Цель: развитие коммуникативных навыков
Основные задачи:
Обучающие:
- обучение умению понимать английскую речь;
- обучение кросс-культурной грамотности учащихся;
- обучение культуре общения.
Воспитательные:
- развитие интереса к страноведческому материалу;
- формирование уважения к культуре страны изучаемого языка;
- воспитание умения работать в коллективе;
- воспитание у детей чувства прекрасного.
Развивающие:
- развитие интереса к предмету;
- расщирение кругозора;
- развитие языковых познавательных способностей;
- развитие способностей к поисковой деятельности.
Образовательные:
- тренировка в аудировании, говорении;
- развитие навыков чтения и умения пользоваться дополнительной литературой и Интернет-ресурсами;
- активизация употребления страноведческой лексики в устной и письменной речи.
Средства обучения:
- компьютер;
- мультимедийный проектор;
- телевизор, видеозапись;
- презентация в Power Point (приложение 1).
Раздаточный материал:
- листы с заданиями формата А4;
Предварительная подготовка:
- стенгазеты о королевских дворцах и парках;
- информация из Интернета по теме урока.
Режим работы:
- фронтальный, в парах, в группах.
Ход урока
1. Организационный момент. Приветствие класса
Good morning, class. I am glad to see you again. How are you?
The topic of our lesson is “British Royal residences”. We have already read and talked a lot about Royal London, about places of interest connected with the Crown.
2. Let’s begin our lesson
Say after me:
the British Royal family
the monarch,
palaces and castles,
Buckingham Palace,
St. James’s Palace,
Kensington Palace,
Windsor Castle,
Palace of Holyroodhouse,
London, Berkshire, Edinburgh
Sandringham House;
Balmoral Castle.
3. Речевая разминка
Let’s remember some facts from Royal London life. I would like you to answer my questions.
- What palaces in London are connected with the Crown?
- Which building is the official residence of Queen Elisabeth П?
- Where are royal processions usually held in London?
- Can you name royal parks in London?
- Which of the famous British queens and kings can you name?
- What places in London are connected with Queen Victoria?
- What do you know about the British royal family of nowadays?
4. Развитие навыков чтения с извлечением конкретной информации.
I would like you to read the texts “The early days” and”Elizabeth and Philip” from the magazine “Majesty” and to answer my questions:
a) When was the future Queen Elizabeth П born?
b) She was the first child of the Duke and Duchess of York, wasn’t she?
c) Where did she spend her early years?
d) When did she meet Prince Philip of Greece?
e) When did their wedding take place?
5. And now I would like you to watch a filmstrip about London.
What have you seen there?
P1 |
- Buckingham Palace. |
6. Развитие навыков аудирования
Let’s check up your homework.
Some pupils will tell us about Royal residences. All this information was found in the Internet.
Учащиеся по одному рассказывают о королевских дворцах и замках Британии и задают вопросы классу. Затем класс отвечает на вопросы учителя.
a) When was Buckingham Palace opened to the public?
b) When did the history of Buckingham Palace begin?
c) Whom does Her Majesty receive in this Palace?
d) When does the changing of the Guard take place?
e) What is Kensington Palace in London now?
f) Who was born there?
g) Who has offices and private apartments there?
h) What is Balmoral Castle famous for?
j) What is the Throne Room of St. James’s Palace famous for?
k) Can you name Scottish Royal palaces?
l) How old is Windsor Castle?
7. Устный контроль страноведческих знаний. Перевод с русского языка на английский
a) Какой дворец является официальной резиденцией королевы?
b) Кто правил Англией в конце 16 века?
c) Какие места в Лондоне напоминают нам о королевской семье?
d) Когда королева Елизавета П взошла на престол?
e) Когда началась история Букингемского дворца?
8. And now I would like you to watch a presentation of British Royal residences made by the pupils of our class
9. Домашнее задание
Write down your hometask for the next lesson.
Make up a dialogue about Buckingham Palace.
10. Окончание урока
Our lesson is over. Thank you for taking an active part in it. Your information was interesting and useful. Many students have got excellent marks today.
Have a nice day. Good bye.
(Приложение 1 - презентация в Power Point “British Royal residences”.)