Конспект открытого урока в 8-м классе "Экология"

Разделы: Иностранные языки


Тип урока: обобщающий.

Цель: обобщение и закрепление полученных знаний.

Поставленные цели реализуются через:

  • выполнение лексических упражнений различного типа,
  • развитие навыков аудирования,
  • развитие навыка перевода с английского на русский язык;
  • подготовку презентации по заданной проблеме.

Оборудование и материалы:

ХОД УРОКА

1. Оргмомент:

(слайд 1)
(см. Приложение 2)

– Good morning, everybody! Let’s begin our lesson.Today we are hаving an unusual quiz lesson, our final lesson on the topic “Ecology” and we are going to sum up your knowledge on the topic by fulfilling some interesting exercises. Today we have two teams “Waterfall” & “Clear Sky”. Their captains are______. My helper is____, he will count the points & write down the score on the blackboard.
2. Warming up

(слайд 2)
(см. Приложение 2)

(слайд 3)
(см. Приложение 2)

(слайды 4-5)
(см. Приложение 2)

– So, lets start. For the beginning some warming up exercises. Now the first task. You’ll have to solve the crossword answering short questions to find out the final (key) word, it is also on the topic. Look at the blackboard. The first has already done for you. You’ll get 1 point for each correct answer. My helper will count the number of correct answers.
(учитель задает вопросы (см. Приложение 1.1), команды отвечают (кто первый поднимет руку), у каждой команды по одной попытке).
– Well done, thank you. Now look at the correct answers.
– The next task is to answer the following questions. Both teams will answer in turn. You’ll have only one attempt. If the team doesn’t know the answer, the other team can answer & get the point. You’ll get one point for each correct answer. My helper will count the number of correct answers.
– Look at the blackboard.
(Команды по очереди отвечают на вопросы (см. Приложение 1.2.) с выбором правильного ответа)
– Thank you very much for your answers. Now I see who is the best geographer.
– Look at the blackboard. The score is_________.
– Now I see you are ready for more difficult tasks.
3. Task 3.

(слайд 6)
(см. Приложение 2)
слайд 6)

– This time you’ll have to show your translating & poetic abilities. You should translate a short poem written by a British girl. Look at the blackboard. You are given 7 minutes. The maximum mark is 5.
(Учащиеся в командах выполняют перевод стихотворения с английского на русский язык в стихотворной форме)
4. Task 4. (for captains)

(слайд 7)
(см. Приложение 2)

– At this time the captains should solve the crossword (см. Приложение 1.4.). You are given 5 minutes. The maximum mark is 10, one for each correct word.
(Капитаны команд решают кроссворд)
– Well the time is up. Let’s check the captains’ answers. Look at the blackboard. Here you can see the correct answers
(Проверяются работы капитанов, подсчитывается количество баллов).
5. Task 5

(слайд 8)
(см. Приложение 2)
(слайд 9)
(см. Приложение 2)

– Now the teams will read us their translations.
(Команды зачитывают свои переводы, учителя, присутствующие на уроке помогают выбрать более удачный вариант и оценить работы).
– Let’s see the score. It is _____to_____.
– The next task is listening. You should listen to a conversation & fill in the table. Look at the blackboard. The first has already done for you. (Учащиеся прослушивают диалог и заполняют таблицу, после, представители команд зачитывают свои ответы и сравнивают их с правильными по слайду).
– OK, let’s listen to your answers.
– Well done, thank you. Let’s see the score. It is ______.
6. Task 6

(слайд 10)
(см. Приложение 2)

– Now, this time you will have to present your home assignments. At home you should have prepared a short report on one of the vital environmental problems. In your reports you should have answered the following questions:
– What causes this problem?
– What does this problem cause?
– What Should be done to reduce this problem?
– You are given 3 minutes for your presentation. The maximum mark is 7.
(Команды выступают со своей презентацией, учителя, присутствующие на уроке помогают выбрать более удачный вариант и оценить работы).
– Thank you very much for your reports. Let’s sum up the results for this task. The score is______.
7. Подведение итогов занятия:

(слайд 12)
(см. Приложение 2)

– Well, thank you for your work today. Let’s sum up the final results. The score is______. The winners are____. They are given “5” for the lesson. The second team also worked very well and they are given “4”. Moreover, special prizes are given to the best ecologist, poet, geographer, speaker
(В зависимости от результата урока список награждений может быть изменен).
– The lesson is over, you may be free, good bye.