Урок по теме "The place we live in"

Разделы: Иностранные языки


Цель:

  1. Развитие монологической и диалогической речи по теме;
  2. Развитие коммуникационных способностей учащихся.

Задачи обучения:

  • активизировать ранее изученные ЛЕ и РО по теме,
  • развить навыки устной речи и аудирования, повторение английских предлогов,
  • умение составлять разделительные вопросы,
  • обучение чтению информационного текста с извлечением основной информации.

Задачи развития:

  • развивать способности к логическому изложению,
  • осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия,
  • формировать лексические и грамматические навыки говорения,
  • повышать мотивацию к изучению языка.

Задачи воспитания: прививать любовь к родному дому, очагу, близким.

Наглядность: тематические картинки, раздаточный материал, карточки с разделительными вопросами, макет замка.

Ход урока

1. Организационные моменты:

T: Good morning, children. Glad to meet you.

- How are you getting on?

- How are you going? If everybody is fine let’s start.

T: Today we are going to talk about flats and houses people live in dramatize the dialogue, use different preposition in your speech. And now let’s speak about season and weather.

2. Речевая зарядка:

T: What season is it now?

P1: It is winter.

T: How many months are there in winter?

P2: There are 12 months.

T: What are they?

P3: December, January, February.

T: What month is it now?

P4: It’s December.

T: How many days are there in December?

P5: There are 31 days in December.

T: Do you know any poem about months?

P6: Yes, I do. (ученик декламирует стихотворение «Thirty days has September…»)

T: What date is it today?

P1: Today is the eleventh of December.

T: What day is it today?

P2: It’s Tuesday.

T: What poem about the days of the week do you know? (декламация стихотворения «Solomon Grundy»)

3. Фонетическая зарядка.

(учитель показывает транскрипционные значки, а дети читают слова и отрабатывают звуки)

[ŋ] – living-room, sitting-room, dining-room
[ө] – bathroom
[t∫] – kitchen
[Λ] – front
[ai] – behind
[כ:] – hall, corner
[a:] – armchair
[әυ] – sofa
[ǽ] – flat
[eə] – upstairs
[ә:] – furniture
[ә:] – curtain

4. Чтение слов по транскрипции (на доске записана транскрипция, дети читают).

(house, kitchen, toilet, behind, back, flat, fireplace, middle, corner, over)

5. T: You have already known a lot of words now let’s revise our home task and try to remember them. (дом, ванная, цветок, кухня, туалет, жилая комната, прихожая, квартира, столовая, гостиная, диван, кресло, стул, камин, наверху, внизу, мебель, занавеска, зеркало (учитель называет слова на русском языке, дети переводят их на английский)).

6. T: And now I want you to complete the sentences:

We cook in the … (kitchen)
We sleep in the …
We wash in the …
We watch TV in the …
We eat in the …
We read books in the…
We take off our over coats in the…

7. T: A lot of words can be used for the description of rooms. What words will help you to describe your living-room, bedroom.

P1: There is a table in the living-room.

(P2, P3, P4, P5; учитель показывает картинки, дети описывают их)

8. Т: Для описания комнаты мы используем не только существительные, но и предлоги для того, чтобы указать местонахождение предмета.

T: What is the English for:

в углу – in the corner
по середине – in the middle
напротив – opposite
на – on
у, около – at
слева – on the left
справа – on the right
за – behind
перед – in front of
между – between
среди – among
над – over, above
рядом – near, next to
под – under
далеко – far from

(дети называют предлоги на английском)

And now let’s translate the following, expressions from Russian into English:

на столе
в вазе
слева от стола
справа от дивана
возле шкафа
под стулом
перед домом
за домом

9. Let’s work with the text. Everybody will get the card. Try to read the text and find the sentences with the prepositions. Работа с текстом. Дети читают текс про себя и выбирают предложения с предлогами.

10. T: As you see it’s a typical Russian flat. Let’s speak about English homes. Open your books. Ex. 13 p. 124. Read the text and describe the picture and say what there is on the ground floor and the first floor. (дети описывают картинку английского дома)

11. T: There were a few proverbs in this text. Let’s check who the most attentive person in the group was. (класс делится на 2 команды, получают карточки со словами и составляют пословицы на англйском языке – «East or west home is best», «There is no place. Like home»).

12. T: Do you like to visit your friends? Let’s visit Robby. His flat is nice and cozy. Прослушвание песенки «This is my room». Дети слушают песенку, потом поют ее и отвечают на вопросы учителя:

T: What is there in Robby’s room?

P1: There is a desk and a chair.

P2: There is a window and a door.

P3: There is a carpet on the floor.

13. Coming back home you met your friend. She has got a new flat. Ask her questions about her flat. (драматизация диалога).

14. If you are not sure in something you may ask the following questions. (дети получают карточки и составляют разделительные вопросы).

Example: You got a new flat last year,…?

15. T: I see you are tired. Let’s play.

By the way, by the way

Let’s play. Ok.

T: My mother moved to a new flat. She doesn’t know how to arrange the furniture. Imagine you are a designer. Help her to place the furniture. (каждый ребенок получает картинку и прикрепляет ее к магнитной доске, а потом один ученик описывает , что находится на переднем и на заднем плане комнаты, используя выражения

In the foreground I can see…
In the background I can see…

16. T: She has sent the picture of her flat to you. But you can’t see some objects in the room clearly. Try to guess what there is in the room. (дети получают картинки комнаты с мебелью где надо написать название каждого предмета). Карточки «A bad copy».

17. T: You know, children that people can live in palaces, cottages, modern flats and old wooden houses, in settlements, hotels and farm houses. I would like to recite a poem “A Question” by Edith Segal.

Some people live in the country,
Where the houses are very small.
Some people live in the city,
Where the houses are very tall.
But in the country where the houses are small,
The gardens are very big,
And in the city where the houses are tall,
There are no gardens at all.
Where would you rather live?

T: As for me I would rather live in this beautiful palace. (учитель показывает на красивый замок). Ann, what about you?

P1: I would rather live in a big city.

P2, P3, P4

18. Подведение итогов.

T: Some of you have excellent marks, some of you have good marks. You were very industrious and worked hard. Thanks a lot for you work. Our lesson is over. Good bye.