Тема: I like reading. And I am reading now.
Задачи:
- Образовательные:
- обеспечить в ходе урока усвоение нового лексического материала “The Present Progressive Tense”,
- активизировать употребление в речи учащихся “Present Simple”, развивать навыки аудирования, используя средства мобильной связи.
- Развивающие:
- развивать произносительные навыки, умение сравнивать, умение использовать средства мобильной связи в учебной ситуации;
- Воспитательные:
- прививать правила личностного общения, интерес к делам своих сверстников и взрослых, воспитывать разумное отношение ко времени.
Оборудование: мультимедийное оборудование, классная доска, учебники Биболетовой “Enjoy English-5”, тетради, ручки, мобильный телефон учителя.
ХОД УРОКА
1. Организация начала урока
T: Good afternoon. I `m glad to see you sit down, please.
2. Фонетическая зарядка
T: Do you remember very useful words. Say them after me: In the morning, in the afternoon, in the evening, sometimes, usually, often, always.
3. Речевая зарядка
Проверка домашнего задания.
T: And now let’s check up your homework. Look at the screen and make up word combinations with the phrases:
P: <Приложение. Слайд 1>
T: Well done.
I read books in the evening.
My daughter likes to draw funny pictures.
What do you like to do?
You may use these phrases, making up your own sentences. (Учащиеся
составляют предложения, используя Present Simple).
4. Целеполагание
Объяснение нового грамматического материала.
T: We have talked about your everyday life , your hobbies you likes
and dislikes. And I used The Present Simple Tense.
But today we are going to talk about Present Progressive. (Настоящее
длительное)
Look at the screen please.
Если ты хочешь сказать о том, что происходит
именно сейчас, в момент речи, то глагол надо
употребить в форме Present Progressive. В таких
предложениях часто используется слово «Now», а к
смысловому глаголу добавляется вспомогательный
глагол «to be» и окончание -ing.
<Приложение. Слайд 2>
T: Do you remember our rhyme “I’m happy?” .Let's recite it (появляется слайд , и дети хором читают стихотворение).When people are happy, they smile and laugh. And now let’s try to create a new rhyme with «The Present Progressive Tense».
<Приложение. Слайд 3>
5. Отработка изученного грамматического материала
<Приложение. Слайд 4>
T: Please look at the picture and say what they are doing now?
P: Father bear and his son are watching TV.
Mother bear is reading a book.
They are playing chess.
He is going to bed.
6. Физкультминутка
T: Well , my dear. You are working hard. Let’s have a rest and play a game. Do what I am telling you . Go, swim, dance, jump, smile, sit. (Учащиеся показывают движения и хором комментируют, например: «We are swimming».
7. Развитие навыка аудирования
T: Well done. And now listen to me please. (Учитель
показывает семейное фото): This is a photo of my friends Mike,
Helen, Oleg. They live in London. Now I want to call Mike.
You should listen to our conversation and find out what he, Helen and Oleg are doing now.
(Учитель набирает номер и включает громкую
связь на мобильном телефоне)
A: Hello, Mike! Anna is speaking. How are you?
M: Oh, hello Anna. I ` m fine. And you?
A: I'm Ok. And what is the time in London?
M: It's 8.40 (eight forty). I'm reading a newspaper and
drinking coffee.
A: Well, I see. And what is Helen doing?
M: She is watching TV
A: And what is Oleg doing?
M: Oleg is playing computer games with his friends.
A: Well, Mike what is the weather like in London now?
M: It's raining.
A: Well, Mike. I must go. Say hello to your family. Bye.
M: Bye, Ann.
8. Развитие навыка письма
T: Well, you have listened the dialogue. And now open your exercise
– books and write some sentences about Mike’s family.
Mike is drinking coffee.
Helen is watching TV.
Oleg is playing the computer.
It is raining now.
9. Развитие навыка изучающего чтения (p. 54 ex. 37)
T: Well , did you like the joke?
10. Итог
T: Today we've talked about «The Present Progressive Tense», and I see you’ve understood the new grammar material.
Выставление оценок. Объяснение домашнего задания: составить 4 предложения о своей семье: р. 54 ех. 39.
Т: The lesson is over. Good Bye!