Внеклассное мероприятие по английскому языку "О Британии и России вкратце"

Разделы: Иностранные языки


Форма работы: конкурс.

Тема мероприятия: Великобритания и Россия.

Участники: учащиеся 8 класса, общеобразовательной школы № 23.

Цель: развитие познавательного интереса учащихся и развитие навыков работы с новыми технологиями.

Задачи:

  • практическая: систематизировать и обобщить знания учащихся по теме «Великобритания и Россия», совершенствовать речевые навыки у учащихся;
  • образовательная: формирование потребности и способности понимать образ жизни и поведение людей другой культуры, осознание своей культуры через контекст культуры англоязычной страны;
  • воспитательная: создать положительную мотивацию к дальнейшему изучению языка;
  • развивающая: развитие творческих способностей учащихся, воображения, способности к сравниванию, обобщению, умению делать вывод.

Оснащение мероприятия: флаги и постер с символами Соединенного Королевства и России; CD с играми на английском языке для релаксации; сертификаты для победителей (3 шт.) и участников конкурса (4 шт.); оценочные листы с критериями оценок конкурсных работ для жюри (5 шт.); компьютер и мультимедийный проектор.

Положение "О проведении конкурса – презентации «О Британии и России  вкратце»" (Приложение 2).

Критерии оценки конкурсных работ (Приложение 3).

Ход мероприятия

1. Вступительное слово учителя.

Well, friends, attention, please. I hope you`re fine today, aren`t you?

We have a chance to know more about Britain & Russia.

I hope it will be interesting & useful for you.

2. Представление участников конкурса  и членов жюри.

So, we have 7 participants. Let`s greet them. And, of course, the jury will be all eyes & ears to follow the contents & they will be helpful to score the points.

And now it`s time to begin the contest itself.

3. Презентация проектов.

Britain is an attractive land. There are a lot of interesting places in Great Britain, which are worth visiting. A lot of people all over the world spend their holidays travelling.

I invite here Popovich Aleksei. He`ll tell us about geographical position of Great Britain.

Queen Elithabeth II and the royal family is another story about Great Britain. Okunev Aleksandr will tell us about it.

The British are known to be polite. Are they reserved or communicative? Why? Ira Sisina will tell us about it.

The British are proud of many famous people & I hope you know some of them. I invite here Levitskaya Sveta. (Приложение 1)

Russia is a great country with its symbols, customs and traditions. We love our country & are proud of it. Are Britain & Russia different or alike? I invite here Korolyova Katya.

There is a lot to see in Russia, but first of all, foreign tourists visit the capital of our country, Moscow. They dream of visiting Red Square, the Kremlin, old cathedrals & many others. Gusev Pavel will tell us about Moscow.

Many tourists like to visit old Russian towns famous for their ancient architecture,  customs & countrysides. Matrosova Vika will tell us about her native town , Novotroitsk.

4. Релаксация. Обучающие игры на английском языке.

Now we have some minutes. I have a computer game for children.

It s a very funny game. Let` s play!

5. Подведение итогов конкурса.

Well, the jury, it` s time to declare the winners of our today s contest.

You are welcome.

Congratulations to the winners!

6. Заключительное слово учителя.

Thanks a lot to everyone for taking an active part in our contest. I `m satisfied with your answers. You really demonstrated perfect knowledge of the topic «Britain & Russia at a glance». I hope you’ve had a nice time together & learnt something new. Thank you once again & good-bye.

Использованная литература

  1. Ощепкова В.В., Шустилова И.И.  О Британии вкратце.- М. : Новая школа, 1997.
  2. Ощепкова В.В., Булкин А.П.  Великобритания – страна, люди, традиции. – М. : РТ – ПРЕСС, 2000.
  3. Прохорова Е.Ф. , Вербицкая М.В.  ЕГЭ Английский язык: контрл. измерит. материалы: 2005 – 2006  - М. : Просвещение, 2006.

Положение "О проведении конкурса – презентации «О Британии и России  вкратце»" (Приложение 2).

Критерии оценки конкурсных работ (Приложение 3).