Подтема: Past Simple, Present Simple
Тип урока: комбинированный (проверка знаний и ознакомление с новым материалом).
Задачи:
- Обучающие:
- развивать навыки аудирования, чтения, письма, диалогической речи, расширяя кругозор школьников, давая им информацию о традициях и праздниках страны изучаемого языка;
- продолжать формирование умения употреблять Past Simple и Present Simple;
- отработка новой лексики, формирование умения работать с учебником и дополнительными материалами.
- Развивающие: развитие умения выделять главное, развитие мышления, памяти, навыков самостоятельной работы, коммуникативных навыков.
- Воспитательные: воспитание уважения и любви к собственной и культуре страны изучаемого языка, нравственное воспитание.
Оборудование: учебник, рабочая тетрадь, 2 презентации, нарисованная ёлка, коробок с бумажными разрезанными пополам шарами-глаголами.
ХОД УРОКА
1. Оргмомент, приветствие
– Good morning! Glad to see! Today we’ll speak about holidays. Do you like holidays? So do I. (Приложение 1, слайд 1)
2. Речевая зарядка
– Do you remember what holiday the English speaking countries celebrate on the 25th
of December and we celebrate it on the 7th of January? – Right, Christmas. (Приложение 1, слайд 2)
– Do you like Christmas?
– And what holiday will we celebrate soon? – Right, New Year.
– Do you like New Year?
– Why?
– Do you get presents?
– What presents do you usually get?
–
I usually get … (Приложение 1,
слайд 3)
– Do you give presents?
– What presents do you usually
give?
– I usually give …
– Well, today we’ll learn some more information about Christmas and make greeting cards for our friends.
– Do you like to decorate New Year trees?
(Коробокс «шариками»)
– What do you decorate it with?
– So let’s decorate this New Year tree and revise the words which we’ll need
today.
– I have got some balloons in this box.
– Oops! They are broken! Who can match them?
(Дети ищут половинки шариков и вешают их магнитами на ёлку сначала 1, а потом 2 форму глаголов, читают и переводят их: send-sent, give-gaveи др.)
– Now let’s read them all together.
– Что это за части речи?
– Времена? А что происходит с глаголами, когда
они переходят из настоящего времени в прошедшее?
3. Формирование навыков чтения
(Стук в дверь, входит девочка, вносит конверт).
Postman Valya: I’m sorry, Larisa Victorovna. Here is a letter for you. Will you sign here, please? Good-bye!
– A letter? Who is it from? We have got a lot of friends. Let’s have a look. Oh,
here’s a CD. What is here? (Я включаю, а дети в это время
говорят, как они думают что там).
– Here is a presentation (Приложение 2).
Who can read it? (Read)
4. Развитие навыков диалогической речи
– Well, Jane asks you to write about your favourite holiday. What is your favourite
holiday?
– As for me, my favourite holiday is New Year. (Каждыйговорит)
– Аnd how do you celebrate it?
– Look at the screen. What can we do on the New Year’s Eve? (Приложение
1, слайд 4)
– So how do you celebrate New Year? Let’s play in chain.
I: I get presents and give postcards to my parents. And how do you
celebrate it, Masha?
Masha: I … and how do you celebtare New Year, Ilya? и т.д.
5. Физминутка (music)
– How do you have fun on New Year? Let’s play.
– Dance, please, fly, swim, jump, play computer games, watch TV, play tennis, help your
mum: sweep the floor, wash the dishes. Now you are tired, sleep, please.
6. Формирование навыков письма
– Do you remember that Jane asked you to write about your favourite holiday? So,
let’s do it. Open your AB at p. 99 number 8.
– Итак, мы написали черновик. А теперь пишем само
письмо. В тетрадях в правом верхнем углу пишем
свой адрес и сегодняшнюю дату, ниже пишем адрес
Джейн и:
Dear Jane,
Thank you for your letter. I want to tell you how my family and I celebrated last New Year. …
With best wishes,
Dasha.
– Письмо допишите дома на красивом листочке, а конверты мы подпишем на следующем уроке.
– One thing is left. Guess, what?
– We should write some greeting postcards to our friends.
– You can see some examples on the screen. (Приложение
1, слайд 5)
– Let’s read them.
– Now write down that one which you like most of all.
7. Домашнее задание
– Finish the letter to Jane, and put in into an envelope.
8. Итоги урока
– Well, are you tired? Did you like the lesson? – So did I.
– What did we do? Your marks for the lesson are …
– Does everybody agree? See you on Thursday. Say good-bye to our guests. Good-bye.