Цель: Развитие умений и навыков монологической и диалогической устной речи.
Задачи:
- Повторить и обобщить лексику по теме «Одежда».
- Совершенствовать грамматические навыки употребления глагола с существительными и местоимениями 3 лица единственного числа в Present Simple.
- Развивать умение читать и понимать речь на слух с полным пониманием содержания.
- Развивать умение работать в разных режимах, навык межличностного общения.
- Развивать способности к догадке, к сравнению и сопоставлению речевых единиц.
- Воспитывать уважительное отношение к чужому мнению и интересам.
Ход урока
1.Организационный момент.
Good morning children! Sit down, please. It’s time to start our lesson.
2.Введение в тему.
На уроке используется презентация “TheFashionhouse”. Приложение1
Today we are going to the fashion house(слайд 3).
But now let’s talk about what fashion is.
Different people say that fashion is beautiful, modern and comfortable clothes. They wear fashionable clothes in different situations (слайд 4).
3. Активизациялексики.
We should talk about clothes more (слайд 5). Let’s play the game “Rhymes”. I pronounce a word and you should say the word, means “clothes”.
Детям предлагается составить рифму к произнесенному слову:
beans – jeans
better – sweater
bird – shirt, T- shirt, skirt
cocks – socks
mouse – blouse
choose – shoes
loves - gloves
map – cap
rat – hat
less – dress
boat – coat, rain coat
fruits – boots
sports – shorts
candles – sandals
kittens – mittens
racket – jacket
weeklies – sneakers
cute - suit
Well done. But do you know the meaning of these words? Let’s play the computer game “Words and pictures” (слайд 6). Look at this game. When you see a word you should click on the picture. And now go to the computers and start.
Детям предлагается поиграть в лексическую игру на компьютерах. Если такой возможности нет, то данную работу можно организовать по-другому. В этом случае используется мультимедийный проектор, который и так находится на уроке. Учитель вызывает по очереди детей к своему столу и предлагает им кликнуть мышкой на нужной картинке, которая обозначает значение появившегося слова.
Подведение итогов игры.
Are you ready? Go to your sits. Have you got any mistakes? I hope you’ve found all pictures.
4. Аудирование.
Let’s go on. You know that people from different countries wear fashionable clothes. Meet Helen. She’s from England. She wants to tell us what clothes she likes to wear (cлайд 35). Can you guess about her favourite clothes?
Вначале детям предлагается прочитать вариант рассказа Хелен, и выбрать по догадке нужную одежду.
Take these lists of paper, read the story and point the clothes you guess.
Hello! I’m Helen. I am from England. I like to wear fashionable clothes. When I visit birthday parties I often wear ( jeans, a T- shirt and warm boots; a beautiful pink dress and nice shoes). I enjoy going for sports so I usually put (a light skirt, a blouse and shoes; my yellow track suit and modern sneakers) on. But most of all I like to go to school. When I go there I always wear my uniform. It’s (a shirt, trousers and a hat; a white blouse, a blue skirt and a jacket). My uniform is very comfortable and nice. |
Затем дети прослушивают рассказ и сверяют со своей догадкой.
Listen to Helen and check up.
Дети могут проверить задание на образце, который предлагается на экране (слайд 36). If you are not sure, look here and check up again.
Далее ведется обсуждение прослушанного рассказа. Нужно рассказать, что Хелен носит в заданных ситуациях. Кроме того, уверенным в правильности своего ответа предлагается перевернуть листы-подсказки.
Now say what Helen wears and puts on in different situations (cлайд 37). If you are sure you can turn your list of paper.
5. Работавпарах.
And what about you? Exchange your opinions. Use this information (слайд 38)and work in pairs. Try to remember your classmate’s answers.
Дети работают в парах, обмениваются информацией об одежде, которую носят для занятия спортом, на вечеринках в честь Дня рождения и в школу.
Let’s talk about your classmate. Say what he or she wears in different situations (слайд 39). Используя фронтальную работу, спрашиваю несколько учеников о том, что они узнали о своем партнере. Предлагается опора на сладе.
6. Интервью.
You’ve learned that Helen likes to go to school most of all. And she wears her uniform for school. It’s very popular in England. And what about our country? Many children wear different clothes for school. But what is the most popular? Take a card, go to your classmates and ask and answer the questions about clothes (Do you like to wear … for school? Yes, I do. No, I don’t.).
Детям предлагается взять интервью у своих одноклассников о популярной одежде. Они пользуются карточкой с вопросом и табличкой, в которой отмечают количество утвердительных ответов. Каждому предлагается узнать о каком-то определенном предмете одежды (слова для задания подбирались заранее, с учетом наблюдения одежды школьников).
Пример карточки:
Do you like to wear trousers for school? | |
Yes, I do. |
Let’s compare the results. What about jeans? How many “Yes” answers have you got? What about …?
Результаты записываем в сводную таблицу и в итоге выделяем наиболее популярную одежду.
7. Работавгруппах.
Now you see that we don’t have school uniform. And today you have a chance to make something interesting. You can design your school uniform for girls and boys. But don’t forget that your uniform should be fashionable and comfortable. Work in groups. Take a list of paper and pictures with clothes and begin your projects.
Детям предлагается создать проекты моделей школьной одежды. Для этого используется раздаточный материал и шаблоны с изображением девочки и мальчика. В классе создаются 3 творческие группы. После выполнения задания каждый проект вывешиваются на доску, а ученики рассказывают о нем (We advise you to wear …for school).
Let’s talk which uniform you like most of all and why you like it. Use: I like the first (the second, the third) uniform because it’s fashionable (modern, comfortable, nice, beautiful). It suits for me. It’s the best. Дети высказывают свое мнение о наиболее понравившемся проекте, выбирают подходящие предложения.
8. Подведение итогов. Домашнеезадание.
You have done a lot today. Your answers were up to the mark (выставление оценок). At home you should make another project. You should choose the title and draw clothes for girls and boys.
Для домашнего задания детям предлагается выбрать тему своего проекта и нарисовать одежду к ней.