Употребление конструкции to be going to – собираться что-то сделать.
Учебник английского языка для 5-6 классов, М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева.
Цели:
- Обобщить знания учащихся по теме «Путешествие».
- Употребление конструкции to be going to… (собираться что-то сделать).
Задачи:
- Развивающая: Развивать способность обобщать, делать выводы, работать в группе.
- Образовательная: Обобщить знания учащихся по теме «Употребление конструкции to be going to и лексики по теме «Мы собираемся путешествовать». Развивать умение кратко высказываться на заданную тему.
- Воспитательная: Воспитывать у учащихся познавательный интерес, расширять кругозор. Развивать умения выполнять индивидуальные и коллективные задания.
Ход урока
1. Начало урока.
Приветствие и сообщение целей.
Dear boys and girls! I am glad to see you. And you? Sit down. Let’s start our lesson now. Look at the screan, please.
The topic of our lesson:” We are going to travel”.
Today we are going to play the game. To find treasure-house we must do 5 tasks. Look at the map, please, here are 5 tasks.
Would you like to travel? OK! Let’s start. All the pupils must be very polite and active.
2. Активизация навыков устной речи.
The first task – “Introduce yourself”.
You’ll tell us about yourselves. Each team get its cards. Look at the screan.
Here are the questions:
- What are your names?
- Are you in the fifth 5 th form? or What form are you in?
- How old are you?
- Where are you from? Where do you live?
- What traits of character have you got?
- What are your hobbies? or What do you like to do?
You’ll have 3 minutes to prepare this task .Use the cards and make up the story about yourself.
The time is up. Have you finished? Who is ready to start?
It’s time to introduce our participants.
(Ответы ребят).
2.1. Повторение пройденного материала по теме «Расписание». Активизация лексики.
The second task – “Timetable”
Tell us about your timetable and your favourite subjects. Answer my questions:
- What subjects do you study at school?
- What are your favourite subjects? And why?
3. Закрепление лексических навыков. Образование словосочетаний.
The third task – “Create the word combinations”.
Use the information (Page 65).
(Приложение 3).
4. Физкультминутка.
Stand up! Let’s recite the poem and do some exercises:
Hands up! Hands down!
Hands on the hips!
Sit down!
Stand up!
Hands to the sides
Bend left!
Bend right!
Sit down.
5. Закрепление грамматического материала.
The fourth task – Construction “To be going to…”
Let’s play! Listen to the text and answer my questions.
(Игра)
6. Контроль уровня сформированных коммуникативных умений учащихся.
The fifth task – “What are you going to do?”
(Составление плана на неделю)
(Приложение 4).
7. Заключительный этап урока.
And, at last treasure-house. Let’s open it. Oh, It’s interesting here.
Then look at it.
It’s London. Here are Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Tower Bridge.
We’ll see all these places at the English lesson next time. (Page 65)
8. Домашнее задание.
Ex.16. page 31.
You’ll have to write this exercise at home.
9. Подведение итогов.
The time is up. Our lesson is over. Thank you for your work. All pupils have worked very hard and have been active.
I hope that our lesson was interesting and useful for you.