Учебник Деревянко Н.Н, Жаворонкова С.В и др. New Millennium English 7: учебник английского языка для 7 класса общеобразовательных учреждении - Обнинск: Титул, 2004.-160.
Цели:
- Практическая: формирование основных навыков коммуникативной компетенции (говорение, аудирование, чтение, письмо), закрепление страдательного залога прошедшего времени.
- Развивающая: развитие основных навыков коммуникативной компетенции, развитие памяти, логического мышления, стимулирование способностей учащихся работать самостоятельно.
- Воспитательная: воспитывать чувство доброго отношения к народу США, воспитывать у учащихся чувства товарищества, взаимопомощи, умения работать в коллективе.
Оборудование: карта США, картинки с изображением флага и герба США, статуи Свободы, Колокола Свободы, карточки для индивидуальной работы,учебник,тетради.
ХОД УРОКА
I. Greeting
– Hello! I’m glad to see you!
II. Warm-up
– What date is it today?
– What is the weather like today?
– What is the temperature today?
III.
– We are going to listen to one of the most famous American folk songs. Listen to the song!
Учащиеся слушают песню:
This land is your land, this land is my land,
From California, to the New York Island;
From the redwood forest, to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me.
– What country are we going to speak about?
IV. Pечевая зарядка
– Answer my questions!
V. Развитие навыков устной речи
– And now tell about the USA in short.
Учащиеся рассказывают о США.
VI. Check up the homework
– What symbols of America do you know?
– The flag, the Statue of Liberty, the Eagle, the Liberty Bell, the Star-Spangled
Banner.
Раздаются карточки для контроля домашнего задания нескольким ученикам.
Write down everything about the American flag
1.Colour:_____________________________________________________
2. Name:______________________________________________________
3. Number of stars:______________________________________________
4. Number of stripes:_____________________________________________
5. Colour of stripes: ______________________________________________
6. Stripes stand for: ______________________________________________
7. Stars stand for: ________________________________________________
8. Time of the day it is displayed:____________________________________
9. Places to see the flag:____________________________________________
Остальные учащиеся рассказывают о символах США: the American flag, the Eagle, The Statue of Liberty, the Liberty Bell.
VII. Let’s remember some dates
Показываю даты – учащиеся называют событие.
1770 – What had happened in this year?
– The Boston Tea party.
– What does it mean?
– Colonists threw a cargo of the East India Company tea into the sea in Boston.
1774 – The War of Independence began. George Washington took command of the Continental
Army.
1776 – The Declaration of Independence from Great Britain was signed by Congress.
A new country, the USA, was started.
1783 – The end of the War of Independence.
1886 – The Statue of Liberty was put up.
– When do the American people celebrate Independence Day?
VIII. And now let’s remember the American holidays
Choose the right date:
Holiday | Date |
1. New Year’s Day | A. June, 14th |
2. St. Valentine’s day | B. October, 31st |
3. April Fool’s Day | C. December, 25th |
4. Flag Day | D. January,1st |
5. Independence Day | E. February,14th |
6. Halloween | F. December, 31st |
7. Thanksgiving Day | G. April, 1st |
8. Christmas Day | H. July, 4th |
9. New Year’s Eve | I. November, fourth Thursday |
Учащиеся работают с карточками, соотносят праздник и дату.
IX. Let’s read about Thanksgiving Day
– Open your books page 143. Look at the Glossary! Say after me some words!
Read the text!
- Find in the text and read some sentences!
- День Благодарения – особенный день.
- Они высадились на территории Массачусетс.
- Они отправились в Новый Свет в поисках свободы вероисповедания.
- Коренные американцы научили пилигримов сеять кукурузу, охотиться и ловить рыбу.
- Они были благодарны и устроили праздничный обед.
X. And now I’ll give you the cards with the sentences and you have to make up the story.
Раздаю учащимся карточки с отдельными предложениями, они читают их в логической последовательности, воспроизводя текст.
XI. Complete the file with the information about Thanksgiving Day (p. 58, ex. 6b)
Учащиеся заполняют таблицу, используя текст.
Festival | Date | Things to do | Special food | Origin |
Independence Day |
XII. Let’s remember our grammar – Passive Voice
Как образуется страдательный залог? –
Вспомогательный глагол to be + V3.
I’ll give you cards and you make up sentences r and write them down in your
exercise-books!
1. Statue/ given/ was/ The/ to/ United/ the/ States/ the/ by/ France/ of / people/ Liberty
2. by/ signed/ Congress/ was/ The/ Declaration/ Independence/ of
3. was/ The/ American / flag/ first/ made/ Betsy Ross/ by
4. put up/ in/ The/Liberty/ was/ Statue/ of/ 1886
5. made/ An/ Independence/ was/ Day/ holiday/ official
XIII. Homework
P. 58, ex. 6 a) Marks.