Разработка урока на тему "Коммуникативные средства связи" УМК Биболетова, Трубанева (7-й класс)

Разделы: Иностранные языки

Класс: 7


Задачи урока:

  • развивать навыки аудирования,
  • развивать навыки устной речи: умение выражать свою точку зрения о достоинствах и недостатках телефонных разговоров,
  • развивать навыки чтения.

Ход урока

I. Организационный момент.

II. Речевая зарядка:

Teacher (T): Good morning, my friends!

Students (Sts): Good morning, Oksana Valerievna.

T : Tell me, please, what date is it today?

S: Today is the 27th of November.

T: What day of the week is it today?

S: Today is Friday.

T: What’s the weather like today?

S: The weather is fine.

Фонетическая зарядка. (Презентация, слайд 2)

[u:] – [ju:]

A new moon; a rude youth; two new shoes;

Ruth can’t say boo to a goose.

Too few rulers rule as rulers should rule.

“U” can be seen without a “Q” but “Q” must always go with “U”.

III. Проверка домашнего задания.

Ex. 18, p. 30

Translate into Russian:

  1. Я думаю, что через несколько лет компьютеры будут все контролировать.
  2. Надеюсь, что в следующим веке будут изобретены средства от СПИДа и рака.
  3. Мне безразлично, что случится в будущем. Какой смысл думать об этом сейчас?
  4. Я не боюсь будущего. Я думаю, что люди будут добрее и во многих областях науки наступит прогресс.
  5. Кто ответственен за загрязнение окружающей среды, болезни, войны, опасные технологии?
  6. Мне бы хотелось изменить мир к лучшему.

Keys:

  1. I think computers are going to control everything in 10 years.
  2. I hope that there will be cures or AIDS and cancer in the next century.
  3. I don’t care about the future. What’s the point of thinking about it now?
  4. I’m not afraid about the future. I am sure people will be kinder and there will be progress in different areas of science.
  5. Who’s responsible for pollution, diseases, wars, dangerous technologies?
  6. I’d like to make the world better.

Рассказы учащихся о жизни на Земле через 10 лет.

IV. Повторение материала, пройденного на прошлом уроке.

- Учитель просит детей прочитать телефонные номера. (Слайд 3)

- Тranslate into English phone numbers. (Слайд 4)

V. Практика в чтении.

- Ex. 77, p. 25 (чтение про себя, ответ на вопрос задания).

Read the text and answer the question:

The famous British red telephone box was designed by Sir G.G. Scott in the 1920s and 1930s. In 1985, most of them were replaced by modern telephone boxes. The people protested so much that the old red boxes were put back in London’s streets.

- Why did the British protest against new telephone boxes?

VI. Аудирование.

Ex.78, p. 25.

Listen to two telephone conversations and answer the questions:

  1. Who wanted to speak to Jim?
  2. What message was left?
  3. What’s Pamela’s telephone number?
  4. Was Pamela at home?
  5. Where did Alice invite Pamela?

1. - Hello! 75077

- Hello! It’s Alison. Can I speak to Jim, please?

- I’m afraid Jim is out at the moment. Can I take a message?

- Just tell him Alison called.

- OK. I’ll give him a message.

- Thank you. Bye!

- Bye!

2. - Hello! 34576

- Hello! This is Alice. Can I speak to Pamela?

- Hang on a moment, Alice, I’ll get her.

- Hi, Alice!

- Oh, hello, Pamela! Would you like to go for a picnic with us tomorrow?

- I’d love to. But I have to talk to Dad and Mum, first. I’ll call you back later.

- OK. Bye!

- Bye!

Key (cлайд 5):

  1. Alison wanted to speak to Jim.
  2. Alison called (you).
  3. 34576
  4. Yes, she was at home.
  5. Alice invited Pamela to go for a picnic.

VII. Практика устной речи.

- Ex.80, p. 25 (слайд 6). Have you got a telephone? Do you like talking on the telephone? What do you talk with your friends about on the telephone?

- Ex.81, p.25 (cлайд 7).

Say what do you think about advantages and disadvantages of talking on the phone.

Telephone talking.

ADVANTAGES

DISADVANTAGES

   

VIII. Homework: ex. 44, p. 32.

IX. Заключительный этап.

Подведение итогов урока. Выставление оценок. Рефлексия (учащиеся показывают знаки настроения, приготовленные учителем заранее).