Цели
- Познакомить с одной из структур выражения текущего времени и научить употреблять ее в речи.
- Развивать навыки разговорной речи, навыки и умение аудирования, развивать внимание, память, догадку учеников.
- Воспитывать коммуникативную, развитую, общительную личность, вежливое отношение друг к другу.
Оснащение урока: компьютер, СД-диск, раздаточный материал – карточки 1, 2, 3.
1.
2.
3.
Ход урока.
1. Организационный момент.
Goodmorning, pupils.
How are you today?
What date/day is it today?
Today we’ll learn how to tell the time in English.
2. Фонетическая разминка.
Let’s sing the song.
(для прослушивания песни открыть Приложение 1)
Let’s repeat numbers. – Look at the screen.
3. What famous clocks do you know? Look at the screen
a). Big Ben
b). Kremlin clock
c). Voroneg clock
4. What time is it? Look at the clocks. Listen to me, repeat and remember, please.
5. Write the times.
Let’s check and practise saying.
- It’s ten past eight;
- It’s twenty to six;
- It’s quarter past one;
- It’s ten to eleven;
- It’s twelve o’clock;
- It’s five past two;
- It’s twenty five to one;
- It’s quarter to seven;
- It’s half past four;
- It’s nine o’clock;
- It’s five to eight.
6. Физминутка
Read the puzzle, act it and write answer.
7. Read and draw the time on the clocks.
8. Listen and repeat, then practise the conversations.
(для прослушивания песни открыть Приложение 2)
9. Look at the times. Then answer the questions.
- When does the ABC café open in the morning?
- When does the ABC café close in the evening?
- When does the Pyramid Restaurant open?
- When does the Pyramid Restaurant close?
- When does the museum open?
- When does the museum close?
10. Let’s remember how to tell the time in English.