Ход урока
1.Приветствие.
Good morning. Glad to see you, friends! How are you? I hope everybody is fine.
2. Постановка цели урока.
At today’s lesson we are to speak about friends and friendship. Then we should discuss what friend can be called an ideal friend.
3. Повторение лексики.
Divide into groups! (Класс делится на 4 группы. У каждой группы может быть своя эмблема).
Let’s refresh our vocabulary! Работа с лексикой. Каждой группе демонстрируется столбцы слов. Задание к ним: Odd one out!
brave | slim | face | kind |
polite | shy | hair | caprisiouse |
grasping | sad | eyes | beautiful |
merry | seriouse | mouth | friend |
clever | stuipid | round | angry |
4. Работа по карточкам.
Tell us the proverbs about friends and friendship!
Каждой группе раздаются карточки с пословицами о дружбе, которые нужно перевести на английский язык.
Вот эти пословицы:
A friend in need is a friend indeed.
Friends are thieves of time.
Who chatters to you,will chatter of you.
The friends you choose help you win or loose.
Honesty is the best policy.
Do what’s true –and say it ,too.
Speech is silver,but silence is gold.
A little pot is soon hot.
Diamond cut diamond. Etc.
5. Проверка домашнего задания.
От каждой группы рассказывается одно стихотворение о друге и дружбе, например:
I can not ease your open heart,
Nor take your pain away,
But let me stay and take your hand
And walk with you today.
I’ll listen when you need to talk;
I’ll wipe away your tears;
I’ll share you worries when they come;
I’ll help you face your fears.
I’m here and Ill stand by you ,
Each hill you have to climb,
So take my hand, let’s face the world;
Live one day at a time!
You are not alone for Im still here .
I’ll go that extra line,
And when you grief is easier,
I’ll help you learn to smile!
6. Контроль говорения.
Now tell us about your classmates. От каждой группы – монолог об одном из одноклассников. Задача обучающимся – догадаться, о ком монолог.
7. Физ. минутка.
Let’s sing a song!Дети встают и поют песню
The more we are together, the happier we’ll be.
8. Защита проектов.
Каждая группа представляет подготовленный заранее проект “Идеальный друг”.
9. Обсуждение проектов.
Вопросы учителя:
1.Why do you like this project?
2.Which project is the best?
3. What are the main feachers of character of an ideal friend?
10.
Подведение итогов урока.- Подсчет баллов и вручение призов победившей группе.
- Объяснение домашнего задания.cannot