Уроки английского языка: 1. People Speak English All Over the World (7-й класс). 2. The History of London (6-й класс). 3. Sights of New York (10-й класс)

Разделы: Иностранные языки

Класс: 10


Цели урока:

  • познакомить учащихся с историей и достопримечательными местами Нью-Йорка – одного из самых больших городов США;
  • развивать познавательную деятельность, мышление учащихся, навыков чтения и произношения; диалогическую и монологическую речь;
  • воспитывать интерес к жизни зарубежных стран, любовь к родному краю и этику взаимоотношений.

Оборудование: компьютеры, учебник “Happy English 2”, карточки с записью “False”, “True”, “No information”, таблица об образовании косвенной речи. (Приложение 1, приложение 2)

ХОД УРОКА

1. Установление психологического комфорта.

а) T-P-T-P;

T. – Good morning, dear boys and girls!

P. – Good morning, teacher!

T. – How are you felling today?

P. – I am fine thanks.

T. – Are you well today? Are you all right? How are you getting on?

б) Беседа с дежурным:

- Who is on duty today? What is the date today? What is the weather like today? Who is away?

2. Актуализация знаний:

а) проверка домашнего задания (слова на стр. 244);

б) речевая зарядка Р1 – Р2 – Р3… (ученики задают друг другу вопросы).

3. Постановка и решение учебной задачи.

а) Вводная часть:

Т. – What the largest cities of the USA do you know? (Аnswers of pupils)

T. – All right, pupils! Today we shall talk about the sights of New-York. And the American girl will tell you about it too. It is interesting to know that Manhattan Island is the central part of New-York. It is a great seaport, the leading textile and the financial centre of the country.

б) История города:

T. – At first, let us listen to Ann. She will tell you about the history of New-York (рассказывает об истории города).

в) Работа на компьютерах: фонетическая зарядка:

T. – Now, pupils, open your computers, listen, read and repeat the words after me:

Words: New-York, Broadway, performance, Times, Square, midnight, thousand, The Metropolitan Museum, The Statue of Liberty, the Empire State Building.

г) Работа на компьютерах: ученики читают, переводят на русский язык и пишут достопримечательные места.

T. – Now, my friends, look at your computers. You are seeing the World - famous Commercial centre in New-York. If you remember , they were blown two years ago.

д) Ориентировка в тексте “New-York City” (стр. 244 учебника):

T. – Open your books p. 244. Find the information about Broadway, Central Park, Manhattan.

е) Физминутка (проводит один ученик):

T. – Stand up, please, my friends. Let? s rest now.

P. – If I call the city, you will stand up. If I call the British city, you will sit about (Cities, Washington, Manchester, Chicago, London, Philadelphia, Oxford, Los-Angeles, Glasgow, New-York, Cardiff, Boston, Birmingham, Atlanta).

4. Закрепление темы:

а) R. —>.E. Task 1: (найти из текста соответствующий перевод).

- Find in the Text on p. 245 the expressions and sentences in English. Read them out loud.

  1. Манхеттен – главный остров в Нью-Йорке.
  2. Накануне Нового года люди идут на Таймс Сквер и ждут полночь.
  3. Метрополитен-музей – самый известный музей искусств в Нью-Йорке.
  4. Статуя Свободы – символ свободы Америки.

б) Task 2: ответить на вопросы.

- Read and answer the questions on p. 245;

в) Task 3: (3–5 зад. выполняются в группах).

- Make and write the sentences, wing the Reported Speech (образовать косвенную речь).

г) Task 4:

- Invent the right and wrong sentences are True, False or there is no information. (По содержанию текста сказать, данные предложения правильные или неправильные.)

д) Task 5:

- Tell about New-York City (рассказать о Нью-Йорке).

5. Рефлексия.

T. – What did you learn at this lesson? (Что вы узнали на этом уроkе)

- Answer my question: do you prefer to live in New-York or in Kazan? Why?

6. Самооценка.

- Everyone has worked hard at this lesson. You are receiving such marks:

7. Homework:

  1. To read the text “New-York City” again.
  2. To make the questions.
  3. To tell about the sights of New-York and Kazan.

Приложение 1 (The History of London)