План-конспект открытого урока в 6-м классе "Avisit to a doctor"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  1. Развивающий аспект – развитие самостоятельности, креативности, воображения, способности осуществлять продуктивные речевые действия.
  2. Учебный аспект – совершенствование навыков монологической и диалогической речи по теме “Здоровый образ жизни”.
  3. Воспитательный аспект – формирование потребности и способности понимать чужую точку зрения, выражать своё мнение, воспитание культуры общения

Место уроков в цикле – урок продолжает тему “Здоровый образ жизни”.

Аспекты языка: лексика - названия болезней, симптомы, названия врачей

Грамматика: модальные глаголы, Past Simple Tense.

Виды речевой деятельности: чтение, говорение, аудирование, письмо.

Режим работы: фронтальный, в парах, групповой, в парах сменного состава.

Ход урока

1. Good morning, everybody!

An apple a day keeps a doctor away. Have you got some ideas about the topic of our lesson? Do you know some other proverbs about health?

1. Организационный момент. Установка учителя.
2. Fill in vowells and you can read this words

A t..th.ch.

A h..d.ch.

A st.m.ch.ch.

A b.ck.ch.

A t.mp.r.t.r.

A c.ld

2. Учащиеся называют слова, вставляя гласные, прием припоминание.
3. Have you got a …?

How often have you got a….?

3. На доске опоры со словами:

once, twice, several times a week, month, year. Учащиеся задают вопросы друг другу по цепочке.

4. When we have a health problem we need an advice. Match the problem and the advice.

I’ve got a toothache- You must visit a dentist.

I’ve broken my arm- You must visit a surgeon.

I’ve got a temperature- You must stay in bed.

I’ve got a stomachache- You must visit a physician.

I’ve got a backache- You mustn’t carry heavy things.

I’ve got a cold- You must take some syrup

4. прием matching, P1, P2, P3….
5. If we have health problems we visit a doctor. Imagine I’m a doctor and Dima has a health problem

Make up your own dialogs, after 5 minutes we’ll listen to them

5. Диалог учителя и ученика будет опорой для составления своих диалогов

Разыгрывание диалогов по ролям

6. Listen to the descriptions and guess what doctor is it?

If you have a broken legs or arms you must visit this doctor.

If you have a temperature, a cold of the flu you must consult this doctor.

If you a toothache you must visit this doctor.

If your cat and dog has got a stomachache you must go to this doctor.

6. аудирование

P1: a surgeon

P2: a physician

P3: a dentist

P4: a vet

7. Who wants to be a doctor?

4 of you are doctors, others are patients. You can write down some information-later you will tell us about your health.

7. Ролевая игра “На приеме у врача”

Прием “Four Corner Activity”

Четырём ученикам, которые хотят быть врачами, предлагаются 4 вывески с названиями врачей (ученики могут сделать их самостоятельно заранее, а также приготовить необходимую атрибутику). Они располагаются в 4 углах квадрата и “открывают” свои кабинеты. Начинаются диалоги. “Пациенты” посещают всех 4 “врачей” и получают советы.

Введение в ситуацию

Опоры для диалогов написаны на доске.

Установка на задание

P1: - Hello! Can I help you?

P2: - Yes, please. I’ve got a terrible stomachache.

P1: - How long have you been like this?

P2: - For a week

P1: - You will take this tablets and stay in bed

P1: - Thank you

P2: - Be healthy

Контроль речевой деятельности учеников

8. You have visited many doctors, who helped you, how was the doctor?

When you listen to your classmates try to choose the most popular health problems

На доске опоры

I was at the ….

I had a ………

The doctor was…

He told me to…..not to…

9. Everybody wants to be healthy

To be healthy I should……., and you?

Fine. I hope you will follow it. Guess about a healthy slogan

8, 5, 1, 12, 20, 8, 25 2, 15, 4, 25 –

8, 5, 1, 12, 20, 8, 25 13, 9, 14, 4.

9. Ученики спрашивают друг друга по цепочке

Healthy body- healthy mind

10. Your homework will be connected with your health, you have to read the text about vitamins and fill in the table. AB ex.4, p.28. Our time is up, thank you for your fruitful work. You did your best today. Good bye, see you. 10. Заключительнй этап урока.