Цели:
- развивающий аспект - развитие способности к выбору средств выражения, адекватных речевых ситуаций, развитие коммуникабельности, осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;
- воспитательный аспект – формирование потребности и способности понимать свой образ жизни и образ жизни других людей;
- учебный аспект - формирование речевого умения( ДФP ), систематизация знаний и умений по теме.
Оборудование:
- плакат с речевыми единицами и символами.
- сигнальные карты.
- видеозапись «Плохие привычки».
- карточки с ЛЕ.
Ход урока
1. Организационный момент.
T: Good morning. Glad to see you, sit down, please.
Who is absent today?
What day is it today?
What date is it today?
What is the weather like today?
2. Постановка цели и задач урока.
T: Цель нашего урока - систематизировать и закрепить знания, умения и навыки, полученные на предыдущих уроках по теме «Здоровье».
3. Фонетическая зарядка.
T: Let’s revise the words and do a phonetic exercise now.
Look at the blackboard.
There are cards with words there, but letters are mixed up in them. Your task is to look the words through and say what these words are and what their translation is.
PARPVOE (approve) |
|
|
DEASISE (disease) |
YTIVITCANI (inactivity) |
|
|
BOHCRAYETRAD (carbohydrate) |
BIRAN (brain) |
|
|
CGUHO (cough) |
USDAROGNE (dangerous) |
|
|
CNAERC (cancer) |
CULNEAR (unclear) |
|
|
|
4. Речевая зарядка.
T: And now revise grammar: interrogative sentences. Your task is to transform indirect questions into direct ones.
Режим работы T P1 P2 P3 4 5… 7
- Irene ask Raul if he has some bad habits.
- Pavel ask Vika if she keeps a balanced diet.
- Vika ask Dasha if seven deadly health sins include obesity and inactivity.
- Yulya ask Alina if cancer is a dangerous disease.
- Kate ask Helen what causes cancer.
- Alina ask Paul if he approves smoking girls.
5. Формирование лексических навыков говорения.
1) Просмотр видеозаписи ( диалог двух девочек о своих плохих и хороших привычках )
2) Ответы на вопросы:
- How long has Alina been smoking?
- Does Kate smoke?
- Is smoking really a bad habit, in your mind?
- What other bad habits do you know?
- What good habits do you know? Etc.
3) Высказывание собственного мнения (Agree or Disagree)
- Our health doesn’t depend on our way of life.
- Healthy food is not very important.
- A little exercise every day will keep you fit.
- We should have our meals at regular hours.
- Taking drugs causes a cough.
- Taking drugs makes brain centers more active.
- A balanced diet causes obesity.
- You will find protein in butter, bread, fruit and vegetables.
- To get more vitamins you should eat more fruit and vegetables.
6. Физпауза.
7. Проверка домашнего задания.
T: You know, we have a special guest today at our lesson. It’s Dr.Brown and she has something to tell us about bad habits. Come up here, Dr.Brown. We’re eager to listen to you.
a) ( Ролевая игра: доктор Браун рассказывает о вреде плохих привычек и о заболеваниях вызванных ими. Делает краткий обзор проведённого анкетирования в данной группе).
b) Вопросы учащихся доктору по теме “Здоровье”.
- What does a balanced diet mean?
- What food contains carbohydrates?
- Can smoking really cause cancer? Etc…
8. Систематизация языковых навыков.
T: O.K. Thank you, Dr.Brown. You may take your eat. Thank you, boys and girls. And now look at the blackboard. There are three proverbs there. We’ve discussed their meaning and now I want you to split into pairs and make up short dialogues describing these proverbs and using the words and word- expressions.
(Идёт составление диалогов с использованием пройденной лексики и отражающих пословицы на тему «Здоровье»)
на доске:
An apple a day keeps the doctor away.
Health is above wealth.
Health is the Best Wealth.
9. Проверка усвоенного лексического материала.
T: Thanks to everybody for your work. We’ll listen to the rest dialogues at our next lesson. Boys and girls I hope you remember that the English make New Year resolutions where they write what they want to do or stop doing during the coming year. Now I want you to summarize everything we’ve been talking for a long time and write healthy resolutions. Write what bad habits you want to get rid of and what good habits you want to gain .
(Учащиеся пишут от каких плохих привычек они хотели бы избавиться и какие хорошие привычки хотели бы приобрести).
10. Подача домашнего задания.
Написать сочинение (10-12 предложений) на тему «I care about my health»
11. Оценивание учащихся.
12. Подведение итогов.