Урок английского языка по теме "Traveling. Planing a trip"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • Дидактическая: совершенствование лексических, речевых умений и знаний лингвострановедческого материала,
  • Воспитательная: стимулирование мотивации к изучению иностранного языка, воспитание толерантного отношения к иноязычной культуре.
  • Развивающая: совершенствование умений эффективной переработки учебной информации, познавательной и коммуникативной компетенции, умений работы в паре и малой группе. расширение кругозора и словарного запаса.
  • Познавательная: формирование у студентов представления о стране изучаемого языка, её основных достопримечательностях, порядке прохождения паспортного контроля, бронировании номера и регистрации в гостинице.

Задачи:

  • Развитие навыков владения лексическим материалом.
  • Развитие коммуникативной компетенции.
  • Совершенствование умений в аудировании и диалогической речи.
  • Контроль уровня сформированности умений в аудировании, чтении, говорении, письменной речи.

Метод обучения: ролевая игра, метод проектов,

Контроль знаний: контроль лексических и речевых умений, навыков поискового чтения.

Материально-техническое оснащение урока: компьютер, ИД, презентация Microsoft Power Point, VOA, демонстрационные слайды.

Приложение 1, Приложение 2

Ход работы

Организационный этап

(Ознакомление с целями урока.)

Т.: – Today we continue to speak about our travel plans and the important things that we should keep in mind when we plan to go abroad some day. So today we are going to take an armchair travel. What things should we keep in mind when we plan a trip abroad?

Here are the objectives of our lesson today: (Приложение 1, Слайды 1, 2)

Warm up (Разминка)

Фронтальная работа

T.: – There are many kinds of travel and people travel with different purposes.

1. Here are some types of journeys: (Приложение 1, Слайд 3)

    What are they?

2. The transportation means are also different (Приложение 1, Слайд 4)

    What methods do you prefer?

3. Match the synonyms: (Приложение 1, Слайд 5)

4. And now make a sentence (Приложение 1, Слайд 6)

Основная часть Planning a Holiday

T.: Now I think you are ready to plan your trip. If you go somewhere for a holiday or vacation what do you usually do?

  1. Put the activities in chronological order. What do you do first, second, third and so on? (Приложение 1, Слайд 7)
  2. What things do you like doing on vacation? Name at least 5 things you prefer. (Приложение 1, Слайд 8)
  3. What is a matter of importance to you? Put at lest 5 points in the order of priority. (Приложение 1, Слайд 9)

Booking a holiday

T.: Here is an advertisement for the tour to Gdansk. Read it and try to answer the questions: (Приложение 1, Слайд 10)

Фронтальная работа

  1. Where is Gdansk situated?
  2. How can you get there?
  3. What can you do there?
  4. What is there to see?
  5. Where can you stay?
  6. How much is the tour?

Now let’s visit a tour agency in London and see how to book a tour at the agency.

Индивидуальная работа (Приложение 1, Слайд 11)

Watch the video and try to fill in the customer registration form. (Приложение1, Слайд 12)

(Видеокурс Reward Video, эпизод 3, часть 2, “At the travel agency”)

Let’s check up your understanding. Say if the statements are true or false? Фронтальная работа (Приложение 1, Слайд 13)

Работа с текстом

Развитие навыков поискового и просмотрового чтения.

Работа в малых группах (Приложение 2)

T.: So now we know how to make a booking. But we should also think how to keep our money safely and what method of payment to choose. So by the way, what methods of payment do you know?

Now read an article from a tourist guide book about traveler’s checks as a method of carrying your money and do the following tasks:

Try to find in the text equivalents to the following Russian words: (Приложение 1, Слайд 14)

Check your vocabulary awareness:

Answer the questions: (Приложение, Слайд 16)

At the airport (индивидуальная работа)

T.: Now we are at the airport. We have already arrived in the place of destination (Приложение 1, Слайд 17).

What procedures are you going to go through at the airport?

Watch the video extract and figure out what questions have been asked at the airport? (Приложение 1, Слайды 18, 19, 20)

T.: At the airport or at the station you may come across various signs. Here are some of them: Guess what do these signs mean?

(фронтальная работа) (Приложение 1, Слайд 21)

Listening comprehension 1
At the Hotel. Checking in

T.: Now we are at the hotel. Fortunately we have a reservation. Listen to the conversation at the hotel check in desk and fill in the guest registration card (Приложение 3). Фронтальная работа (Приложение 1, Слайд 22)

Listening comprehension 2

Sightseeing in the USA. The Statue of Liberty (Приложение 1, Слайд 23) (Приложение 2)

T.: The Statue of Liberty is one of the most famous tourist attractions in the USA. Do you have any idea about it?

Before we start listening let’s check up if you can understand some important words. (Приложение 1, Слайд 24)

Фронтальная работа (Приложение 1, Слайды 25 – 31)

Match the words and their definitions: (Приложение 2)

Try to answer these questions:

Listen to the part of Voice of America Radio Program about the Statue of Liberty and do the tasks.

1. Answer the Questions: (Приложение 1, Слайд 32) (Приложение 2).
2. Fill in the blanks Работа в парах (Приложение 1, Слайд 33)

Now check up your results.

3. Listen to the part of Voice of America Radio Program about the Statue of Liberty and do the tasks (Приложение 2)

Фронтальная работа. (Приложение 1, Слайд 34, 35)

a. Answer the Questions:
b. Fill in the blanks

4. Now check up your results.

Conversation practice (работа в парах Приложение 1)

Make up dialogues and play out the situations on the following topics:

А. Hotel room reservation
В. Booking a holiday
С. Checking in

Ss: разыгрывают ситуации по заданным темам.

Fill in the form of the customs declaration (индивидуальная работа, Приложение 2)

S1, S2: (заполняют бланки таможенной декларации)

Защита проектов

T.: Now it is high time to make presentations of the project about the tours of your dreams.

S1, S2: (представляют свои проекты).

Подведение итогов урока (Приложение 1, Слайд 36 ,Слайд 37, Слайд 38)

T.: Today we have considered the issues of planning a trip. I hope the lesson was useful for you and if you have a chance to travel some day you will feel more confident of your English and enjoy your holidays. So, now you are able to answer the questions of tour agent, the airport official and the hotel receptionist. You know what the declaration form is and you can fill it in yourself. So, your home task for the next lesson is to report about famous tourist attractions in Russia or in our town. The lesson is over. Good bye.