Конспект урока английского языка в 7-м классе по теме "The stars and stripes@

Разделы: Иностранные языки


Учебник Деревянко Н.Н, Жаворонкова С.В и др. New Millennium English 7: учебник английского языка для 7 класса общеобразовательных учреждении - Обнинск: Титул, 2004.-160.

Цели:

  • Практическая: формирование основных навыков коммуникативной компетенции (говорение, аудирование, чтение, письмо), закрепление страдательного залога прошедшего времени.
  • Развивающая: развитие основных навыков коммуникативной компетенции, развитие памяти, логического мышления, стимулирование способностей учащихся работать самостоятельно.
  • Воспитательная: воспитывать чувство доброго отношения к народу США, воспитывать у учащихся чувства товарищества, взаимопомощи, умения работать в коллективе.

Оборудование: карта США, картинки с изображением флага и герба США, статуи Свободы, Колокола Свободы, карточки для индивидуальной работы,учебник,тетради.

ХОД УРОКА

I. Greeting

– Hello! I’m glad to see you!

II. Warm-up

– What date is it today?
– What is the weather like today?
– What is the temperature today?

III.

– We are going  to listen to one  of the most famous American folk songs. Listen to the song!

Учащиеся слушают песню:

This land is your land, this land is my land,
From California, to the New York Island;
From the redwood forest, to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me.

– What country are we going to speak about?

IV. Pечевая зарядка

– Answer my questions!

V. Развитие навыков устной речи

– And now tell about the USA in short.

Учащиеся рассказывают о США.

VI. Check up the homework

– What symbols of America do you know?
– The flag, the Statue of Liberty, the Eagle, the Liberty Bell, the Star-Spangled Banner.

Раздаются карточки для контроля  домашнего задания нескольким ученикам.

Write down everything about the American flag

1.Colour:_____________________________________________________
2. Name:______________________________________________________
3. Number of stars:______________________________________________
4. Number of stripes:_____________________________________________
5. Colour of stripes: ______________________________________________
6. Stripes stand for: ______________________________________________
7. Stars stand for: ________________________________________________
8. Time of the day it is displayed:____________________________________
9. Places to see the flag:____________________________________________

Остальные учащиеся  рассказывают о символах США: the American flag,  the Eagle, The Statue of Liberty, the Liberty Bell.

VII. Let’s remember some dates

Показываю даты – учащиеся называют событие.

1770 – What had happened in this year?
– The Boston Tea party.
– What does it mean?
– Colonists threw a cargo of the East India Company tea into the sea in Boston.
1774 – The War of Independence began. George Washington took command of the Continental Army.
1776 – The Declaration of Independence from Great Britain was signed by Congress.
A new country, the USA, was started.
1783 – The end of the War of Independence.
1886 – The Statue of  Liberty was put up.
– When do the American people celebrate Independence Day?

VIII. And now let’s remember the American holidays

Choose the right date:

Holiday Date
1. New Year’s Day A. June, 14th
2. St. Valentine’s day B. October, 31st
3. April Fool’s Day C. December, 25th
4. Flag Day D. January,1st
5. Independence Day E. February,14th
6. Halloween F. December, 31st
7. Thanksgiving Day G. April, 1st
8. Christmas Day H. July, 4th
9. New Year’s Eve I. November, fourth Thursday

Учащиеся  работают с карточками, соотносят праздник и дату.

IX. Let’s read about Thanksgiving Day

– Open your books page 143. Look at the Glossary! Say after me some words!

Read the text!

  • Find in the text and read some sentences!
  • День Благодарения – особенный день.
  • Они высадились на территории Массачусетс.
  • Они отправились в Новый Свет в поисках свободы вероисповедания.
  • Коренные американцы научили пилигримов сеять кукурузу, охотиться и ловить рыбу.
  • Они были благодарны и устроили праздничный обед.

X. And now I’ll give you the cards with the sentences and you have to make up the story.

Раздаю учащимся карточки с отдельными предложениями, они читают их в логической последовательности, воспроизводя текст.

XI. Complete the file with the information about Thanksgiving Day (p. 58, ex. 6b)

Учащиеся заполняют таблицу, используя текст.

Festival Date Things to do Special food Origin
Independence Day        

XII. Let’s remember our grammar – Passive Voice

Как образуется страдательный залог? – Вспомогательный глагол to be + V3.
I’ll give you cards and you make up sentences r and write them down in your exercise-books!

1. Statue/ given/ was/ The/ to/ United/ the/ States/ the/ by/ France/ of / people/ Liberty

2. by/ signed/ Congress/ was/ The/ Declaration/ Independence/ of

3. was/ The/ American / flag/ first/ made/ Betsy Ross/ by

4. put up/ in/ The/Liberty/ was/ Statue/ of/ 1886

5. made/ An/ Independence/ was/ Day/ holiday/ official

XIII. Homework

 P. 58, ex. 6 a) Marks.