Урок английского языка по теме "Мy Town" с презентацией "My Native Town"

Разделы: Иностранные языки


  • Развивать  речевые  умения  учащихся,
  • Изучать,  обобщать  и  использовать  в  речи  грамматические  навыки,
  • Учить  чтению,  аудированию,  письму  и  говорению,
  • Стимулировать  участие  учащихся  в  различных  англоязычных конкурсах,
  • Способствовать  развитию  творческих  способностей учащихся,
  • Стимулировать  деятельность  учащихся  путём  приобщения  их  к  дополнительным  источникам  информации,  включая  Интернет,
  • Мотивировать  работоспособность  учащихся,  обучая  их  умению  выражать  свою  точку  зрения  по  предложенной  теме  в  диалоге  культур.

Оборудование:

  • УМК, раздаточный  материал.
  • Презентации  по  теме  «My  Town»,
  • Компьютер.

Ход  урока

 1. Greeting.  Good  morning,  boys  and  girls.  Today  we  are  going  to  have  unusual  lesson.  The  topic  is  “ My  Town”.  Some  pupils  will  show  us  their  own  presentations.  We  shall  listen,  speak  and  play  some  games.  Let’s  start/

2. Warming up.   Poem        Mr. Brown,  Mr.  Brown !                                                                                            Are  you  going  down  town?                                                                                      Could  you  take  me  down  town?                                                                           Thank  you  greatly,  Mr.  Brown !

3. Listening.

Text  “Oxford”

The  first  written  record  of  the  town  or  Oxford  dates  back  to  the  year  912.  Oxford  University,  the  oldest  and  most  famous  university  in  Britain,  was  founded  in  the  middle  of  the  12th  century,  and  by  1300  there  were  already  1,500  students.  At  that  time  Oxford  was  a  wealthy  town,  but  by  the  middle  of  the  14th  century  it  was  poorer,  because  of  a  decline  in  trade  and  because  of  the  terrible  plague,  which  killed  many  people  in  England.  The  relations  between  the  students  and  the  townspeople  were  very  unfriendly,  and  there  was  often  fighting  in  the  streets.
Nowadays  there  are  about  12,000  students  in  Oxford  and  over  1000  teachers.  Outstanding  scientists  work  in  the  numerous  colleges  of  the  University,  teaching  and  doing  research  work  in  physics,  chemistry,  mathematics,  cybernetics,  literature,  modern  and  ancient  languages,  art  and  music,  philosophy,  psychology.
Oxford  University  has  a  reputation  of  a  privileged  school.  Many  prominent  political  figures  of  the  past  and  present  times  got  their  education  at  Oxford.

4. Checking  up  the  understanding:     questions:

5. Pair  work:   the  plan  of  the   street

6. “True”  or  “ Not  true”.

The cinema  is  next  to  the  bank.     ……………………
The  cinema  is  between  the  bank  and  the  hotel.    …………………….
There  is  a  dog  running  the  road.  ……………………
There’s  a  girl  standing  by  the  telephone  box.  ……………………….
The  telephone  box  is  just  outside  the  hotel.   ………………….         
There’s  a  car  waiting  at  the  traffic  lights.  …………………………
There’s  a  bus  waiting  at  the  traffic  lights.   ……………………..
There’s  a  woman  waiting  outside  the  cinema.  ……………………
There’s  a  man  walking  towards  her.  ………………………
There’s  an  old  man  walking  across  the  road.  ……………………
There’s  a  dog  running  along  the  pavement.  ……………………….
Etc.

7. Game  competition.   How  many  town are  there?

1

CAR

A

GO

2

EDIN

B

HEDGE

3

BEL

C

FAST

4

LIVER

D

BLIN

5

MAN

E

FORD

6

STONE

F

BRIDGE

7

DUB

G

POOL

8

ABER

H

BURG

9

NEW

I

DIFF

10

LON

J

DEEN

11

CAM

K

DON

12

OX

L

CHESTER

13

GLAS

M

CASTLE

8. Reading   texts.

9. Presentations.

Some pupils  have  prepared  presentations “My  Native  Town”  or  “The  Place  Where  I  Live”
There  is  the  most  beautiful  presentation  “Serpukhov  Is  My  Native  Town”