Цель урока: Повторить и закрепить пройденный лексический и грамматический материал по теме "Еда".
Практический компонент цели: практиковать учащихся в применении изученных лексических единиц и лексико-грамматических конструкций в речевых ситуациях.
Развивающий компонент цели: развивать навыки чтения слов по транскрипции, навыки диалогической речи, внимания.
Воспитательный компонент цели: формирование устойчивой мотивации к изучению английского языка, формирование навыков культуры питания, воспитывать умение работать в парах.
Оборудование: доска, книга, рабочая тетрадь, карточки, компьютер.
Ход урока
1. Организационный момент
Good morning, children! I'm glad to see you. I think you're well. I hope we'll have a wonderful time together. Let's begin our lesson. We'll talk about healthy food today. Healthy food means "здоровая, полезная еда".
Слайд № 2
2. Фонетическая зарядка
Прежде чем начать урок, давайте потренируем наши язычки Слайд №3
[a?] -like, ice cream, rice
[?] - milk, chicken, biscuits, chips
[?]-thank, thank you
[t?] - Chuckles, Cherry, cheese
Ребята, я получила записку от Чаклз. Let's read it
Слайд № 3 "I'm not well. Let's help me"
What has happened? Let's follow Chuckles' steps.
Step 1
Слайд № 4-5 Read and guess what it is.(чтение по транскрипции)
Meat, ice cream, pasta, cake, carrot, bread, fruit, vegetables
Step 2
Open your books to page 48. Exercise 1. Fruit, vegetables or drink? Look and say.
(P1, P2, P3, P4:)
3. Физическая пауза
Хлопни в ладоши, когда услышишь название напитка, топни ногой, когда услышишь название фрукта, покрути головой, когда услышишь название овоща.
- a banana,
- a carrot,
- tea,
- milk,
- an apple,
- an orange,
- a potato,
- water,
- lemonade,
- fruit,
- coke,
- vegetable,
- juice.
Step 3
Слайд №6
а) What is Chuckles' favourite food? And you?
P 1- Chuckles' favourite food is chocolate. My favourite food is:.meat. And you?
P 2 - My favourite food is sausages. And you? ( Работают по цепочке)
b) Open your workbooks to page 26. Exercise 1 ( Работа в парах)
Step 4
Слайд №7-9 Chuckles likes chocolate. He has chocolate, biscuits and Coke for breakfast.
What do you have for breakfast?
- I like chocolate, but I have tea, eggs and sandwich for my breakfast.
(It's healthy food)
Step 5
Слайд №10 You are tired. Let's have a rest. Sing along. (Ex. 2 p.48)
(Первый раз слушают песню и повторяют (С этой песней работали на прошлом уроке). Слушая песню во второй раз, имитируют действия)
I like apples I can crunch - (изображают, что держат яблоко и откусывают большой кусок) и т.
Step 6
Слайд № 11 Are you hungry? Let' go to the cafe. These sheets help you.
Some or any? Write and act. (Работа в парах)
A: What do you want to eat?
B: Mm, I want chocolate and ::.. cake?
A: Oh, they haven't got ::..chocolate.
B: Have they got ::ice cream?
А : Yes! Do you want :..juice too?
B: No, thank you. Can I have :.. Coke, please?
A: Yes.
B: OK. Yummy!
A: Yuk!
Cherry says "Yuk!". Why?
Is chocolate useful for monkeys?
Is a cake useful for monkeys?
Is an ice cream useful for monkeys?
Is Coke useful for monkeys?
What food is useful for Chuckles?
P1,2,3 - Bananas are useful for Chuckles ( fruit, vegetables)
4. Рефлексия
T - Why Chuckles is not well?
P 1, 2, 3 - Chuckles is not well, because he eats chocolate.( a cake, an ice cream, drink Coke)
Слайд №12 Thank you, children. You help me.
I like vegetables, I like juice,
I like bananas, I like fruits
I eat good things every day.
T - I hope you'll eat only good things every gay too.
Thank you for the lesson. Good buy.