Спектакль “A house in the wood” («Теремок») явился
завершающим звеном учебного года для 2-го класса,
учащиеся занимались по учебнику М.З.Биболетова,
Н.В.Добрынина, Е.А.Ленская “Enjoy English-1”.
Использованы стихи и песни прилагающиеся к УМК
“Enjoy English-1”.
Сценарий изменила, ввела новые персонажи,
которых в русской народной сказке нет.
Использовала программный материал, как итоговый
зачет. Это показывает, что ученики усваивают
программу целиком и роли свои учат осмысленно и
эмоционально, так как изучаемый материал
приобретает для детей личностный смысл и уровень
языковой подготовки позволяет сосредоточиться
на актерском мастерстве. Наряду учащиеся
получили удовлетворение от такого вида работы.
Таким образом, основными целями предлагаемого
спектакля является:
- Ориентация на овладение учащимися аспектами языка – произношением, лексикой, грамматикой, интонационной окрашенностью речи.
- Закрепление изученных речевых структур.
- Закрепление грамматического материала: построение вопросительного предложения и интонация.
- Развитие мышления и воображения.
- Воспитание добрых чувств.
- Совершенствование творческой активности учащихся.
Задачи:
- Совершенствование навыков устной речи.
- Привитие интереса и уважения к персонажам народных сказок.
- Привитие чувств дружбы к друг другу.
- Поддержание интереса к изучению иностранного языка.
Оборудование: макет домика, декорация леса, маски и костюмы животных для инсценировки сказки.
Подготовительная работа: разучивание слов, организация репетиций, изготовление костюмов и декораций, приглашение родителей и учеников.
Characters:
The Mouse
The Frog
The Dog
The Cat
The Rat
The Monkey
The Fox
The Rabbit
The Cock
The Bear
ХОД МЕРОПРИЯТИЯ
- Good evening, boys and girls! Good evening, our dear guests! Today
we shall have a party. Do you like to read fairy-tales? All children like to read
fairy-tales or to listen to them. I am sure it is interesting to meet your favourite
fairy- tale characters. Now we’ll watch a play.
На сцене стоит теремок, бежит Мышка. Увидев
теремок, выражает свое восхищение и удивление.
Mouse:
I am a little mouse.
I am a poor mouse
I have no house
What a nice house.
Knock, knock, knock. Who lives in this house? Nobody! I shall live here. (Enters the house)
Скачет лягушка, увидела домик.
Frog: What a nice house. Knock, knock, and knock. Who lives in this house?
Mouse: I live in this house. I’m a mouse. Who are you?
Frog:
I am a Green frog.
What is your name?
What is your name?
Now tell me please
What is your name?
Mouse:
My name is Mickey
My name is Mickey
My name is Mickey-Mouse
That’s my name.
Come in. Let’s live together.
Бежит Собака, увидела дом.
Dog: What a nice house. Knock, knock, knock. Who lives in this house?
Mouse: I live in it. I am a mouse.
Frog:
I live in it. I am a Frog.
One, two, three
I and you
One, two, three
Who are you?
Dog:
I am a dog.
My name is Jack
My head is white
My nose is black.
Mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together.
Бежит кошка.
Cat: Oh! What a nice house! Who lives in this house?
Mouse: Frog: Dog: |
I’m a Mouse (Frog, Dog). I live in this house. |
One, two, three
I and you
One, two, three
Who are you?
Cat:
I am a grey cat
I am not fat
I have a small black nose
And a big green eyes
My ears are white.
I am a nice cat.
Dog: Can you read?
Cat: Yes, I can.
Показывают шляпу.
Cat: I know a poem. A cat went to town to buy a hat. What? A cat with a hat. A hat for a cat. Who ever saw a cat with a hat.
Хором: You are very clever cat. Let’s live together.
Входит крыса с розой на руках и рассказывает стихотворение:
Rat:
Red, red rose
Blue, blue the sky
Grey, grey the cat
And so I am (показывает на себя)
Oh! What a nice house! Who lives in this house?
Звери по очереди представляются: I am a mouse, I live in this house, I am a frog, I am a dog, I am a cat.
Хором: Who are you?
Rat: I am a rat. My name is Grey.
Хором: Do you know «The ABC»?
Rat: Yes, of course (рассказывает)
«The ABC»
A, B, C, D, E, F, G,
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V, W,
X, Y, Z. Oh, well you see,
Now we know the ABC
Cat: Let’s live together.
Бежит обезьяна.
Monkey: Knock, knock. Who lives in this house?
Звери по очереди представляются: I am a mouse, I live in this house, I am a frog, I am a dog, I am a cat, …
Хором: Who are you?
Monkey: I am a little monkey. Little monkey in the tree.
This is what he says to me
They, they, they
Thee, thee, thee.
May I come in?
Хором: Yes, you may.
Заходит лиса.
Fox: I am a fox. I am very nice. I am pretty and clever. (Видит дом) What a nice house. Knock, knock. Who lives in this house?
Звери по очереди: I` m a mouse (frog, dog, cat, rat, monkey) Who are you?
Fox: I` m a fox. I’ m not cunning.
Monkey: Can you read?
Fox: Yes, I can. (Показывают надпись “fox” и “box”)
A fox went to town to buy a box.
What? A fox with a box.
A box for a fox.
Who ever saw a fox with a box.
Заходит кролик.
Rabbit: What a nice house! It is big and new. Knock, knock. Who lives in this house? Звери по очереди говорят имена и спрашивают: Who are you?
Rabbit:
I am a white rabbit.
Two little feet go tap, tap.
Two little hands go clap, clap.
Two little feet go jump, jump.
Two little hands go thump, thump.
(рассказывает, показывая движения)
Хором: Let’s live together.
Заходит петух.
Cock: What a nice house! It is big. Knock, knock. Who lives in this house?
Звери по очереди называют себя. И спрашивают: Who are you?
Cock:
I` m a cock.
I have a mother.
I have a father.
I have a brother.
I have a sister.
Dog: You have a big family. Let’s live together.
Заходит медведь.
Bear. I have no house. What a nice house. Knock, knock. Who lives in this house?
Звери по очереди говорят имена и спрашивают: Who are you?
Bear: I am a brown bear. May I come in?
Rabbit: Can you count?
Bear: Yes, I can. (Считает)
Ему разрешают, но он не может зайти в дом. Дом разрушается. Звери не убегают, а поднимают дом и поют песню «The more we are together»