Цели урока: совершенствовать употребление ранее изученной лексики Regular and Irregular verbs.
Задачи урока:
- развивать познавательный интерес учащихся;
- развивать умение высказывания по теме;
- воспитывать самостоятельность, активность и инициативность;
- развивать умения поискового чтения.
Ход урока
I. Оргмомент.
- Good morning, boys and girls. I'm glad to see you. Are you ready for the lesson? Let's check. Look at the board. Before sitting down match each verb with its second form.
Be help
Have swim
Go drink
Fly run
See like
Live play
Do
Say
(ученики называют вторую форму глагола и садятся- слайд № 1)
- Well Done! (слайд № 2)
II. АОЗ.
- As you see we will speak about Past Simple, to repeat regular and irregular verbs, to read the text and to do many exercises. When we use Past Simple? Ответы детей (yesterday, last year, last lesson, last holidays, summer holidays).
- Great, right you are. And we speak about Last Summer. (слайд № 3).
- And now open your books on page 52, find exercise № 6. And now listen the words and repeat. (повторяют слова по кассете)
- Well done!
- Now make up word combinations with this word.(ответы детей) (использую Ромашку Блума- в центре в круге Last Summer, а по краям пишу ответы детей(см.пример ниже)
For example:
- watched TV
- walked in the park
- talked with friend etc.
- And now try to describe your last summer. You can use these and other word combinations.
(ученики рассказывают про своё прошлое лето, используя Ромашку Блума, которая находится на доске - называют по одному предложению)
- Oh, we have the whole story about our Last Summer. Who can retell it? (рассказывает один ученик, используя Ромашку Блума на доске).
- I think you are tired. (делаем физминутку).
Last summer we walked in the forest.
And we saw a bear, a big brown bear.
And said: Oh, a big brown bear
Then we ran, ran, ran.
We shouted: Help! Help! Help!
We jumped, we swam, we flew.
And then we saw our mothers
And she said: Wake up , my dear!
And we woke up.
It was only a dream about big brown bear.
III. ФЗУН.
- Dear children, not only we had Last Summer but our friends had it too. And I have got 2 letters from Jim and Jill. About their Last Summer. Look at the board. (слайд № 4)
Here is Jim's letter. But there is one problem, he missed the verbs because he does not know Past Simple.(выходят по одному ученику к доске и маркером записывают вторую форму глагола, написали и каждый читает своё предложение).
IV. Пзакр.
- Look we have a magic hat. And this magic hat has magic sentences. Put sheets out and make up sentences in correct order. (ответы детей)(учебник страница 53 упр. 12)
- I opened you a small secret. It was Jill's letter about her Last Summer.
- Tell me, please what did Jill do Last Summer. (ответы детей- читаю предложения по порядку, чтобы получился текст)
V. Втзакр.
- Oh, my dears you worked very hard today. And now it's time to play .(делимся на 3 группы и пишем на листочках все глаголы, которые мы использовали на уроке во второй форме, все закрыто)
VI. Итог урока.
- You were great today. Thank you for your job. (открывают дневники и записывают домашнее задание- рабочая тетрадь страница 29 упр.2, 3)
Good Bye!