Цель: Развивать умение воспринимать речь на слух с опорой на видеозапись.
Задачи урока:
Образовательные:
Обеспечить использование лексики по теме. Расширить словарный запас для рецептивного усвоения. Развивать умение использовать в процессе слушания компенсаторные стратегии. Практиковать в умении кратко высказываться на тему.
Развивающие:
Способствовать умению выражать свои мысли.
Воспитательные:
Воспитывать бережное отношение к окружающей природе, уважение к другим культурам и народам.
Оборудование:
Магнитофон, компьютер, интерактивная доска, учебник, раздаточный материал.
Ход урока:
I. Организационный момент.
Good morning, students. We are going to discuss the life оn the Earth and ecological problems.
II. Фонетическая зарядка.
Let’s start with the words connected with environment.
Environment, ecology, pollute, pollution, air pollution, water pollution, waste, chemical waste,
waste paper, antipollution laws, protect the environment.
III. Речевая зарядка.
We are citizens of Nizhnekamsk. Do you love you town?
We should do our best to keep our beautiful town clean. Your home work was to make signs. What are they about? Where can you see them? (Use the construction “You are (not) allowed to…”).
IV. Употребление артиклей.
Просмотр презентации об употреблении артиклей с географическими названиями, контроль (карточки) и упражнение 6, с.41.
Name:
…Europe
…Lake Victoria
…Kama
…Himalayas
…Netherlands
…Iceland
Name:
…Germany
…Africa
…Madrid
…Czech Republic
…Indian Ocean
…France
Name:
…United Kingdom
…Caucases
…Boltic Sea
…English Channel
…British Isles
…Elbrus
V. Чтение.
с.42, упр.7
VI. Аудирование.
Our planet is really full of wonders.
Would you like to watch a video about life on another planet.
Look through the words and word combinations.
Xaliox | Name of the alien (male) |
Altaia | Name of the Planet |
improve our Planet | улучшить нашу планету |
Who needs beauty? | кому нужна красота? |
made of concrete | сделан из бетона |
functional | функциональный |
useful | полезный |
They lead such a happy, exciting lives | Они живут счастливой , восхитительной жизнью |
Revax | Name of the alien (female) |
that looks better | это выглядит лучше |
cover the walls with pictures | покрыть стены картинами |
Baby Centre | |
House Mother | -she brings up children of Altaia |
bring up | воспитывать |
Body School | |
Information School | |
replace | заменить |
After watching the film we’ll answer the following questions.
1. Xaliox thinks things around us should be only functional and useful. Do you agree?
I think…
2. Does beauty make our life more interesting?
3. Will mashines replace teachers on the Earth?
4. What is the main colour of the Altaia?
5. What are the main colours of the Earth?
6. How can Xaliox improve his room?
VII. Говорение.
We helped Xaliox to make his house and his planet more beautiful. Say what would you do to improve the situation in your own town?
VIII. Рефлексия.
Дом. задание. С.56, у.5