Урок английского языка "Экстремальные виды спорта"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  1. Образовательная: активизация иноязычного материала по теме, практика учащихся в использовании стратегии для подготовки к аудированию.
  2. Развивающая: развитие навыков устрой речи (говорения, аудирования), развитие творческого мышления.
  3. Воспитательная: развитие устойчивого интереса учащихся к спорту, расширение кругозора учащихся.

Оснащение урока: видеофильм, магнитофон и аудиокассета, наглядный материал на доске, учебники.

Ход урока:

  1. Good morning, children! Who is on duty today? (Дежурный ученик сообщает дату, день недели, называет отсутствующих в группе).
  2. Today the theme of our lesson is "Extreme sports". And we shall use the vocabulary of extreme sports? Practice listening strategies for preparing to listen to the text, listen to a TV programme for specific information. And at the end of the lesson I'll give you your marks.

  3. Речевая разминка.

Now, children, let's talk a little bit

Questions:

  1. What sport do you like doing?

  2. Do you like watching sport on TV?
  3. Have you ever heard about extreme sports?
  4. Have you ever watched extreme sports on TV?

(Дети отвечают на вопросы учителя.)

Now, children, let's read through the new words (список новых слов на слайде).

  1. Активизация лексики
  2. Take your dictionaries and check the meaning and pronunciation. Now, we shall watch a short film about extreme sports.

    После просмотра видеофильма:

    Now, identify the sports in the photos.

    Учащиеся произносят слова и называют номер фотографии.

    Т: What is the number of this picture?

    Практика учащихся в устной речи.

    Then in small groups students discuss questions of ex. l (questions 3, 4, 5).

    The groups then report back to the class.

    (По одному ученику из каждой группы высказываются по теме)

  3. Аудирование (текст для прослушивания подбирается на усмотрение учителя).
  4. а) Подготовка к прослушиванию кассеты.
    Ex. 2. Listening strategies.

    Now, children, let's read the strategies (with the class)

    Ученики вслух читают стратегию.

    Then:

    Т: 1. What clues do you get about the content of the next listening text from the title of this lesson, the pictures.

    2. Let's read through the questions of ex. 3 and guess the answers, using the strategies. (Учащиеся стараются догадаться каким может быть ответ на каждый вопрос.)

    б) Прослушивание пленки.

    Т: Now, children, listen to the tape - a TV programme about extreme sports.

    в) Контроль понимания текста.
    Ex. 3.

    г) На доске:

    would like to means that the person not yet done the sport.

    T: let's do ex. 4. Listen to two people talking about extreme sports. Complete the table.

    Прослушивание пленки (если нужно не один раз).

    д) Контроль понимания.

    Т: Let's check your answers. But I ask you to make sentences about Mary and John.

    Mary

    John

    bungee jumping

    skiing and snowboarding

    tennis

    sailing

    sky surfing

    ice diving

    Snowrafting

    bungee jumping

    Если время позволяет, выполняем: ex. 5 (Listen again. Complete the sentences with the following words: quite like, ‘d love, can’t stand, love, like, wouldn’t like, ‘d quite like, prefer, hate, ‘d prefer).

  5. Практика учащихся в высказывании своих предпочтений.
  6. Ex. 6. Reading through the words and examples with the class.

    Examples:

    I love skiing. (You often ski.)

    I'd love to try skiing. (You have never skied.)

  7. Домашнее задание.

Your home task will be:

l) ex.1.

2) ex. 6.

3) The description of an extreme sport. Use the text.

  1. Подведение итогов и оценки.

См. презентацию.

См. приложение.