Задачи урока:
- Ввести и активизировать знания учащихся по теме;
- Развивать умение работать в различных режимах и формах;
- Совершенствовать навыки и умения учащихся в устной речи;
- Организовать первичный контроль умений и знаний учащихся по теме.
Оборудование и наглядные пособия: раздаточный материал, учебник “Happy English. ru” для 7 классов Кауфман К.И.
Ход урока
1. Организационный момент.
- Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher!)
- Nice to meet you. (Nice to meet you too.)
- How are you? (We are fine, thank you. How are you?)
- I am fine, thank you. We will speak about English schools. Is everything clear? OK,
let’s start our lesson.
2. Фонетическая зарядка.
- Look at the screen, please. Can you read the words? Masha will start today. Let’s read the words all together.
Учитель привлекает внимание детей к словам на доске. Учащиеся читают их хором и индивидуально, а затем выполняют задания учителя.
Запись на доске:
computer | pencil |
dictionary | party |
ball | to learn |
early | apple |
- Read the nouns, please. (computer, dictionary, ball, pencil, party, apple)
- Look through the list of words and name the things we can use at the lesson.
(computer, dictionary, ball, pencil)
- Put the words in the alphabetical order. (apple, ball, computer, dictionary, early,
learn, party, pencil)
- Name the words with the sound. (apple, ball, early, pencil)
3. Речевая разминка.
- And now let’s play the game “Muddle.” Do you remember how to play this game?
Учитель предлагает детям сыграть в игру “Путаница”. Учитель называет неверные утверждения, дети должны исправить их.
- It’s a rainy day today. (It’s a snowy day today.)
- We usually skate in summer. (We usually skate in winter.)
- February is the longest month of the year. (February is the shortest month of the
year.)
- We go to school in summer. (We go to school in autumn, winter and spring.)
4. Проверка домашнего задания.
It’s time to check up your homework. Look at your books. You should translate the dialogues and do exercise number 1. Who wants to read the first dialogue? Who wants to read the second? Let’s check up exercise number 1. Masha read the task, please. Read the words and their translations.
5. Развитие лексико-грамматических навыков (Употребление прилагательных в значении существительных)
- Today we shall learn more about adjective. Сегодня мы поговорим с вами о прилагательных. Они могут выступать в роли существительных. Open your books at page 112. Let’s read the rule in your books. Ann read the rule, please.
- Look at your books. Read the task. Let’s do this exercise.
Учащиеся читают правило и пример в учебнике. Затем учитель предлагает выполнить задание на данное правило на экране.
- Let’s do exercise №3 in your books on page 113. Read the task. I’ll give your 3 minutes and then we’ll check up it.
6. Введение и первичное закрепление лексики.
- It’s time to learn some new words on the topic “English school.” Look at your
books, please. There are some words in it. Let’s read them. Listen and repeat after me.
- Let’s read them all together. Read them loudly and whisper. Read them to each other.
- Now I’ll name the word in Russian and you will name it in English.
- Look at the card №1 on your table.<Приложение1>
You can see some English words there. But some letters are missing. Will you put the
missing letters to complete the words.
- Let’s check up the task. Look at the screen. Masha read the first word…
Учитель предлагает учащимся “узнать” слова, заранее записанные на карточках и на экране. Учащиеся работают самостоятельно, а затем проверяют свою работу.
7. Тренировка навыков изучающего чтения.
- We shall read the text about school in England aloud. Look at the card №2<Приложение1>. Masha will read the first.
Ученики читают рассказ. Учитель обращает внимание учеников на задание перед текстом: запомнить как можно больше информации из рассказа во время чтения.
8. Контроль навыков понимания прочитанного.
Do you like the story? Do you want to visit English school? Did you understand the text well? Look at the screen, this exercise will help us. Read the statements and decide if they true or false.
9. Активизация лексических навыков.
- I want you to look at the card №3 <Приложение1>. You should choose the right variant.
Учащимся предлагается выполнить тестовое задание на карточках. Учащимся нужно выбрать правильный вариант ответа.
- Now I’ll give you the right answers. And you will check up the card of your neighbor.
10. Итог урока.
- That’s all we have time for. What new information about English schools have you learnt? What kinds of English schools do you know? We shall continue to discuss the topic next lesson. Your homework is exercise 6 page 113, read and translate it. Good-bye, boys and girls!