Методическая разработка внеклассного мероприятия по теме "The UK is a magic Kingdom"

Разделы: Иностранные языки


Цель: развитие основных видов речевой деятельности, памяти, ассоциативного мышления, формирование навыков общения в коллективе и активизация в развитии творческой инициативы в оригинальной, познавательно-развлекательной форме.

The English language’s week!

(The most interesting moments)

(на Русском)

Ведущий: Здравствуйте уважаемые дети! Здравствуйте уважаемые гости! Мы очень рады приветствовать вас на нашем празднике, который посвящен открытию недели английского языка! Я надеюсь, что сегодня у всех очень хорошее настроение и мы хотели бы показать вам самые яркие моменты выступлений, которые приготовили учащиеся нашей школы.
Мы собираемся петь, танцевать, участвовать в викторинах, отгадывать кроссворды и, конечно же, играть и узнавать что-то новое о Великобритании и Северной Ирландии, о столицах, флагах, гербах, символах четырех государств Объединенного Королевства.
Приготовьте ваши ладоши для аплодисментов!  Итак, стартуем!

  1. Первые участники нашей программы очень любят петь, и они споют песню, которая называется «Привет! Привет!» (уч-ся 6 «А» класса); песню можно найти в учебнике: «Сambridge English for schools in Russia», авторы:Andrew Littlejohn and Diana Hicks (страница 100)

  2. Ученики 10 класса рассказывают анекдоты на английском языке, с кратким переводом.

  3. Вам понравилась песня «Привет! Привет!» не так ли? Тогда следующим пунктом нашего шоу веселая песня от учеников 6 «Б» под названием: «Привет друг! Как  поживаешь?» (Уч-ся поют, девочки танцуют под песню)

  4. И снова анекдот об очень смешном английском докторе! (10 класс)

  5. Пришло время подумать и вспомнить самые главные достопримечательности Лондона. Ученики 7 «Б» предлагают разгадать кроссворд. Конечно, за каждое правильно отгаданное слово, победитель получит, в виде приза, конфетку! (Все присутствующие в зале, включая гостей, преподавателей школы, отгадывают слова, связанные с достопримечательностями Лондона)

  6. Следующий пункт нашей программы представляют ученики 8 «А» класса. Давайте немножко подумаем и поиграем. У вас есть уникальная возможность попутешествовать по Великобритании и Северной Ирландии, по красивейшим и живописным местам. (4 ученика из класса  проводят викторину на англ.яз.)

  7. Ученица10-го класса рассказывает грустную поэму (размышление о жизни), автор W. Auden, «Похоронный блюз». Перевод стихотворения с английского на русский делала сама.

  8. «Добро пожаловать в Шотландию!» Учащиеся 9 «А» класса приглашает всех в райский уголок Объединенного Королевства, в Шотландию. Дорогие дети и гости, у вас есть уникальная возможность посмотреть на национальный костюм шотландцев, (один из учеников выходит в шотландском костюме), попробовать шотландскую выпечку, приготовленную девочками из этого класса, познакомиться с национальным инструментом (волынкой) и послушать настоящие шотландские мелодии. Также, учащиеся расскажут вам об истории настоящего государства, традициях, географическом положении  и климате.(подробный сценарий проекта – прилагается). В конце презентации – настоящий шотландский танец.

  9. В середине представления, я рассказываю анекдоты на русcком языке, но с английским юмором. Начало озвучено, дети, если знают этот анекдот, рассказывают его до конца сами.

  10. Наступило время для самого веселого конкурса. От двух команд приглашаются участники, которым предлагается произнести три раза подряд английские скороговорки. Кто быстрее  и правильнее (фонетически) произнесет, тот получает поощрительный приз.

  11. Финальным номером нашей программы хотелось бы представить песню группы Битлз: «Желтая подводная лодка». Ученики 10-го класса выходят с, нарисованной на ватмане, субмариной. У каждого ученика в руках по картонной рыбке на деревянной палке. Весь класс, под аккомпанемент гитары, исполняют эту песню. Все остальные участники фестиваля подпевают хором.

  12. В завершающей части мероприятия, всем участникам предлагается ознакомиться с интересными фактами об Уэльсе (каждый учитель, путем жеребьевки выбирал государство, о котором все подгруппы делали газеты, постеры). Было предложено поделиться своими впечатлениями о том, узнали ли дети что-то новое для себя и понравились ли им газеты и мероприятие в целом.

