Цели урока:
Образовательные:
- совершенствовать навыки монологической речи, чтения и аудирования;
- активизировать лексику по теме «Friends»;
- закрепить умения употреблять в речи Present Simple
Воспитательные:
- способствовать нравственному воспитанию учащихся, акцентируя внимание на общечеловеческих ценностях;
- совершенствовать навыки работы в парах и группах
Развивающие:
- развивать мышление, творческую фантазию, речь и интерес к английскому языку;
- привлечь учащихся к активной креативной деятельности
Оснащение: интерактивная доска, аудиозапись, видеозапись, творческие работы учащихся.
ХОД УРОКА
1. Организационный момент.
Teacher: Good morning, dear friends! Good morning, dear guests! Welcome tо our lesson!
2. Введение в тему урока.
Teacher: Let’s start our lesson with a crossword. Look at the board and do it. You will see what we’re going to speak about. (см. приложение 1)
3. Речевая разминка.
Teacher: It’s difficult to live without friends. Do you agree? What do you do together?
4. Повторение и закрепление грамматического материала. Письмо.
Teacher: Before speaking about your friends let’s revise Present Simple. Take the cards and do the task. (см . приложение 2)
5. Работа в парах. Говорение.
Teacher: Now work in pairs and tell your partner about your friend. Ask questions for more information. Then report back to the group.
6. Групповая работа. Обсуждение видеоматериала.
Teacher: There are many famous friends in books, films and cartoons. Who do you remember? Now watch three cartoons and then in groups discuss these friends. Are they true friends?(друзья из Простоквашино, Малыш и Карлсон, Гена и Чебурашка)
7. Работа с текстом. Аудирование.
Teacher: It’s always pleasant to make friends. Open your books and look at
the people. What are their interests and hobbies? (“New Opportunities” Elementary, Module 1) Read the texts and answer the questions. And now
let’s listen to the people and find some mistakes.Аt home think who can be your friend.
8. Презентация творческих работ учащихся (синквейн на тему Friends)(см. Приложение 3)
9. Подведение итогов. Домашнее задание.
Приложение 1
1) always ready to help people
2) a person who doesn’t smile
3) a person who can wait or do something for a long time
4) a person with a talent
5) a person who always tells the truth
6) a person who says or does something good, cares about you
Приложение 2
Complete the sentences using the correct form of the verbs in brackets.
1) Jane and I ____to the cinema every Wednesday.( go)
2) Mario _____to English classes on Tuesday and Thursday. (go)
3) I _____in the evening. I watch TV (not/ read)
4) My mother _____cooking programmes on TV. (watch)
5) British people _____a lot of tea. (drink)
6) In Spain cars _____at zebra crossing. (not/stop)
7) She _____her homework in the evening. (do)
8) Amanda _____dogs. (not/like)
9) A lot of men _____housework. (not/do)
10) Gary _____German. (study)
11) My parents _____in a flat, they live in a house. (not/live)
12) It’ s a good film but it _____at 12.00. (finish)
Приложение 3
Синквейн - это стихотворение, состоящее из пяти строк.
1 строка - 1 существительное ( название, тема)
2 строка - 2 прилагательных или причастия ( описание темы)
3 строка - 3 глагола ( действия, относящиеся к теме)
4 строка - 4 слова, предложение (фраза, афоризм, показывающие отношение автора к теме)
5 строка - 1 слово ( ассоциация, синоним к теме, обычно существительное допускается описательный оборот)
Образцы синквейнов:
My friend Lisa
Outgoing , honest
Plays the piano, listens to music, reads books
She always helps me
My best friend.
Kirill
Helpful, active
Plays chess, rides a bike, likes tennis
We have a good time together
True friend.
Friends
Active, friendly
Help, walk, play
Lifelong friendship
My life.