Тема: «Educational Systems all over the World»
Цель: формирование культуры общения учащихся. Улучшение межличностных отношений в классе. Ознакомление с системами образования Великобритании, США и России.
Задачи:
- Образовательные:
- Расширить кругозор учащихся в рамках данной темы.
- Развивающие:
- Развивать навыки монологической речи, умение вести дискуссию.
- Воспитательные:
- Воспитывать у учащихся общеязыковую культуру общения.
- Формировать у учащихся уважение к культуре страны изучаемого языка.
- Практические:
- Учить употреблять ранее изученную лексику в ответах на вопросы.
- Развивать умение понимать на слух сообщения, построенные на языковой и речевой базе данной темы.
- Активизировать ранее изученную лексику по теме «What is it like being a teenager?».
Оборудование и оформление: CD-диск с мультимедийной презентацией, персональный компьютер, бейджеки, интерактивная доска, проектор.
Форма: урок-дискуссия.
Время и место проведения: 12:25, кабинет №30
Структура:
- Подготовительный этап:
- оргмомент
- целеполагание.
- Вступительная часть
3. Основная часть:
- доклад об Российской образовательной системе;
- доклад об Американской системе образования;
- доклад об Британской системе образования;
- обсуждение выражений
4. Заключительная часть:
- подведение итогов
Подготовительный этап: Сначала я решила в какой форме я буду проводить внеклассное занятие. Затем составила конспект мероприятия. Дала учащимся слова, чтобы они выучили их дома. После этого приготовила мультимедийную презентацию. Провела репетицию мероприятия.
ХОД МЕРОПРИЯТИЯ
«Человек богат только тогда, когда он хорошо образован.Образовательная система в каждой стране индивидуальна и зависит от особенностей нации»
Профессор Пинселтон
(Включается мультимедийная презентация Приложение 2)
Слайд 1 | Speaker 1: Good morning, students! We’re glad to see you. So, as I
know you have finished studying the theme “What is it like being a teenager?” in which
you also talked about education. Speaker 2: Today we’ll compare educational systems in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, in the United States of America and in Russian Federation. Speaker 1: The main question we should answer during our talking will be “What educational system is the best and more productive in your opinion”. But before answer we’ll discuss the main stages of education and some other interesting facts in all these countries. |
|
Слайд 2 |
Speaker 2: As you see there are three groups here today: the first
group will protect the educational system of the UK. The second- the educational system of
the USA, and the third- Russia’s educational system. Speaker 1: And there are three experts in every group who will tell us some information about this theme. Speaker 2: So, we hope it will be interesting and useful for you! Be very attentive! Let’s start! Speaker 1: And I suggest you beginning with the Russian Federation. It’s our motherland and we’re sure that you know this educational system, as you live here, but we let’s talk about it once again. Speaker 2: So the expert from the first group, tell us about all the stages of education. |
|
Слайд 3 |
Expert 1: Russia
|
|
Слайд 4 |
Stages of Education:
|
|
Слайд 5 |
Speaker1: Have you understood all the information? How do you like
Russian’s education? Speaker2And now we can confidently say that we remember the educational system of Russia. And I think it’s high time to learn something new about American educational system. Let’s listen to the second expert from the second group to tell us about it. Be very attentive! Expert 2: The United States of America
|
|
Слайд 6 |
Expert 2: There two types of school in the United States of America.There are state public, private elementary schools and private secondary schools.Public schools are free and private schools are fee-paying. |
|
Слайд 7 |
|
Stages of Education
Speaker 1: Thanks. Students, do you think that this system is
convenient? Is it possible to make a success in studying there? |
Слайд 8 |
|
Expert 3: The United Kingdom
|
Слайд 9 |
Stages of Education
|
|
Слайд 10 |
Types of Secondary Schools:
|
|
Слайд 11 |
Speaker 1: We have just learned all the necessary information and now we’re ready to discuss it. We suggest you some statements. And your task is to agree or disagree about them. But you should say some arguments to prove your point of view. | |
Слайд 12 |
|
Заключительная часть: Speaker 1: And now let’s make a result of our speaking. Let’s answer the main question: What educational system is the best and more productive in your opinion? We give you some minutes to discuss it in your groups and then one of your group’s members. |
Слайд 19 |
|
Speaker 2: And we want to finish our conversation with the words of
professor Pinckelton: “We can say that the person is rich only if they well-educated.
The educational system in every country is individual and it’s depends on nation’s
peculiarities. What of them are the best you may decide!” Speaker 1: Thank you a lot for your work! Speaker 2: Good-bye! |