Обобщение по темам "Знакомство", "Семья", "Любимые сказочные герои", 2-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 2


Цель урока: практиковать учащихся в устной речи как монологической, так и диалогической и развитие навыка аудирования.

Задачи урока:

Образовательные задачи.

1. Отработать навыки тематической лексики по данным темам.
2. Научить строить связные высказывания по темам.

Развивающие задачи:

1. Развитие памяти, внимания, мышления.
2. Развитие эмоциональной сферы и восприятия на слух.
3 Развитие логического мышления.

Воспитывающие задачи.

1.Формирование у учащихся чувства любви, уважения к семье, близким, друзьям
2. Привлечь внимание и развить интерес к книгам и чтению.

Ход урока

Организационный момент.

T: - Good morning children!

P: - Good morning, good morning
Good morning to you.
Good morning, good morning
We are glad to see you.

T: Thank you, children.
I’m glad to see you too.
Sit down, please.
Anybody absent?

P: - No.
Сообщение темы и цели урока. (См. Приложение.)

T: - Listen to the poem “the ABC”

(См. Приложение.)

- You can look at the “ ABC “
Many pictures you can see
Letters – only 26
They are good
And name them, please.
A song “the ABC”.

Мы хотим познакомиться с новым другом и узнать о нем как можно больше. Какие вопросы мы обычно задаем при встрече, знакомстве? Об этом узнать нам поможет песня

T. - Let’s sing a song!

All boys: What is your name?
What is your name?
What is your name?
Now tell me, please
What is your name?

Girls: - My name is Hellen
My name is Hellen
My name is Hellen
That is my name.

Girls: - How old are you?
How old are you?
How old are you?
Now tell me, please
How old are you?

Boys: - I am seven
I am seven
I am seven
Seven I am.

All together: Where do you live?
Where do you live?
Where do you live?
Now tell me, please
Where do you live?
I live in Moscow
I live in Moscow
I live in Moscow
That’s where I live.

T. - Super!

Now make up your own dialogues (У детей мягкие театральные пальчиковые игрушки.)

P1-P2 - Hi!

- Hi!

- What’s your name?

- My name is Mickey.

- And who are you?

- I’m Bob

- Where do you live?

- I live in the forest.

- And you?

- I live in the house

- Is your house big?

- Yes, it is

- Have you got a family?

- Of course, I have.

- Is your family big?

- Yes, it is. I have 2 sisters and 3 brothers.

- Do you like to play?

- Yes, we do.

- Can your sisters swim?

- Yes, they can.

У каждого из вас есть семья. Какие стихотворения о семье вы знаете?

All together:

Poem №1

I have got a mother,
I have got a father,
I have got a brother Paul,
I have got a sister,
I have got an uncle,
How I love them all.

Poem №2

Mother, father, sister, brother
Hand in Hand with one another.

T: - Thank you

Детям предлагается ряд картинок. Учащиеся называют действия, изображённые на них. (См. приложение.)

  1. I can write and read.
  2. My sister can skip.
  3. My mother can dance and sing.
  4. My father can swim.
  5. My dog can run.
  6. My brother can ride a bike.
  7. My cat can climb.
  8. My granny can draw.
  9. My friend ( I ) can jump.

T: - Stand up, let’s move a little.

Физкультминутка.

Hands up, hands down
Hands on hips, sit down
Hands to the sides
Bend left, bend right
Hands hips.
Jump and count 1.2….10. stop.
Hands up, hands down
Thank you, children, sit down.

T: - Thanks. Super!

Вы продемонстрировали умение считать, но решите несколько математических выражений. (Например: 10-3=7; 6+5=11; 9-4=5 и т.д.) Выражения составляют и решают дети.

T: - Now make up your own dialogues.

P1: - What’s your name?

P2: - My name is….

And what is your name? Who are you?

P1: - I am….

How old are you?

P2: - I am 8.

And you?

P1: - I’m 8 too.

P2: - Where are you from?

P1: - I’m from Russia.
Are you from Canada?

P2: - No. I’m not.

P1: - Where are you from?

P2: - I’m from Moscow.

Have you got a mother?

P1: - Yes. I have.

Have you got a sister?

P2: - No, I have not.

What is your mother’s name?

P1: - Her name is Ann.

P2: - Can she sing?

P1: - Yes, she can.

Have you got a dog?

P2: - No, I haven’t. I have got a kitten.

P1: - What colour is it?

P2: - It’s black and white.

T: - Oh. Thank you. It’s enough!

Well-done!

Go back to your places.

Посмотрите на слайд и попытайтесь подобрать рифму по этим картинкам так. чтобы получилось стихотворение. (См. приложение.)

Pupils.

This is an elephant
This is a hare
That is a monkey
That is a bear
I have got a frog
They have got a fox
She has got a kitten
He has got a dog

Вы видите, что животные все разные: по размерам, по внешнему виду, а так же по цвету. Давайте в стихотворной форме повторим цвета.

T: - A poem.

Учить цвета я стала, цвет по-английски

Pupils - colour

У меня сомнений нет, красный цвет, конечно,

Pupils - red

Облизнувшись, кошка съела желток желтый, желтый

Pupils - yellow

Я тону, иду ко дну, синий цвет, конечно,

Pupils - blue

Очень черный негр Джек, черный по-английски

Pupils - black

Коричневой платье купила это фрау, мы знаем это точно, коричневое

Pupils - brown

Ой, не ешь ты мандарин, он зеленый - это

Pupils - green

Мышонок серый, убегай скорей, ведь серый по-английски -

Pupils - grey

Розовые розы падают на ринг. Цвет красивый розовый по-английски

Pupils - pink

T: - Let’s sing a song.

Red and yellow, blue and green, blue and green, blue and green.

Red and yellow, blue and grey.

Black and white and brown.

А теперь мы встретимся с вашими любимыми сказочными героями. (См. приложение.)

Опишите Крокодила Гену, Чипполино, Чебурашку.

Учащимся раздаются карточки. После прослушивания каждого текста они должны вписать под каждым именем номер текста.

Book

Characters

Pinocchio

Malvina

Red Riding Hood

Cinderella

Uncle Styopa

No.          
Poins          
Mark

T: - Now, listen to the texts:

Тext 1 - This is a girl. She is good and kind. She has got a father. She has no mother. She has got 2 bad sisters. She can sing, dance. She likes birds and animals.

Тext 2 - This is a boy. He is from Italy. He has got only a father. He has no mother, no sisters. He can sing, dance, but he can’t read and write. He lives in a small house.

Тext 3 - This is a girl. She has got a mother and a grandmother. Her granny lives in the house in the forest. Her grandmother is old.

Тext 4 - This is a man. He is tall. He is kind. He is young. He likes children. He is a good friend to all children.

Тext 5 - This is a girl. She is nice. She is kind. She has got many friends. She can read and write. She can dance and sing.

Проверка выполнения задания аудирования по образцу. (См. приложение.)

Подведение итогов.

Выставление оценок за аудирование и работу на уроке.

Творческое домашнее задание:

Соединить буквы английского алфавита по порядку, назвать и описать животное, которое получилось.