Спорт. Олимпийские игры

Разделы: Иностранные языки


Цели: закрепление изученной лексики по теме, совершенствование навыков диалогической и монологической речи; развивать умение использовать нужную информацию в ответах на вопросы, учить логически продумывать и формулировать вопросы по теме задания; воспитывать вежливость в общении, уважение к мнению и успеху другого, взаимовыручку, выдержку, умение войти в роль, быть раскованным; воспитывать чувство гордости за успехи отечественных спортсменов.

Оснащение: мяч, медали из фольги разного цвета, стол с "микрофонами", таблички на партах ("BBC" и др.), аудиозапись мелодии - заставки трансляции игр.

1 этап. Приветствие и сообщение цели.

Teacher: Good morning! Today we'll speak about sport and Olympic Games, take part in "Sport stars' conference" and have some competitions. We must be very polite and very active.

2 этап. Фонетическая зарядка.

Teacher: Class:
Basketball basketball player
Tennis tennis player
Football footballer
Skiing skier
Hockey hockey player
Biathlon biathlonist
Gymnastics gymnast
Swimming swimmer
Wrestling wrestler

Famous

Great

Excellent

Brilliant

Talented

The champion of the Olympic Games (in Torino:)

The silver prize winner:

The bronze prize winner:

3 этап. Речевая зарядка (в виде соревнования между двумя командами)

Teacher: Well done! Now let's divide into two teams: O.K. What's your taem's name? And yours? And now we'll see who knows the famous sportsmen better. Catch the ball and finish the phrase!

Example: Teacher: Sergey Belov:

Pupil:...is a famous Russian basketball player, the Olympic champion.

Pavel Bure -

Michael Jordan -

Maria Sharapova -

Alina Kabaeva -

Vladimir Klichko -

Irina Slutskaya -

Alexander Karelin -

Ulya Chepalova -

Valeriy Kharlamov -

Подведение итога.

4 этап. Закрепление изученной лексики.

Teacher: All sportsmen want to become Olympic champions. And what do you know about the Olympic Games?

Команды по очереди отвечают на следующие вопросы:

What colour is the Olympic flag? How many rings are there on it?

What do the rings symbolize?

What are the Olympic attributes?

What is the Olympic motto?

What is the main principle of the Olympic Games? Who declared it?

Where did the first Olympic Games take place?

What sports do Summer Olympics include?

What sports do Winter Olympics include?

Where were the last Summer Olympic Games?

Where were the last Winter Olympic Games?

Подведение итогов.

5этап. Ролевая игра "Пресс-конференция со спортивными звёздами"

Звучит аудиозапись мелодии-заставки Игр.

Teacher: What's this? Yes, this is the musical symbol of the Torino Olympic Games. And now just imagine that you are in Torino at the press=conference with the famous Russian sports stars: Ulia Chepalova, Alexander Ovechkin and Irina Slutskaya. All the others are correspondents of some popular TV companies and magazines: BBC, CNN, "Rossiya TV", "Pro Sport", "Just 17"," People" etc.

Get ready with your questions, please! Don't forget to say "Thank you".

Leader: Ladies and gentlemen! Welcome to our conference! The sponsor of our conference is the famous Italian company Ferrero. So, welcome our stars!

Под аплодисменты входят "звёзды" спорта, занимают свои места за столом, уставленным "микрофонами", по очереди отвечают на различные вопросы, которые, в силу специфики своих агенств, могли бы задать "корреспонденты".

Leader: Well, thanks to mass media, thanks to the stars and good luck!

Correspondent: Just a moment, please! Your photo, please! Say "cheese": Thank you!

Other pupils: Your autographs, please: Thank you!

6 этап. Релаксация. Представители команд по очереди при помощи пантомимы изображают характерные действия спортсменов, команда противника угадывает вид спорта.

7 этап. Защита индивидуальных проектов (презентаций) учащихся на тему "My Favourite Sports Star".

8 этап. Подведение итогов:

Соревнования команд- And the winner is:team №1!

Личных достижений - Today we have some champions and prize - winners. And the golden medal goes to: The silver prize - winners are:

Учитель вручает учащимся приготовленные заранее из картона и фольги медали и благодарит их за активное участие.