Цели
Обучающий аспект: закрепить лексический материал по теме «Еда»; провести работу над произношением определенных звуков.
Развивающий аспект: развивать умения монологической и диалогической речи; развивать умения аудирования; развивать навыки чтения; развивать умения чтения с полным пониманием содержания; формировать грамматические навыки говорения.
Воспитательный аспект: воспитание хороших манер за столом и в кафе; воспитание самостоятельности; воспитывать уважительное отношение к точке зрения других учащихся.
Оборудование: магнитофон с аудиозаписью песен, проектор, компьютер.
Раздаточные материалы: карточки с текстом на французском языке, карточки с изображением продуктов, муляжи овощей и фруктов, меню на английском и французском языках.
Ход урока
- Good morning, dear children!
Good morning, good morning,
Good morning to you
At this good sunny weather
We are glad to see you.
- Bonjour, mes enfants!
- Bonjour.
- Asseyez vous.
Today we have an unusual lesson. You will speak English and French. First look at the blackboard. Here you can see the words, but they are written in a wrong way. Find the mistakes and read these words.
Quels mots y-a-t-il au tableau? (См. Презентацию, слайд №1)
Now let’s repeat the sounds.
Слон так сильно топал, что чуть не разбудил крокодила. Обезьянка услышала и сказала [ts]
Cheese
Chocolate
Потом обезьянка увидела монстра и удивилась [ou]
Tomato
Potato
А потом ей стало плохо и обезьянка воскликнула [ai]
Ice – cream
Pie
Et maintenant ecoutez-moi.
Летел жук и жужжал, обезьянка услышала его и решила тоже пожужжать.
Orange
Domage
Cage
Обезьянка заболела и решила пополоскать горлышко.
Yaourt
Cerise
Abricot
Обезьянка взяла гитару, тронула струну и струна ей ответила un
Un ananas
Un yaourt
Un cutron
Now let’s remember our words. Choose one word on the theme “Food” and describe it. Others will try to guess what it is.
It is white, hens give us. (an egg)
It is yellow, mice like it. (cheese)
It is long and yellow. Monkeys like it. (a banana)
It is red and round. (a tomato)
It is green and long. (a cucumber)
It is sweet and Karlson likes it. (jam) etc.
Et maintenant nous allons jouer. Le jeu «Les croix et les zeros » Regardez le tableau. (Слайды №4,5,6)
Now let’s have a rest and sing our song. (Физкультминутка.)
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands togetherStamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet togetherNod , nod, nod your head
Nod your head together.Dance, dance, dance a dance
Dance a dance together.
Nous allons repeter notre grammaire. Regardez le tableau. (Слайд №7) Maintenant regardez mes images et repondez aux questions. (Приложение №1)
We are going to repeat English grammar too. Look at the blackboard and let’s repeat it. (Слайд №8) So, you have different fruits and vegetables on the tables. Take one and say what you have.
(Режим: ученик 1 – ученик 2 – ученик 3 и т.д.)
I have a tomato.
Dima has a tomato and I have a banana.
Natasha has a banana and I have a lemon
Vous savez lire. Il y a les textes sut les tables. Les prennez ! Ecoutez moi et apres cela traduisez les propositions. Repondez aux questions. (Приложение №2)
Now look at the table. Let’s read the menu. (Чтение меню) (Приложение №3)
And now order what you wish to eat.
(Учащиеся разыгрывают диалоги с учителем, а затем со своими одноклассниками.)
- Good morning.
- Good morning.
- May I have some apples? (I would like to have…)
- Here you are.
- Thank you.
- You are welcome.
Nous allons lire le menu. (Приложение №4)
(Учащиеся читают меню и разыгрывают диалог с учителем.)
- Qu’est-ce que vous desirez ?
- Je voudrais une cerise.
- Voila, s’ils vous plait.
- Merci.
And now we are going to finish our lesson with a song «I like foods».
I like food, I like eating lots and lots of food.
I like food, I like eating lots and lots of food.
Orange, tomatoes, lettuce, leaves, chocolate and cheese.
Cabbage, potato, peas and beats,
Juice and milk and bread and meat,
Onion, carrots too.
I like food, I like eating lots and lots of food.
I like food, I like eating lots and lots of food.
Merci beaucoup, au revoir.
Good buy, thank you for your attention.