Тема: Who Lives in Fairy-Tales.
Подтема: My Working Day.
Цели и задачи:
- формирование умений учащихся пользоваться иностранным языком как средством обучения;
- развитие навыков монологической речи;
- развитие навыков письма, чтения, аудирования;
- контроль грамматических знаний.
ХОД УРОКА
I. Начало урока
1. Ознакомление с планом урока
Т: Today we are having an unusual lesson. There will be a competition between two teams. You will show what you can do. So now let's begin our lesson.
2. Фонетическая зарядка
Т: Listen and repeat after me.
Roses come, roses go,
Violets begin to blow,
Neither you, nor I may know
Why they come or where they go.
Т: Answer my questions.
What is you name? How old are you? Do you wash your hands, your face and ears in the
morning and in the evening? Kids! Who gets up early? Do you like to clean your teeth? When
do you have breakfast? When do you do your homework? Do you go to school in the morning or
in the afternoon? When do you play? What do you do after school?
II. Контроль основных ЗУН по предмету
Т: Now let's form two teams. One pupil from each team will tell us about his or her working day. For example, Vova and Sasha. You will have some time to get ready. Then we'll count the sentences and find out the score.
1. Контроль навыков орфографии
Т: Now I want to invite some pupils to the blackboard to do some work. I need two pupils from each team. (Задание написано на доске).
Вставьте пропущенные буквы: hom_work, min_te, k_nd, j_ke, que_tion, w_sh, ans_er, fo_get, r_in, ha_f, ro_nd, b_ll.
2. Контроль грамматических знаний
Составьте предложения из слов. Определите часть речи.
Dog, big, can, see, I, a (I can see a big dog).
V-can, see. N-dog. Adj-big.
Cat, the, grey, my, park, in, runs (My grey cat runs in the park).
V-runs. N-cat, park. Adj-grey.
3. Т: Now let's check what the teams have done (каждое правильное слово 1 балл, каждое правильное предложение 5 баллов).
4. Т: Now let's recite poems that you know (каждая команда декламирует выученные недавно стихи).
5. Контроль монологической речи
Т: Now let's listen to “My Working Day” stories (идёт подсчёт предложений, каждое правильно сказанное предложение 1 балл).
6. Т: The competition is going on. Now you say the words in the plural (учитель говорит слова в единственном числе, учащиеся называют форму множественного числа существительных-исключений; каждой команде даётся по 5 слов).
Т: goose – PS: geese
sheep – sheep
woman – women
mouse – mice
tooth – teeth
man – men
snowman – snowmen
fish – fish
foot – feet
child –children
7. Физпауза
Т: Now listen to the song and do the exercises (звучит в записи песня “Mulberty Bush”, учащиеся выполняют зарядку).
8. Контроль умений аудирования
Т: Now sit down, please. Listen to the song once again. Now get the lines from the song and complete the song working together.
Учащиеся получают песню, разрезанную на строчки, и составляют её; каждая команда работает отдельно. Учитель проверяет составленную песню (см. Приложение).
Т: Now listen to the song and add up your scores (5 баллов за правильно сложенную песню).
Т: Now let's sing the song together.