Урок английского языка в 5-м классе по УМК "Sportlight 5"

Разделы:


Цели и задачи:

Развивающие:

  • развитие способности к анализу, обобщению, выведению грамматического правила;
  • к сравнению и сопоставлению речевых единиц; развитие познавательного интереса учащихся;
  • умения понимать схемы; детально понимать прочитанную информацию.

Воспитательные:

  • формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре и группе.

Учебные:

  • формирование грамматических навыков говорения;
  • формирование орфографических навыков, лексических навыков чтения.

Ход урока

I. Оргмомент:

1. Warm up.

How are you?
I’m first rate!

How are you getting on?
I’m in the pink!

2. Фонетическая зарядка: (притяжательные местоимения)

(Possessive adjectives)

Repeat after me, please!

I – my
You – your
He – his
She – her
It – its
We – our
They – their

II. Основная часть.

3. Активизация лексики:

1. (Imperative)

Come here, please!
Don’t Come here, please!
Stand, please!
Don’t Stand, please!
Fly, please!
Don’t Fly, please!
Run, please!
Don’t Run, please!
Jump, please!
Don’t Jump, please!
Dance, please!
Don’t Dance, please!
Play the guitar, please!
Don’t play the guitar, please!
Play football, please!
Don’t play football, please!

4. Find the missing letters.

sh_rt
p_u_p
mo_t_
n_s_
t_ll
f_t
h_ir
mo_st_c_e
th_n
l_ng
e_rs
e_es

5. List the words under the headings.

Facial features
Height
Hair
Build

6. Активизация навыков чтения и диалогической речи:

  1. Read and match the descriptions to the characters Ex. 1a p. 58
  2. Read the descriptions and ask your partner “Who is it?”
  3. Do the task ex. 1b p.58 (student’s book)
  4. Do the task ex. 2 p.58

7. Game “Famous Couples”.

  • Prepare cards with the name one half of a famous couple (Mickey Mouse and Minnie Mouse, Fiona and Shriek, Austerix and Obelix, Stepashka and Khrusha, Philya and Karkusha)
  • Hand the cards out to the students. Then ask them to find their partners. Encourage them to use simple language, for example, “Who are you?, Are you….?
  • When all the pairs are together, they can introduce themselves to the class adding additional information for example, “I’m Minnie Mouse. I’m Mickey’s girlfriend. I’m short and thin. I have small eyes and big ears”

8. Let’s sing a song “Head and shoulders”.

(Слова песни сопровождаются движениями)

9. Активизация навыков устной речи:

  1. Do the task ex. 1 p.36 (Workbook)
  2. Play the game “Who is who?”

10. Активизация навыков чтения с полным пониманием прочитанной информации.

  1. Task: Read Janet’s lines in the dialogue. What is the dialogue about?
  2. Fill in the missing sentences. There is one extra sentence. /answer: 1c, 2a, 3f, 4b, 5e; extra sentence: d/
  3. Listen and check.
  4. Read the dialogue aloud.

11. Активизация грамматических навыков: Possessive.

T.: Look at F in Ex.3. P.59. How will you translate: “He’s Bill’s brother”?

На какой вопрос отвечает форма Bill’s? (чей?)

Как образуется притяжательный падеж имени существительного? (‘s)

Можно ли разложить форму Bill’s на Bill is? (нет)

12. Первичное закрепление.

1. Look at the Family tree.

Fill in the follow sentences:

  1. Harry is Jake’s…………..
  2. Ann is John and Mary’s……………
  3. John is Harry’s………………
  4. Edward is Mary’s…………….
  5. Nancy is Ann’s………………
  6. Jake is Ann’s…………………
  7. Harry and Kate are John’s…………..

2. Who is who?

T:

  1. My mother’s sister is my………..
  2. My father’s father is my………
  3. My mother’s mother is my………..
  4. My mother’s son is my………..
  5. My father’s daughter is my………

3. (Give out the photocopies)

T:

  1. What can you see in this picture? (Objects)
  2. What are Nicola, Luke, Fiona, Matt?
  3. Look at the objects. Whose are they?

E.g.:

  1. It’s Luke’s football.
  2. They’re Matt’s books. Etc.

Подведение итогов.

Оценки.