Урок-игра в 5-м классе "Let's play English"

Разделы: Иностранные языки


Задачи и цели:

  1. Обучить навыкам взаимопонимания, умению спорить и отстаивать свое мнение;
  2. Развивать память, внимание, логику;
  3. Расширить кругозор учащихся;
  4. Повторить и закрепить изученный грамматический и лексический материал по темам «Животные», «Алфавит», «Числительные», «Структура предложений»;
  5. Развивать навыки и умения устной диалогической и монологической речи;
  6. Воспитать чувство сплоченности, сотрудничества.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, интерактивная доска, игрушки.

Ход урока.

1. Организационный момент. Приветствие.

Teacher: Good morning, children! I’m glad to see you, sit down, please. Today we will have a competition. Two teams will take part in our competition.

2. Проведение игры.

Teacher: Divide into two groups, please.

(Ученики делятся на две команды, выбирают капитанов и придумывают названия своих команд).

Приветствие команд:

Group 1: We are happy to see you!

Group 2: We are glad to see you!

3. Конкурсы.

Teacher: Девизом нашей игры может стать изречение, которое вы сможете прочесть, разгадав ребус. Вы видите зашифрованные слова девиза. Давайте разгадаем.

(Ответ: One for all and all for one)

Конкурс 1. «Рифмующиеся слова».

Teacher: Our first task is to find rhythmic words to the following words.Pitures will help you.

Log (frog)
Ten(pen)
House(mouse)
Box(fox)
Hat(cat)
Grey(they)
Grass(class)
Never(clever)

Конкурс 2.

Teacher: “Let’s play with the English ABC’s”. You have to write the missing letters of the alphabet to fill the gaps. We will work in teams. The first team, you are welcome, please. Let’s sing the song about the ABC.

Конкурс 3.”Story tellers”.

Teacher: It’s time to tell stories about these toy animals.

(Участники выбирают игрушку и представляют свои рассказы).

Конкурс 4.”Listen and remember”.

Teacher: You w years

ill hear some informatoin about the animal’s age. Be very attentive.

Rabbits-5 years
Pigs-25 years
Goats-15 years
Cats-13 years
Camels-40 years
Dogs-15 years
Sheep-12 years
Horses-30 years
Cows-25 years

Teacher:Match the animals and the numerals according to the information you’ve heard.

Конкурс 5.”Sentences”.

Teacher: You see the words on the board. You have to make sentences using them.

  1. is, ten, she?
  2. not, we, are, happy.
  3. is, a, at, the, bookshelf, there, window.
  4. pen, this, not, take, do.
  5. the, is, green, yellow, kilt, and, black.

Конкурс 6.”Captain’s competition”.

Teacher: Dear captains, come here please. You are going to make up a dialogue introdusing youself. You have two minutes to do this task. While our captains make a dialogue let’s recite a poem about friendship.

Конкурс 7.”Agree or disagree”.

Teacher: you should answer these statements. Read and answer.

You are a pupil.
You are at home.
Your mother is not a student.
Your father is kind.
Your friend is at school.
Misha is from Britain.

Конкурс 8.

Teacher: Вам необходимо разгадать шараду из чисел. В которой первая буква каждого числительного соответствует букве в загаданном слове.

(stone, teeth). (Учащиеся по очереди разгадывают шараду. Сначала работает первая команда, переводит, затем вторая).

Конкурс 9.

Teacher:Вы видите шараду из букв. Соединяя стрелочками буквы, вы сможете прочитать предложение. (I like English).

4. Рефлексия.

Teacher: Ребята, посмотрите пожалуйста на листочки который лежат у вас на столе. Вы видите два символа: веселое лицо и грустное лицо. Если вам понравился урок, вы должны поместить веселое лицо на доске, если нет-грустное.

5. Подведение итогов.

Teacher: Thank you for your work. You were active, friendly and attentive. It is very interesting to know our results. Thank you for the lesson.

Презентация.