Цели:
- Развивающий аспект – развитие мышления, воображения, привитие навыков самостоятельной работы.
- Учебный аспект – совершенствование навыков монологической и диалогической речи, а также навыка аудирования. Активизация употребления лексики по теме “Мои обязанности”, повторение кратких форм вспомогательных глаголов.
- Воспитательный аспект – воспитание умения работать в сотрудничестве с другими, уважения к себе и другим.
Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо
Оборудование: магнитофон, аудиокассета со стихотворением “One busy housewife”, мультимедийный проектор, экран, сюжетные картинки в презентации “Power Point”.
Ход урока
I. Орг. момент
– Good morning, children. I’m glad to see you. I want to ask you some questions:
- 1. Do you help your mother at home?
- 2. Do you tidy your room?
- 3. Do you water the flowers?
- 4. Do you help your mother to cook dinner? (слайд 1)
– What is the topic of our lesson today? Who can say?
– It’s true. We will speak about our duties and the topic of our lesson is “What do you do to help your family” (слайд 2)
II. Фонетическая зарядка
– It’s time to train English sounds. Let’s read English tongue twister:
Woodchuck.
How much wood
Would a woodchuck chuck
If a woodchuck
Would chuck wood? (слайд 3)
III. Основная часть урока
– Remember the words and phrases. What is it? (показ слайдов 4-8 )
– Open your books at page 55 and let’s do exorcise 6 (учащимися прослушивается аудиозапись стихотворения).
– It’s time to rest. Let’s play the game “Deaf telephone” (можно использовать следующие выражения: to cook dinner, to wash the dishes, to do homework, to go shopping)
– Open your books at page 57 and let’s do exercise 12.
– Make the table about your duties at home, please. Ask your class-mates.(слайд 9 )
После того, как дети опросят одноклассников и заполнят таблицу, делается сводная таблица “Наши обязанности”.
Oh, I see you are very diligent children. It’s very good.
– Last lesson we studied auxiliary verbs. Let’s repeat it. (слайды 10-11 )
IV. Подведение итогов
– Your home task is page 39, exercise 2 in the workbook.
Your marks are …
Do you like this lesson?
What do you know at this lesson?
Thank you for your work. Good bye.