Цель урока – подготовить учащихся к проектной работе “Let’s make Fun Park”.
Задачи:
Образовательные:
- расширение кругозора учащихся за счет ознакомления со страноведческой информацией (культура развлечений в парках досуга в мире).
Практические:
- тренировать учащихся в употреблении глаголов в Present, Past, Future Simple Tenses;
- активизировать навык аудирования;
- развивать навык монологической речи;
- обучать работе над проектом.
Воспитательные:
- воспитание у детей культуры общения и поведения, умения работать в команде.
Развивающие:
- развитие у детей внимания и восприятия, слуховой памяти, мышления и воображения.
Оборудование: компьютер, проектор, экран, магнитофон.
Ход урока
Весь урок сопровождается презентацией. На экране заставка – слайд №2.
1. Оргмомент. Приветствие и ознакомление с задачами урока.
Hello! Today we’ll learn how to make a project “My Fun Park”, but before it we’ll check your homework, revise some grammar and do listening test.
2. Речевая зарядка. Активизация учащихся на употребление глаголов группы Simple. (T – P1,P2,P3…)
What date is it today?
What day of the week was it yesterday?
What day will it be tomorrow?
How many lessons will you have tomorrow?
Did you have a lot of homework yesterday?
What did you do for English lesson?
3. Фонетическая зарядка. (T – Cl)
Before checking what you’ve done at home, let’s train your tongue and lips. Look at the screen and repeat tongue twisters after me. (слайд №3)
На экране скороговорки, которые учащиеся повторяют за учителем.
I thought, I thought of thinking of thanking you.
Billy Button bought a buttered biscuit,
did Billy Button buy a buttered biscuit?
If Billy Button bought a buttered biscuit,
Where's the buttered biscuit Billy Button bought ?
Whenever the weather is cold.
Whenever the weather is hot.
We'll whether the weather,
whatever the weather,
whether we like it or not.
4. Проверка домашнего задания. Чтение упр. 8, с. 103, выполнение задания упр. 9b, с.105 (P1 – P2; P3)
At home you read a dialogue about two girls Liz and Sandra who were at the Fun Park. Read it now and tell what Liz and Sandra did at the Fun Park.
Двое учеников читают диалог, затем третий ученик рассказывает, употребляя глаголы в прошедшем времени, что делали девочки в Парке развлечений.
5. Аудирование текста и выполнение задания по тексту.
Рабочая тетрадь, тест 7, задание 1, с.101. На экране таблица, такие же таблицы заполняют дети во время прослушивания (слайд №4, после повторного нажатия появляются правильные ответы).
Послушай текст и отметь в таблице, что любят делать в свободное время Сэм, Джон, Кейт и Сьюзан.
Sam: Hello! Let’s go to the cinema tomorrow and have fun.
Kate: Oh, no. I’d like to go to the Zoo. I like animals.
John: And I like to watch animals at the Animal theatre.
Kate: And what about you, Susan?
Susan: Well, I’d like to watch video at home.
go to the cinema | go to the Zoo | watch animals | watch video | |
Sam | v | |||
Kate | v | |||
John | v | |||
Susan | v |
I’ll check your works later, but you can see the answers in the screen.
6. Организация учащихся на закрепление лексики по теме. Беседа (T – P1,P2,P3…) и отработка пройденной лексики.
What will you do on Sunday?
What is it fun to? (to play computer games, to sing and dance at the party, to play ball
games, to get presents etc.)
Where can we have fun? (in the playground, in the Fun Park, at the party,…)
What fun parks do you know?
What can you do there?
Look at the screen and repeat the words after me.
На экране картинки и лексика по теме “Парк развлечений”. (Слайды №№5-15)
carousel [k?r?'sel]
roller coaster ['r?ul? k?ust?]
bump boats
waterslide
railway road
big wheel [wi?l]
parade [p?'re?d]
Disneyland [-zn?-]
Mini Europe ['ju?r?p]
Aqua park (Water Park)
Skate park
7. Просмотр видеофрагментов о парках развлечений и организация поисковой деятельности учащихся. (Чтобы не выходить из слайд-шоу, нажмите Alt-Tab и запустите видео “Приложение №2”. Для воспроизведения на весь экран нажмите Alt – Enter)
Now you’ll watch video about different Fun Parks. Tick the activities you can do in these parks in your tables.
