Тема урока |
The Animal’s world Мир животных |
Предмет |
Английский язык |
Класс |
6 |
УМК |
М.З. Биболетова “Enjoy English”для 5-6 классов |
Методическая информация |
|
Тип урока |
Урок обобщения и закрепления знаний, умений, навыков |
Цели урока |
Совершенствование речевых навыков |
Задачи урока |
учебная: развивать умение давать краткую характеристику , строить оценочное суждение, описывать действия с помощью настоящего длительного времени, читать с целью поиска конкретной информации. развивающая: развивать воображение, способность к обобщению и сравнению воспитательная: формирование положительного отношения к братьям нашим меньшим |
Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/приобретут/закрепят/др. ученики в ходе урока |
На уроке актуализируются лексические навыки говорения по теме “внешность”, “характер”. Закрепляются лексические знания по теме “животные” и грамматические навыки построения предложений в настоящем длительном времени. Дети осознают тесную взаимосвязь человека и животного мира и необходимость заботиться о братьях наших меньших. |
Необходимое оборудование и материалы |
Компьютер, аудиоколонки, мультимедийный проектор, экран |
Подробный конспект урока |
|
Мотивация учащихся и предъявление темы урока. |
(Слайд 2)T: I have got a very beautiful picture for you. What do you see on it? P: A river, a forest, maintains, the blue sky, grass… T: What is wrong with this picture?P: There aren’t any animals on it. T: Very many animals are endangered. To save them we should get much information about them. The topic of our lesson is “The animal’s World” |
Ход и содержание урока |
Фонетическая зарядка (слайд 3) Let’s remember the tong twister about animals Listen and read: *Six silver swans swan silently seaward. *Kindly kittens knitting mittens keep kazooning in the king’s kitchen. *Black bug bit black bear. But where is the big black bear that the big black bug bit? Систематизация лексики T: Find animals and birds. Do the crossword puzzle. Write the words down. (слайд4, 5) P: camel, cow, shark, hen, zebra, rabbit, duck, snake, elephant, dolphin, crocodile, rhino, (слайд6) T: Look at the picture. Which animals are wild/domestic/endangered. Write them in three columns.(осуществляется взаимоконтроль) (слайд7)T: Give characteristic of the following. Make as many sentences as you can. Begin your sentences “I think…” P: a monkey funny Динамическая пауза. T” Let’s have a rest. Let’s sing a song (слайд8) Old MacDonald had a zoo. E - I – E – I – O Систематизация грамматики T: Let’s go to the Zoo .( слайд9-12) What are animals doing in the zoo? P: The leopard is running. Актуализация навыков говорения T:Imagine that you are the directors of different zoos. What would you do as the director? (работа в парах) P: If I were the director I would :buy new animals feed animals well T: Why do people keep animals in zoos? P: To get more information about animals, to show animals for children, to save endangered animals, to get closer , T: Where do animals have more space for living? P: In zoos animals live in cages. In the wild animals have much more space for living. T: Do different animals meet each other in zoos? P: Different animals never meet each other in zoos, they live in cages. T: What do you think is better for animals: to live in the zoos or in the wild? P: I think it is better for animals to live in zoos. People feed them, find friends for them, animals live in big cages. P: I think it is better for animals to live in the wild. Animals have more space for living, they can meet other animals. Актуализация навыков поискового чтения. T: Let’s meet wild animals. Read the information and say where do these animals live and what is special about them. (слайды 13-15) P: Sharks live in all part of the world. They are big. small fish lives on a shark. P: Flamingos come from many countries. Flamingos are red, they live near salt water. P: Ostriches come from Australia and Africa. Ostriches are birds but they can’t fly. They can run very fast. T: There are very many interesting animals in the world.(слайд 16) Let then live. At home describe the animal you like best, please. Thank you for a good job at the lesson. Your marks are… |
Проверка и оценивание ЗУНов |
Контроль осуществляется на всех этапах урока, |
Рефлексия деятельности на уроке |
Are you ready to speak about animals? Stick the statement you choose. I am ready to speak about animals. I am ready to speak about animals with some help. I am not ready to speak about animals. |
Домашнее задание |
Написать статью о животном, которое нравится больше всех. |
Дополнительная необходимая информация |
Домашнее задание можно выполнить в виде презентации. |
В помощь учителю | |
1.Учебник английского языка авторов М.З. Биболетовой, Н.В. Добрыниной, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English” для 5-6 классов 4. М.В.Буланова-Топоркова “Педагогические технологии” - Москва, “Март ” 2004г. |