Тема урока: «A Magic Island».
Цели:
- Развивающие:
- Развитие памяти и внимания.
- Развитие умения пользоваться сравнениями.
- Воспитательные:
- Формирование у детей культуры чтения, умения внимательно вчитываться в слова, предложение, текста.
- Формирование познавательной активности.
- Практические:
- Развитие техники чтения вслух и про себя.
- Развитие умения читать с извлечением основной информации.
Учебные задачи:
- Тренировать произношение звуков.
- Правильно озвучивать графический образ слова и соотносить его со значением.
- Учить связному высказыванию по теме «Одежда».
Оснащение урока: магнитофон, флэш-карточки, учебник, рабочая тетрадь.
Содержание урока:
Лексический материал: |
Речевой материал: |
Jacket, coat, skirt, T-shirt, shoes, socks, hat, jeans, shorts, trousers, black, yellow, brown, blue, red. | It’s windy (sunny, cold) today, let’s go (see, dance) |
ХОД УРОКА
Этапы |
План урока |
Режим |
Время |
I. Орг момент | Приветствие, знакомство учителя с
учениками. Сообщение учителем темы урока. Проверка домашнего задания |
T – Cl T – P1P2 |
3 мин |
II. Фонетическая зарядка | Tongue twister A Kangaroo King is wearing a jacket and socks (SB p. 108 ex. 2) |
T – Cl T – P1P2 |
5 мин |
III. Речевая зарядка | Remember cloths and weather. Student’s book p.108 – Game Fine differences between 2 pictures. WB ex 3 p 59 Game “Guess who?” |
T – P1P2 | 7 мин |
IV. Введение новой лексики | Введение новых ЛЕ: Flower – цветок Tree – дерево Welcome – добро пожаловать let’s go – пойдем let’s see – давайте посмотрим let’s dance – давайте танцевать lots of fun – очень весело |
T – Cl T – P1P2 |
10 мин |
V. Физминутка | песенка «Hokey-Cokey» (Приложение 1) | T– Cl | 4 мин |
VI. Тренировка новой лексики | Работа в Student's book p. 107
Заполнить таблицу со звуком /k/ |
T – Cl T – P1P2 |
12 мин |
VII. Объяснение домашнего задания | Student’s book – p.106-107 выучить слова, р. 107 уметь хорошо читать историю с помощью диска | T | 2 мин |
VIII. Подведение итогов урока | Что было сделано на уроке. Выставление оценок |
T |
2 мин |
План-конспект урока:
I. Оргмомент
T: Good morning, boys and girls!
Ps: Good morning!
T: Let me introduce myself. My name is Marina Anatolievna. Today we’ll
speak about Magic Island. What was your home task for today?
II. Фонетическая зарядка
T: And now look at the blackboard, please. Listen to me with
attention:
A Kangaroo King is wearing a jacket and socks
(представлено на доске, прочитывается по
принципу «Снежного кома»: сначала учитель
прочитывает одно слово, а учащиеся повторяют,
затем два и т.д.)
T: Very good for you. Let’s remember our last lesson. Look at the
pictures and tell me what’s the weather like? (Учитель показывает
карточки с изображением погоды)
P1 – It’s windy
T: Yes, You are right. And now look through the window and say what’s
the weather like? Is it sunny today?
Ps: No. It’s windy
T: Yes, you are right.
III. Речевая зарядка
T: Do you want to play a very interesting game?
Ps: Yes.
T: Please, open your Student’s books on page 108. Look at these
pictures and find the differences. One by one. For example, the man in the 1st picture is
wearing a yellow T-shirt, and the man in the 2nd picture is wearing a red T-shirt. Is it
clear?
Ps: Yes.
T: Let’s begin.
P1: The man in the first picture is wearing a brown jacket, and the man
in the second picture is wearing a black jacket…
T: Well done!!! Please, open your WB on page 59. Do ex. 3. You have 1
minute. Let’s check. What is Larry wearing?
P1 – jeans, jacket
T: Well done. What about Lulu?
P2 – coat, skirt…
T: Very good. Let's play a game “Guess who?” You must describe anyone
of your classmates and we will try to guess who this is.
IV. Введение новой лексики
T: Now, open your SB on page 107. Look at the pictures and think who
can you see in these pictures?
P1 – Lulu (ученики называют героев)
T: Yes, very good. Let’s remember the last story. Describe the weather
in the picture 1 (2, 3), please.
P1 – It’s rainy
T: What do we put on when it’s rainy?
P4 – coat, boots, trousers
T: Very good! Please open your vocabulary. Write down the new words into
your vocabularies.
Look at the blackboard again, please. What is the Russian for “flower”?
(указывает на картинку)
P1 – Цветок
T: Yes. What is the Russian for “tree” (Welcome, Let’s go, Let’s
see, Let’s dance, Lots of fun)?
P2 – дерево…
T: Very good. Now, say these words after me.
V. Физминутка
T: Now let’s have a rest. Stand up. Prepare your right arm.
(Звучит песенка «Hokey-Cokey» УМК Chatterbox Pupil’s book 2,
автор Derek Strange, изд. Oxford University Press) (Приложение
1)
VI. Тренировка новой лексики
T: Ok. Sit down. Look at this story. Listen to the cassette and
follow in your books.
(Playing the cassette to the ex. 3 p. 107)
T: Listen it again and then read it.
(Playing the cassette to the ex. 3 p. 107)
T: And now let’s read our the story. (Pupils get the roles of Lulu,
Lary, Nanny, Woman.) Please, begin.
P1 – Wow! This is a magic island!...
T: Well done! Let’s try to translate the last paragraph.
Ok. And now let’s play a game ”Find the same letter”(SB on page 108.) Look at this
table. There are 3 columns. You have to put these words in these columns. For
example, coat. I put it in the 1st column, because there is letter c. Is it clear? You
have 2 minutes to do this exercise.
T: Ok. Who is ready? Let’s check. Please, read the 1st column
P1 – (coat, candle, cat)
T: Ok. That’s right.Can you name other words with sound /k/?(За
каждый правильный ответ ученик получает жетон,
который учитывается при выставлении оценок за
урок)
VII. Объяснение домашнего задания
T: Please, open your diaries and write down your home task. SB p. 107 ex. 3 (CD 2 № 16) – read, WB p. 59 ex. 3 (part 2) – write. Also you should learn new words. Is it clear?
VIII. Подведение итогов урока
T: So, some of you worked very well. So, I put you good marks.(P1 gets
5, P2 gets 4 … ) The lesson is over. Good-bye!
Ps: Good-bye!