ЦЕЛИ: Развитие критического мышления, посредством чтения текста.
ЗАДАЧИ:
- Развитие навыков чтения текста с целью понимания основного содержания.
- развитие языковых навыков – устной речи (умение описывать профессии, высказывать мнение и догадку).
ЭТАПЫ урока
I. Introdaction.
Вступительное слово учителя о целях и задачах урока, о новом приеме и структуре урока.
I STAGE – Exciting interest.
Вызов.
Цели:
- актуализация имеющихся знаний по теме «Средства массовой информации»
- пробуждение интереса к получению новой информации (прием «Кластер») St ~ T
– What are your associations when you hear the word «Dangerous jobs»?
– What do you think:
- What dangerous jobs do you know?
- Why are they so dangerous?
II STAGE – Comprehending.
Осмысление – работа с отрывками текста.
Цели:
- Поддержать активное восприятие материала и интерес к нему.
- Расширить знания по теме.
- ph. Reading the information about reporters and journalists (T~Cl)
- ph. What do you think about the plot of the story (Stl~St2)
(pupils give the predictions about the text) - ph. - Reading the 1st part of the text. (2-3 min.)
T~Cl – What is the main work of journalists and photographers?
Is it a dangerous work?
What do you think? - ph. – Reading the 2 nd part of the text. (2-3 min.)
T~Cl – Where do they get information? - ph. – Reading the 3 rd part of the text. (3-4 min.)
T~Cl – What kind of pictures are more interesting for photographers?
Why do journalists and photographers put themselves in dangerous situations? - ph. – Reading the 3 d part of the text. (2-3 min.)
III STAGE – Reflection.
Рефлексия.
Цели:
- Присвоение нового материала.
- Организовать новый вызов.
T~Cl –
- Try to translate the word combination «to find out the facts behind a story».
- Discuss with your classmates why journalists and photographers put themselves in dangerous situations. Give your reasons.
- Give a title.