Обобщающий урок в 6-м классе. УМК Кузовлева по теме "Погода" с применением ИКТ

Разделы: Иностранные языки


Цель: Развитие лексико-грамматических навыков устной речи по теме “Погода”.

Задачи: научить учащихся употреблять в речи условные предложения (1 типа), развивать умения делать принимать решения и делать выводы по ситуациям, воспитывыть познавательные потребности детей.

Ход урока

1. The beginning of the lesson.

2. Phonetic exercises.

Read the poem, mind your sounds and intonation, please

The sun is shining
And I am smiling,
The weather is bad
And I am sad.
When it is dry
We are fine…
The weather is nice,
Isn’t it a surprise.

3. Warm up.

What is your favourite season?

Why do you like it?

Отвечают на вопросы, по картинкам

4. Practice speaking.

The weather is different in different seasons.

When is the temperature…

(Cмотрят на слайд, отвечают на вопросы)

5. Word – web.

When we speak about the weather we mean...

6. What weather do you like/dislike ?

 

I like when the weather is… (cold, sunny, warm, cool, hot, frosty, snowy, rainy, stormy, foggy, wet, windy, cloudy).

I dislike the weather with… (a lot of snow, a lot of sunshine, a cold wind, a thick fog, thunder and lightning, a heavy shower).

7. Why do we speak so much about the weather?

8. The weather influences our clothes…

(По слайду рассказывают, как одеваются в разную погоду)

9. How does the weather influences our food?

(Reading for the main idea). Reader, p.47 2).

10. The weather influences our plans.

(По слайду рассказывают, чем занимаются в разную погоду)

11. Let’s see if you are attentive.

Make up the poem:

And I am sad.
When it is dry
The sun is shining
The weather is bad
Isn’t it a surprise?
And I am smiling,
We are fine…
The weather is nice.

12. What is the weather like today?

Draw a picture and write down sentences about the weather

13. Your homework.

You are the weather forecast.

What the weather will be like in Krasny Chikoy for next week?

Составить 3–5 условных предложений о погоде.

Презентация