Главная цель достигнута: творческий характер заданий, предлагаемых в ходе различных игр, конкурсов и соревнований, способствовал лучшему запоминанию и усвоению различных грамматических явлений, расширению лексического запаса, расширению страноведческого кругозора. Формированию устойчивого интереса как к самому предмету, так и к культурным традициям, обычаям страны изучаемого языка!

(in English)

– Good afternoon dear children! Good afternoon dear guests! We are very glad to see you here!
I hope that you have a good mood and we’d like to show  the main moments of our project. The brightest fragments of the English language week!
We are going to sing, to dance and to play of course! Will you prepare your hands for applauds!
So, let’s start!

  1. The first participants of our show like to sing very much. They sing the song “Hello!” (the pupils from 6 “A” Form sing the song in English), «Сambridge English for schools in Russia», Andrew Littlejohn and Diana Hicks (page #100);

  2. The pupil from 10th Form tells  the funny English anecdotes. You liked the song “Hello!”, didn’t you? That’s why the next song from 6”B” Form, which calls “Hello, friend! How are you?”, «Сambridge English for schools in Russia», Andrew Littlejohn and Diana Hicks (page #100);

  3.  Anecdote again. The pupil from 10th Form tells  the funny English anecdote.

  4. And finally it’s time to do an exercise for our brains. We’ll offer you to guess the crosswords about the UK and for each right answer you’ve got the opportunity to gain very tasty prize:   bon-bon or sweets!

  5. The next event will be introduced by the close company from Form 8 “A”.  Let’s think and play a little.  The several questions about the United  Kingdom of Great Britain and Northern Ireland will carry all of you to the beautiful  and magnificent place. Are you ready?

  6. (Three representatives from the class navigate the quiz with all pupils in the hall)

  7. We’d like to tell you the great poem. It’s not so funny but very  lyric and vital. (The 10th Form student tells the poem written in the !9th century by…)

  8. The students of 9th Form welcome everybody to the paradise! Scotland and the most interesting facts about this country.  You’ve got the great opportunity to look at the Scottish man, listen to the Scottish melodies and taste beautiful Scottish biscuits. These pastries were cooked by our girls. We’ll dance like Scottish people.

  9. (The students from this class tell to everybody about the Scottish  traditions, history and interesting facts. The script of this event is attached)

  10. Tongue twisters! Who will say each twister three times very quickly,  get bon-bon!

  11. (The master of ceremony should pronounce the English twisters and invite five volunteers on the stage)

  12. And at last, the final point of our event! The singers form 10th Form will do a concerto. The song “Yellow submarine” is specially for you. (All students sing the song  in chorus and close the event!)

Anecdotes

The visit to the doctor!

A man goes to the doctor and tells him that he hasn’t been feeling well. The doctor examines him, leaves the room and comes back with three different bottles of pills.
The doctor says: “Take the green pill with a big glass of water when you get up. Take the blue pill with a big glass of water after lunch. Then just before going to bed, take the red pill with another big glass of water.”
Startled to be put on so much medicine the man stammers: “Jeez doc , exactly what’s my problem?” Doctor says: «You're not drinking enough water».

Pizza delivery!

After the college boy delivered the pizza to Amanpreet's trailer house, Amanpreet asked, "What is the usual tip?"
"Well," replied the youth, "This is my first trip here, but the other guys say if I get a quarter out of you, I'll be doing great."
"Is that so?" snorted Preet. "Well, just to show them how wrong they are, here's five dollars."
"Thanks," replied the youth, "I'll put this in my school fund."
"What are you studying?" asked Preet.
The lad smiled and replied, "Applied psychology."

Burnt ears!

A guy burned two ears... so they were asking him at the hospital how it happened.
He said, "I was ironing my clothing and the phone rang ... so instead of the phone I picked up the iron and burned my ear..."
" But how  did you burn the other ear?" the doctor asked.
" How do you think I called you people?"

POEM

Boys and girls come out to play, boys and girls come out to play,
The moon doth* shine as bright as day,
Leave your supper,and leave your sleep,
And come with your playfellows into the street.
Come with a whoop, come with a call,
Come with a good will, or not at all.
Up the ladder and down the wall,
A halfpenny loaf will serve us all.
You find milk, and I'll find flour,
And we'll have pudding within the hour.

* doth устаревшая форма глагола do в 3-м лице ед. числа настоящего времени

Quiz: "Do You Know England, Scotland and Wales?"

I. Приветствие

T: Good morning, dear teachers and students! Glad to see you. Do you like to travel? Let’s all together make a short journey to one of the European countries. I’m sure you already know a lot about it and its people, but some things are easily forgotten. Let’s brush up our knowledge and see who knows it better.

