План-конспект урока английского языка по теме "Ecological problems"

Разделы: Иностранные языки


Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний

Цели урока:

  • Образовательные:Систематизировать и обобщить в ходе урока знания по теме «Защита окружающей среды»; сформировать у учащихся коммуникативные умения и навыки с целью вести беседу по заданной теме
  • Воспитательные: способствовать воспитанию у учащихся таких качеств как взаимовыручка, взаимоподдержка, стремление к достижению поставленной цели.
  • Развивающие: развивать у учащихся умение логически мыслить, выделять главное, обобщать изученные работы; развивать самостоятельность учащихся, умение преодолевать трудности в учении, использовать творческие задания.

Задачи урока:

  • Основные: автоматизировать коммуникативные навыки по теме “Ecological problems”
  • Сопутствующие: повторить Present simple, Future simple, модальные глаголы should и must.

Структура урока

  1. Начало урока 1 мин.
  2. Фонетическая зарядка 4 мин.
  3. Защита проектов 18 мин.
  4. Аудирование (Listening comprehension) 10 мин.
  5. Running dictation 5 мин.
  6. Подведение итогов 1 мин.
  7. Конец урока. Домашнее задание 1мин.

Форма урока: урок-конференция.

Оборудование урока: плакаты, тесты, карточки с заданиями, магнитофон, творческие работы учащихся.

Ход урока

1. Начало урока. Вступительное слово учителя.

Teacher. Good morning, children. I welcome you to our ecological conference. Today we are going to discuss different Ecological problems and to make resolution how to protect our environment.

2. Фонетическая зарядка.

Teacher. First let's start revising the words which we are going to use while discussing ecological problems. Look at the blackboard, please.

Exercise 1. Explain the following phrases На доске No smoking! Danger! Dirty water! Don't throw litter! Attention! Rare animals! No bicycles! Keep off the Grass!

Exercise 2. What can we reduce, reuse, recycle

2. Защита проектов a) Pupil 1. Introduction.

b) Project 1. Air Pollution.

PI, P2, P3 Project 2. Water Pollution.

PI, P2, P3 Project 3. Rubbish problem.

P1, P2, P3 Project 4. Animals in danger.

P1, P2 Project 5. Global warming

P1, P2

c) Pupil 1. Measures. Discussing points.

d) Conclusion. PI, P2

3. Teacher. Now, let's have listening comprehension. Listen to the text and try to understand the main idea.

Teacher. (Второе прослушивание текста “Giants in danger”). Listen to the text once more and try to understand the details.

Task 1. Choose the correct answer :

1) Elephants need water:

a) to drink only
b) to drink and to shower their bodies
c) to drink and to swim in it

2) Elephants eat:

a) three times a day
b) one time a day
c) more then 10 hours a day

3) Elephants are killed:

a) for their meat
b) for their skin
c) for ivory

4) A lot of water use (is used) by elephants

5) Elephants are cooled (cool) by the showers

6) Elephants eat (are eaten) a lot

Task 2. Right or wrong?

  1. The elephants don’t have enough food in national parks.
  2. A lot of hunters are killed by elephants every year.
  3. Twenty hours are spent by elephants for eating.

Teacher. Now let’s have Running Dictation. We have a text on the blackboard. Your task is to read, remember and write it down into your copybooks. Let’s do it in pairs.

Running Dictation

На доске

  1. There are a lot of ecological problems today.
  2. They are: air pollution, water pollution, rubbish problem and others.
  3. Our environment is in danger.
  4. We should build purifying systems, feed animals and birds, clean the streets.
  5. We shouldn’t make fires, smoke and kill animals.
  6. We must keep our planet clean.

Подведение итогов

Teacher. Today we have discussed a lot of ecological problems and suggested some measures how to solve them. Thank you for your declarations, ideas, thoughts and active work at the conference. We are sure a lot of people will join and support different international organizations and green parties in order to solve ecological problems and protect the earth.

Конец урока.

Домашнее задание на доске.

Make up the dialogues touching upon ecological problems.