Сценарий мероприятия для младших школьников

Разделы: Иностранные языки


Спектакль “A house in the wood” («Теремок») явился завершающим звеном учебного года для 2-го класса, учащиеся занимались по учебнику М.З.Биболетова, Н.В.Добрынина, Е.А.Ленская “Enjoy English-1”. Использованы стихи и песни прилагающиеся к УМК “Enjoy English-1”.
Сценарий изменила, ввела новые персонажи, которых в русской народной сказке нет. Использовала программный материал, как итоговый зачет. Это показывает, что ученики усваивают программу целиком и роли свои учат осмысленно и эмоционально, так как изучаемый материал приобретает для детей личностный смысл и уровень языковой подготовки позволяет сосредоточиться на актерском мастерстве. Наряду учащиеся получили удовлетворение от такого вида работы.
Таким образом, основными целями предлагаемого спектакля является:

  • Ориентация на овладение учащимися аспектами языка – произношением, лексикой, грамматикой, интонационной окрашенностью речи.
  • Закрепление изученных речевых структур.
  • Закрепление грамматического материала: построение вопросительного предложения и интонация.
  • Развитие мышления и воображения.
  • Воспитание добрых чувств.
  • Совершенствование творческой активности учащихся.

Задачи:

  • Совершенствование навыков устной речи.
  • Привитие интереса и уважения к персонажам народных сказок.
  • Привитие чувств дружбы к друг другу.
  • Поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Оборудование: макет домика, декорация леса, маски и костюмы животных для инсценировки сказки.

Подготовительная работа: разучивание слов, организация репетиций, изготовление костюмов и декораций, приглашение родителей и учеников.

Characters:
The Mouse
The Frog
The Dog
The Cat
The Rat
The Monkey
The Fox
The Rabbit
The Cock
The Bear

ХОД МЕРОПРИЯТИЯ

- Good evening, boys and girls! Good evening, our dear guests! Today we shall have a party. Do you like to read fairy-tales? All children like to read fairy-tales or to listen to them. I am sure it is interesting to meet your favourite fairy- tale characters. Now we’ll watch a play.
На сцене стоит теремок, бежит Мышка. Увидев теремок, выражает свое восхищение и удивление.

Mouse:

I am a little mouse.
I am a poor mouse
I have no house
What a nice house.

Knock, knock, knock. Who lives in this house? Nobody! I shall live here. (Enters the house)

Скачет лягушка, увидела домик.

Frog: What a nice house. Knock, knock, and knock. Who lives in this house?

Mouse: I live in this house. I’m a mouse. Who are you?

Frog:

I am a Green frog.
What is your name?
What is your name?
Now tell me please
What is your name?

Mouse:

My name is Mickey
My name is Mickey
My name is Mickey-Mouse
That’s my name.

Come in. Let’s live together.

Бежит Собака, увидела дом.

Dog: What a nice house. Knock, knock, knock. Who lives in this house?

Mouse: I live in it. I am a mouse.

Frog:

I live in it. I am a Frog.
One, two, three
I and you
One, two, three
Who are you?

Dog:

I am a dog.
My name is Jack
My head is white
My nose is black.

Mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together.

Бежит кошка.

Cat: Oh! What a nice house! Who lives in this house?

Mouse:
Frog:
Dog:
I’m a Mouse (Frog, Dog). I live in this house.

One, two, three
I and you
One, two, three
Who are you?

Cat:

I am a grey cat
I am not fat
I have a small black nose
And a big green eyes
My ears are white.
I am a nice cat.

Dog: Can you read?
Cat: Yes, I can.

Показывают шляпу.

Cat: I know a poem. A cat went to town to buy a hat. What? A cat with a hat. A hat for a cat. Who ever saw a cat with a hat.

Хором: You are very clever cat. Let’s live together.

Входит крыса с розой на руках и рассказывает стихотворение:

Rat:

Red, red rose
Blue, blue the sky
Grey, grey the cat
And so I am (показывает на себя)

Oh! What a nice house! Who lives in this house?

Звери по очереди представляются: I am a mouse, I live in this house, I am a frog, I am a dog, I am a cat.

Хором: Who are you?

Rat: I am a rat. My name is Grey.

Хором: Do you know «The ABC»?

Rat: Yes, of course (рассказывает)

«The ABC»
A, B, C, D, E, F, G,
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V, W,
X, Y, Z. Oh, well you see,
Now we know the ABC

Cat: Let’s live together.

Бежит обезьяна.

Monkey: Knock, knock. Who lives in this house?

Звери по очереди представляются: I am a mouse, I live in this house, I am a frog, I am a dog, I am a cat, …

Хором: Who are you?

Monkey: I am a little monkey. Little monkey in the tree.

This is what he says to me
They, they, they
Thee, thee, thee.
May I come in?

Хором: Yes, you may.

Заходит лиса.

Fox: I am a fox. I am very nice. I am pretty and clever. (Видит дом) What a nice house. Knock, knock. Who lives in this house?

Звери по очереди: I` m a mouse (frog, dog, cat, rat, monkey) Who are you?

Fox: I` m a fox. I’ m not cunning.

Monkey: Can you read?

Fox: Yes, I can. (Показывают надпись “fox” и “box”)

A fox went to town to buy a box.
What? A fox with a box.
A box for a fox.
Who ever saw a fox with a box.

Заходит кролик.

Rabbit: What a nice house! It is big and new. Knock, knock. Who lives in this house? Звери по очереди говорят имена и спрашивают: Who are you?

Rabbit:

I am a white rabbit.
Two little feet go tap, tap.
Two little hands go clap, clap.
Two little feet go jump, jump.
Two little hands go thump, thump.

(рассказывает, показывая движения)

Хором: Let’s live together.

Заходит петух.

Cock: What a nice house! It is big. Knock, knock. Who lives in this house?

Звери по очереди называют себя. И спрашивают: Who are you?

Cock:

I` m a cock.
I have a mother.
I have a father.
I have a brother.
I have a sister.

Dog: You have a big family. Let’s live together.

Заходит медведь.

Bear. I have no house. What a nice house. Knock, knock. Who lives in this house?

Звери по очереди говорят имена и спрашивают: Who are you?

Bear: I am a brown bear. May I come in?

Rabbit: Can you count?

Bear: Yes, I can. (Считает)

Ему разрешают, но он не может зайти в дом. Дом разрушается. Звери не убегают, а поднимают дом и поют песню «The more we are together»

Приложение 1

Приложение 2