Activities | Disneyland | Mini Europe | Skate park | Aqua park |
swim | V | |||
roller-skate | V | |||
see small houses | V | |||
ride a carousel | V | |||
slide down a waterslide | V | |||
skateboard | V | |||
use railway road | V | |||
see all countries together | V | |||
ride а bike | V | |||
go up and down on roller coaster | V | |||
watch а parade | V |
Check your answers.
На экране таблица с ответами.
8. Обучение учащихся работе по проекту.
Would you like to visit these parks? I’ve seen all of them. And I want to make my own Fun Park. Look, listen and say, if you like it or not.
Во время рассказа на экране постепенно появляются различные картинки с аттракционами, зданиями и прочими атрибутами парка развлечений. (Слайды №№17-18; описания сопровождаются новой картинкой, добавленной в слайд)
1. My Fun Park is very big. It is called Magic Land.
2. It’s open on Saturdays and Sundays from 10 a.m. to 10 p.m.
3. There are many trees and flowers. (click)
4. Funny dolls will meet you and play with you. (click)
5. In the middle of the park there is a large Cinema, where you will see heroes from
cartoons and films (click): Cheburashka, Crocodile Gena, Baba Jaga, Vasilisa, Wolf and
others. You may watch cartoons and films here. (click)
6. Near the cinema there is a Big Wheel (click). It will take you up and you’ll see the whole park! Then ride a Carousel (click) and go to a Roller Coaster. It’s so exciting to go up and down on a Roller Coaster! (click)
7. If you like to row the boats, go to Magic Lake. In a bump boat you will move through
the lake. (click)
8. There is a magic Railway road in my park. It’s funny to go by train there! (click)
9. If you are hungry have Big Mac (click) or eat very tasty ice-cream.(click)
10. You can buy nice souvenirs in a small shop. (click)
11. Welcome to my Magic Land!
9. Активизация лексических навыков учащихся. Беседа по просмотренному.
(T-P1,P2,P3…)
Would you like to go to Magic Land?
What will you do there?
What will you see?
When does it work?
What else do you want to see or to do in Fun Park?
I hope, next lesson you will make your own parks, which will be much better than this one.
10. Организация работы учащихся в группах. Активизация речевых умений: диалогическая и монологическая речь.
Join in groups of three or four and discuss what fun parks you will make and what you will have in your fun parks. Use these words and expressions. Слайд 19
Let’s make … (an Adventure park, a Zoo park, Skate park…)
I will make houses and playgrounds.
I’d like to open a Fun Cinema (a Mini-Zoo, an Animal Theatre, a Music Hall, a Green
House, a Fun Gym, a Magic Kitchen…)
I like to watch films. We’ll watch films in the Fun Cinema.
I like nature. Let’s have…
My hobby is music. We’ll dance and sing there.
My hobby is sport. People will do sports in the park.
I’ll bring paper, pencils, paints, pictures, photos…
I’ll draw…
I’ll write…
Краткое монологическое высказывание после обсуждения. (T-P1, P2…)
What parks will you make? What will you have in your parks?
11. Подведение итогов урока и информация о домашнем задании.
We worked a lot today. Next time you’ll make projects “My Fun Park”. Bring pictures, photos, coloured pencils and felt pens and paper for your projects. Discuss with your partners, what Fun Park you will make. Good luck! (слайд № 20)
На Рисунках №1 и №2 можно посмотреть фотографии проектных работ учащихся, сделанных на следующем уроке.
Рисунок 1
Рисунок 2
Литература:
- С.Г. Тер-Минасова, Л.М.Узунова, Е.И. Сухинина “Английский язык”, УМК для 3 класса общеобразовательных учреждений, “Издательство Астрель”, 2006 год
- www.wikipedia.ru.
- www.images.yandex.ru .
- Кадры из игры “Roller Coaster Tycoon 3”.
- Фрагменты из видеороликов сайта YouTube.com.