jump
must
can
may

14. Домашнее задание

Teacher: Your home-work is: ex 1, 2, 3 page73 to read, ex 6 page 74 to write.

15. Подведение итогов урока

Teacher: You are good fellows. You were very attentive and clever. See you later. Good bye!