II. Викторина

  1. What do you think about when you hear the word “Great Britain”? (Ученики рассказывают о своих ассоциациях)
  2. Who is the head of the country? What’s her name? (Elizabeth II)
  3. What is the official name of this country?
  4. What’s the population of the UK? (about 59 million people)
  5. Who can name and show all parts of the UK and their capitals? (England, Scotland, Wales and Northern Ireland; London, Edinburgh, Cardiff, Belfast) (Ученики называют и показывают на карте части королевства и столицы)
  6. Who knows why the British people speak so much about the weather? (It’s an island country and that’s why the weather is very changeable).
  7. Now let’s begin our journey with England, the largest part and   the heart of the UK.
  8. What is the population of England? (47.5 million)
  9. What language do people speak there? (English)
  10. How are people, who live in England, called? (the English.)
  11. Agree or disagree with the statements:
    • The Southeast is low – populated region.(–)
    • There is a Heathrow airport in the East Anglia (–)
    • The Southwest is a farming region. (+)
    • We can find the famous Stonehenge in the Midlands. (–)
    • The Midlands is the heart of England. (+)
  12. What is the national emblem of England? (the red rose)
  13. Whose cross is on the national flag of England? Saint George’s Cross (a red cross on a white field)
  14.  What are the largest cities in England? (Manchester, Liverpool, Birmingham, Nottingham, Sheffield)
  15. What river is London situated on? (the Thames)
  16. There are many bridges in London. Who can name this beautiful bridge? (The Tower bridge)
  17. How is called the clock on one of the towers of the Houses of Parliament? (Big Ben)
  18. What is the residence of the queen in London? How many rooms are there? (600)
  19. What a world-known British writer was called the swan of Avon and why? (William Shakespeare was born in Stratford-upon-Avon.)
  20. What great Shakespeare‘s plays do you know? (The Comedy of Errors, Romeo and Juliet, Julius Caesar, As You Like It, Twelfth Night, Hamlet, Othello, King Lear Macbeth…)
  21.  Let’s speak about Scotland, the second part of the UK. What is the national emblem of Scotland? (the thistle)
  22. What parts is the country divided to? (Highlands and Lowlands)
  23. What is the population of Scotland? (5 million)
  24. What languages are spoken in Scotland? (English but some of the people still speak Scottish Gaelic, the ancient Celtic language of Scotland.)
  25. How are people, who live in England, called? (the Scottish or Scots)
  26. Whose cross is on the national flag of Scotland? Saint Andrew’s (a blue field with white diagonal crossed stripes)
  27.  What is the capital of Scotland? (Edinburgh)
  28. What is Edinburgh sometimes called? (Athens of the North)
  29. What is the Edinburgh Castle used to be? (a fortress)
  30. Who lives in Holyrood House sometimes? (the Queen)
  31. What monument, situated in Edinburgh is the symbol of devotion? (It’s the monument to the dog called Bobby which lived near its master’s grave for 26 years.)
  32. What a well – known Scottish poet do you know? (Robert Burns)Listen to this poem in English and then in Russian translated by S. Y. Marshak. (Ученики декламируют стихотворение)
  33. Now we shall speak about Wales. It’s the smallest country in the UK. Where is it situated?
  34. What is the national emblem of Wales? (The national symbol is a yellow daffodil)
  35. What animal is pictured on the national flag of Wales? (a red dragon)
  36. What languages do people speak? (English and Welsh)
  37.  What is the population of Wales? (about 3 million)
  38. How are people, who live in Wales, called? (the Welsh.)
  39. What is the biggest city and port in Wales? (Cardiff)

Our traveling is over. It’s great when people have an opportunity to travel, expand their outlook and know each other better. And I hope you have enjoyed our trip a lot. I’m glad that you’ve learned a lot about Great Britain.

III Подведение итогов

Now we shall count your scores. Who has more? Our congratulations. (выявление победителей и их награждение). Thank you for your work. Good bye!

Литература:

  1. Журнал ИЯШ, № 1,2, 3,2009 г.
  2. А.Г. Штарина «Английский язык. Компетентностный подход в преподавании: технологии, разработки уроков», Волгоград, издательство «Учитель»; 2010 г.
  3. Интернет-сайты: http://www.tolearnenglish.com, http://www.about-scotland.ru.
  4. О.А. Зайкова «Увлекательный английский. Внеклассные мероприятия», серия: в помощь учителю, издательство «Учитель», 2010 г.
  5. Т.Д. Андросенко «Английский язык. 2-11 классы. Внеклассные мероприятия», серия: в помощь учителю, издательство «Учитель», 2010;