(учебник М.З.Биболетова «Enjoy English- 1», 3 класс)
Цели и задачи:
1. Совершенствование навыков монологической и диалогической речи у учащихся по теме “MEALS”.
2. Повторение лексического материала, изученного в разделе “MEALS”.
Дополнительные пособия: картинки с изображением продуктов, муляжи-продукты, игрушки-животные, аудиокассета с песней, плакат с изображением героев сказки.
I. Teacher: Good morning, children!
Children: Morning.
Teacher: How are you?
Children: Fine, thanks, and you?
Teacher: Fine, too, thank you. Are you ready for the lesson?
Children: Yes, we are.
Teacher: Sit down, please. Today Winnie meets his friends. Who are they?
Children: Piglet, Rabbit, Tiger, Little Roo, Kanga.
Teacher: Winnie, come here, please.
Winnie: Hello, friends! I’m very glad to see you. Let’s sing a song.
(Звучит песня “How do you do?” Дети получаю карточки с разными словами из песни, когда звучит их слово, они встают, потом садятся, как клавиши у рояля).
II. Teacher: Now, children, help yourself. ( Дети делятся на две группы, сидят за двумя столами, где находятся муляжи продуктов. Звучат диалоги, дети предлагают друг другу, что-нибудь из еды,)
1. Winnie: Would you like potatoes & tomatoes?
Tiger: No, Tigers don’t like potatoes & tomatoes.
Winnie: Do you like some meat?
Tiger: Yes, of course/
Winnie: Help yourself!
Tiger: Thank you.
2. Kanga: Roo, do you want some cheese?
Roo: No, I don’t lire to eat, I like to play.
Kanga: What do you want?
Roo: May I have an apple?
Kanga: Well, you may.
(Далее звучат подобные диалоги детей за столом. После выходит доктор.)
Doctor: Hello, children! Are you healthy? I think you are. You must eat much vegetables & fruits. You must do morning exercises. Good-bye, children & be healthy!
III. Teacher: We have two teams. Let’s play games! Do like playing games?
Children: Yes, we do.
1 конкурс. “Find the words” (Конкурс на быстроту и правильность чтения слов. Раздаются карточки.)
А) А1 Find the names of months.
b) A1 Find the names of animals.
c) A2 Find vegetables & fruits.
d) T1 Find RABBIT (колонка Б) (ответ ряд 4)
e) T1 Find ICE-CREAM (ряд 2) (ответ – колонка 2)
f) Find the words, which mean products (колонка В) (ответ – cabbage, …)
g) T2 Найти колонку, где нет ни одного дня недели (ответ- колонка А).
2 конкурс «Сложи слова» (каждое слово состоит из двух карточек, нужно соединить карточки, чтобы получилось слово. Карточки перемешены.)
Cab-bage, sau-sage, but-ter,pota-toes, car-rot, por-ridge, ho-ney, toma-toes, ap-ple, fi-sh,cof-fee, mi-lk
3 конкурс «Crosswords»
1 SWEET |
1/ КОНФЕТА |
1 COFFEE |
1 КОФЕ |
А) I am a bear. My nave is Winnie. I can write poems. I like to eat honey. I don’t like cabbage. I have a lot of friends.
B) I am a kangaroo. My name is Roo. I can jump well. I like to play. I don’t like to eat. My friend is Tiger.
1Y. Итоги урока.
Teacher. Today you have met Winnie & His friends. Children, do you like them?
Children. Yes, we do.
Teacher. Good-bye, friends.
Children. Bye.