Цель: Формирование личности учащегося, обладающего необходимыми знаниями и умениями по теме «Достопримечательности Нью-Йорка» и способного к дальнейшему изучению страны изучаемого языка.
Задачи урока:
- Образовательная:
- познакомить с основными достопримечательностями Нью-Йорка в аудировании,
- ввести новую лексику по теме «Достопримечательности Нью-Йорка».
- активизировать употребление определенного артикля с географическими названиями;
- тренировать тематическую лексику в чтении;
- развивать навыки в аудировании, чтении и устной речи по теме «Достопримечательности Нью-Йорка»;
- совершенствовать учебно-информационные, учебно- коммуникативные умения;
- воспитывать интерес к стране изучаемого языка;
- повышать мотивацию к изучению английского языка.
Оснащение урока: магнитофон, интерактивная доска, дидактический раздаточный материал, карта Нью-Йорка.
План урока:
I. Организационный момент. Hello, boys and girls! This year Misha and his friends Rob, Mark and Emily are going to spend some time in America. Together with them you’ll learn a lot of about this country. Before we start, let’s see how much you already know about America.
II. Речевая зарядка:
Please, answer the questions (фронтально):
- What is the official name of America?
- Is New York the capital of the USA?
- Who discovered America?
- Were Celts the native Americans?
- What is the official language in America?
Ш. Основная часть:
- «There are many apples on the tree, but only one Big Apple». The old
saying is very true when we talk about New York-America’s Big Apple. New
York is in the state of New York. It is the largest city in the country.
Today we’ll learn the names of New York’s main attractions. First of all
let’s review how to use the definite article with geographical and city
objects names.
Look at the Starboard. (Приложение 1, фронтально) - Look at the Starboard. I’ll give you 5 min to do the task, and then we’ll check it together . (Приложение 2, самостоятельная работа)
- Now children, check your neighbour’s works. (На доске дается правильный вариант. Взаимоконтроль).
- Look at the starboard. Listen to the words and repeat them after the speaker. (Приложение 3. Ребята смотрят на изображение достопримечательностей Нью-Йорка и повторяют слова за диктором)
- Read and translate the sentences from English into Russian. (Приложение 4, учитель проверяет каждое самостоятельно выполненное предложение).
- Our friends Misha, Rob, Mark and Emily are planning their first day in New York. Listen to the conversation and say what places they are planning to visit. Discuss your answers in pairs. (Аудирование, затем работа в парах).
Tapescript:
Emily: What would you like to do today, guys?
Misha: I’d like to see New York’s most famous sights: the Empire State Building, the Chrysler and the Pan American buildings.
Rob: I agree with you. Skyscrapers are really interesting. Let’s go for a walk and do some sightseeing.
Mark: And I’d like to see Central Park and the Statue of Liberty.
Emily: Well, we don’t have too much time. Let’s do the main part of Manhattan today. It has a lot of attractions and you’ll be able to get a good first impression. If we don’t have enough time for Central Park, we’ll do it tomorrow.
Misha: What’s Manhattan?
Mark: Come on, Misha. Don’t you know? New York is on the Hudson river and consists of five boroughs: Manhattan, Brooklyn, Queens, Staten Island and the Bronx. I’ve read about them.
Emily: You’re right. We should see them all, but Manhattan is the heart of our city, so let’s start with it.
(Заслушиваются ответы ребят).
- Read the text and say if the following information is true, false or not mentioned. (Приложение 5. Ученики работают с раздаточным материалом, заполняя таблицу)
IV. Подведение итогов урока.